به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۳۳۹۷۵
جزييات عهدنامه داعش با مسيحيان؛

دولت اسلامی عراق و شام جزیه مي‌گيرد

گروه بين‌الملل: گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به «داعش» تصویر نخستین «عهدنامه» با مسیحیان استان الرقه سوریه را در سایت خود منتشر کرده است.
دولت اسلامی عراق و شام جزیه مي‌گيرد
به گزارش العربيه، این تصویر حاوی امضای مهر شده مسیحیانی است که این عهدنامه را امضا کرده‌اند که با درخواست آن‌ها و موافقت داعش، نام‌هایشان، محو شده است. در عهدنامه که با نام خدا آغاز شده، آمده است: پس از آنکه دولت اسلامی عراق و شام حاکمیت شریعت اسلامی را در ولایت که خداوند توفیق حاکمیت بر آن به بندگان موحدش به طور کامل داد، به مسیحیان آزادی انتخاب میان سه گزینه داده شد:

نخست: گرویدن به دین اسلام و تبری جستن از شرکی که در آن بودند.
دوم: به دین خود باقی بمانند اما جزیه بدهند و تابع احکام شریعت اسلامی در ولایت باشند.
سوم: اگر نپذیرفتند محارب هستند و جز شمشیر چیزی میان آن‌ها و دولت اسلامی حکم نمی‌کند.

بر این اساس نمایندگان مسیحیان خواستند تا با مردمی که آنها را نمایندگی می‌کنند، مشورت کنند. پس از آن جلسه‌ای بزرگ در بیستم ربیع ثانی سال ۱۴۵۳ هجری (چهارشنبه گذشته) با حضور نماینده امارت دولت اسلامی در عراق و شام برگزار شد. از سوی مسیحیان هم تقریبا ۲۰ نفر به عنوان نمایندگان مسیحیان استان رقه حاضر شدند. آن‌ها پذیرفتند که به دولت اسلامی جزیه بدهند پس از آنکه احکام عهدنامه به طور مفصل به آن‌ها عرضه شد. آن‌ها هم موافقت خود را اعلام کردند. این تصویر عهدنامه میان مسیحیان رقه و دولت اسلامی عراق و شام است.»

برپایه عهدنامه از مسیحیان ثروتمند خواسته شده است که معادل ۱۳ گرم طلای خالص، مسیحیان طبقه متوسط نصف این مبلغ و فقرا یک چهارم آن را بپردازند. همچنین مسیحیان باید از کشیدن صلیب بر هرچیزی در بازار‌ها و اماکن عمومی که مسلمانان در آن حضور دارند، امتناع کنند. در نماز‌هایشان هم نباید از بلندگو استفاده کنند.

متن عهدنامه انجام اعمال عبادی مسیحیان را در خارج از کلیسا‌ها، ممنوع کرده است. این عهدنامه از مسیحی‌ها می‌خواهد که به قواعد داعش درباره نحوه پوشش و دیگر ضوابط، پایبند باشند. همچنین خوردن گوشت خوک و مشروبات الکلی در ملا عام ممنوع شده است. این عهدنامه مسیحیان را از داشتن اسلحه یا حمل آن، منع می‌کند.