به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۳۹۹۱

اضافه شدن امکاناتی جدید به عینک گوگل

گروه فناوری: در دو سال پیش عینکی به نام HD به منظور ایمنی اسکی سواران توسط کمپانی Zeal طراحی و تولید شد و اکنون این کمپانی قابلیتهای دیگری از جمله کیفیت بهتر تصاویر HD و سیستمWi-Fi، میکروفون، سنسور دما را به آن افزوده است.
اضافه شدن امکاناتی جدید به عینک گوگل
کمپانی Zeal که یکی از برترین تولید کننده‌های جهان در زمینه  چشم اندازهای اسکی می‌باشد در دو سال پیش عینکی به نام HD را طراحی و تولید نمود که در حقیقت این یک عینک ایمنی برای اسکی سواران بود. اما در حال حاضر این کمپانی اقدام به تکمیل این دستگاه نموده است و آن را با نام HD2 به همگان معرفی خواهد کرد. در حقیقت در این نسخه جدید از عینک ،از لحاظ قطعات جانبی و ساختاری تغییراتی ایجاد شده و همچنین در سیستم سخت‌افزاری دستگاه تغییرات عمده‌ای ایجاد شده است.

برای مدل HD2 ، دوربینی طراحی شده که در سمت چپ عینک قرار می‌گیرد و دارای وضوح تصویر 1080P بوده و لنز دستگاه ،این قابلیت را دارد که تا 170 درجه باز شود. البته لازم به ذکر است که این دوربین می‌تواند در نور کم هم فیلمبرداری نماید و هم چنین دارای دوربینی با کیفیت تصویر 12MP می‌باشد که نسبت به مدل HD، 4مگاپیکسل افزایش یافته است. علاوه بر موارد گفته شده HD2 مجهز به سیستم Wi-Fi می‌باشد که از طریق آن کاربر می‌تواند فیلم مورد نظر خود را به گوشی هوشمندش انتقال دهد. همچنین قطعات جانبی دیگری نیز، به مدل HD2 اضافه کرده‌اند که عبارتند از: یک عدد میکروفون ،منظره‌یاب (veiwfinder) و همچنین سنسور دما می‌باشد.

البته لازم به ذکر است که در این مدل جدید نه تنها از لحاظ سخت افزاری و لوازم جانبی تغییراتی را ایجاد کرده‌اند بلکه از لحاظ ظاهری هم دستگاه، دستخوش تغییراتی شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. می‌توان گفت که در مدل جدید قاب طراحی شده سبک‌تر بوده و با چهره کاربران تناسب بیشتری دارد. در نمونه‌های جدید، عینک را با شیشه‌های متفاوتی تولید نموده‌اند که هر کدام از آنها قابلیت‌های متفاوتی دارند.

در نهایت کمپانی Zeal درنظر دارد تا پس از یکپارچه‌سازی دستگاه از لحاظ سخت‌افزاری، آن را تا پایان سال 2014 و یا اوایل سال 2015 برای استفاده عمومی در اختیار کاربران قرار دهد .قیمت پیشنهادی برای این محصول 299 الی 399 دلار می‌باشد که البته برای خرید لوازم جانبی و لنز هم باید مبلغی معادل 40 الی 50 دلار به طور جداگانه پرداخت شود.
مرجع : بازارخبر