به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۳۹۸۰

شناسایی دهک‌های پایین برای بیمه رایگان

گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: بعد از شناسایی این افراد، از سازمان‌های مختلف بیمه‌ای و حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی استعلام می‌گیریم تا مشخص شود این افراد تحت پوشش بیمه‌ای و حمایتی هیچ سازمانی نباشند و در نهایت آنها به صورت رایگان بیمه می‌شوند، البته در بررسی‌های بیشتر ممکن است افرادی که تا حدودی توان مالی دارند، درصدی از حق بیمه خود را پرداخت کنند.
شناسایی دهک‌های پایین برای بیمه رایگان
انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی بیمه شدن حدود ۱۶ میلیون ایرانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا از ابتدای سال آینده با شناسایی ۴ دهک پایین جامعه نسبت به بیمه کردن آنها به صورت رایگان اقدام کنیم. وی ادامه داد: شاخص‌های ما برای شناسایی این گروه‌ها، روستائیان، عشایر، افراد ساکن در حاشیه کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد، تبریز و شیراز، ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، افراد بیکار حاشیه‌نشین که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند، است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: بعد از شناسایی این افراد، از سازمان‌های مختلف بیمه‌ای و حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی استعلام می‌گیریم تا مشخص شود این افراد تحت پوشش بیمه‌ای و حمایتی هیچ سازمانی نباشند و در نهایت آنها به صورت رایگان بیمه می‌شوند، البته در بررسی‌های بیشتر ممکن است افرادی که تا حدودی توان مالی دارند، درصدی از حق بیمه خود را پرداخت کنند.

وی افزود‌: آیین‌نامه بیمه همگانی در شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است و با توجه به تاکید ریاست جمهوری در حوزه سلامت، ما برای استقرار اکیپ‌ها در ۸۰۰ منطقه کشور، برای صدور دفترچه بیمه اعلام آمادگی کردیم. محسنی بندپی درخصوص منتفی شدن ثبت‌نام دانشجویان منوط به داشتن دفترچه بیمه برای ترم دوم سال جاری نیز گفت‌: ما برای این موضوع آمادگی داشتیم اما با توجه به اینکه وزارت علوم می‌بایست در مورد دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد نیز تصمیم‌گیری می‌کرد، زمان انجام دادن این طرح به ترم اول سال تحصیلی ۹۳-۹۴ موکول شد.
مرجع : تسنیم