به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۳۳۸۳۹

افزایش صادرات نفت ایران به نقل از دويچه​وله

گروه اقتصادي:​ پایگاه خبری دویچه وله روز پنجشنبه به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد: صادرات نفت ایران در چهار ماه گذشته افزایش یافته و در ماه فوریه به روزی یک میلیون و 300 هزار بشکه رسیده است.
افزایش صادرات نفت ایران به نقل از دويچه​وله
پایگاه اینترنتی رادیو صدای آلمان به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: گشایش های کنونی در زمینه صادرات نفت ایران ، ناشی از توافق ژنو است که ممنوعیت بیمه نفتکش ها و پاره ای تحریم ها را رفع کرده است. ˈمارک والاسˈ مدیر اجرایی کمیته آمریکایی فشارعلیه ایران تاکید کرده که اقتصاد ایران در حال حاضر به خوبی از تعلیق تحریم ها سود می برد. والاس اضافه کرده که اگر میزان صادرات نفت ایران ثابت بماند درآمد نفتی این کشور تا ماه ژوئیه (پایان زمان توافق ژنو) به 14 میلیارد دلار خواهد رسید و این منهای سایر درآمدهای ناشی از تعلیق تحریم ها در عرصه پتروشیمی، فلزات گران بها و قطعات خودرو خواهد بود.

دویچه وله نوشته است : در آغاز سال 2012 ایران روزانه دو میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت صادر می کرد اما این میزان به دلیل تشدید تحریم ها به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود. رویترز نوشته است که افزایش صادرات نفت ایران و بهبود صادرات نفت لیبی می تواند بهای نفت در سال 2014 را تحت تاثیر قرار دهد.
مرجع : ايرنا