به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۳۴۰۷۷
سرقت دهها خودرو با موتور روشن؛

اعتراف دزدان به زورگیری با سلاح سرد

گروه حوادث: سارقان خشن که در صورت مقاومت راننده وی را با قمه مجروح می‌کردند در اعترافاتشان پس از دستگیری به دهها فقره سرقت خودرو با موتور روشن اعتراف کردند.
اعتراف دزدان به زورگیری با سلاح سرد
روز پنجم دی ماه امسال مأموران کلانتری 161 ابوذر در حین گشت زنی، به سرنشین یک دستگاه خودرو لیفان مشکوک شده و در بررسی های اولیه مشخص شد خودرو روز گذشته در منطقه فلاح سرقت شده است.بلافاصله با شناسایی خودرو مسروقه، مأموران کلانتری 161 ابوذر خودرو را متوقف و سرنشین آن را دستگیر کردند.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودروو به دستور شعبه سیزدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت خودرو، مالک خودرو لیفان پس از حضور در پایگاه هشتم آگاهی به کارآگاهان گفت: خودرو زمانیکه موتور آن روشن بود و برای لحظه‌ای از ماشین پیاده شده بودم، سرقت شد .

متهم دستگیر شده به اسم عباس نیز با اعتراف به سرقت همدستش به نام علی. ت را به عنوان سارق اصلی معرفی و در خصوص نحوه سرقت خودروبه ماموران گفت: با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ در حال چرخیدن در خیابان بودیم که متوجه راننده یک دستگاه خودرو لیفان شدیم که ماشین را روشن گذاشته و به صندوق عقب خودرو مراجعه کرده است. بلافاصله علی از ماشین پیاده و بدون آنکه مالک خودرو متوجه سوار شدن وی شود، سوار ماشین شد و آن را سرقت کرد. من نیز که در سمت دیگر خیابان و در داخل پراید نشسته بودم از محل دور شدم.

با توجه به اعتراف متهم به دهها فقره سرقت خودرو به شیوه موتورروشن، کارآگاهان با بررسی پرونده سرقت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از سرقت های خودرو به این شیوه و شگرد شدند که در تمامی آنها سارقان با استفاده از روشن بودن خودرو اقدام به سرقت خودروها کرده بودند.در یکی از این سرقت‌هاکه متهم به سرقت یک دستگاه خودرو 206 صندوق دار اعتراف کرده بود، کارآگاهان موفق به کشف یک دستگاه خودرو 206 رها شده در منطقه پاسگاه نعمت آباد شدند که سارقان پس از سرقت خودرو اقدام به سرقت لاستیک‌هاو وسایل داخل آن از جمله سیستم پخش خودرو کرده بودند.

با شناسایی مالک خودرو وی پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی به کارآگاهان عنوان داشت که سارقان با یک دستگاه ال 90 اقدام به سرقت خودراش کرده‌اند که متهم عباس. ز در اظهارات خود به سرقتی بودن خودرو ال 90 اعتراف و خودرو ال 90 نیز به صورت رها شده، در منطقه دولت خواه کشف شد.در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه عضو اصلی گروه به نام علی در شهرک ولی عصر، کارآگاهان به مخفیگاه وی مراجعه و علاوه بر دستگیری این فرد موفق به دستگیری دو نفر وی به نام های بهزاد و مجید شدند که در ادامه ی تحقیقات مشخص شد که این دو نفر در بسیاری از سرقت با علی و عباس همدست بودند.

علاوه برکشف دو دستگاه خودرو سواری پرشیا و 206 صندوق دار از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به کشف چندین قبضه سلاح سرد از متهمان شدند که با توجه به اعترافات بعدی متهمان مشخص شد که اعضای این گروه علاوه بر سرقت های خودرو به شیوه موتورروشن، چندین فقره از سرقت های خود را به شیوه زورگیری و همراه با ضرب و جرح مالباختگان انجام داده اند.با کشف دو خودرو ( پرشیا و 206 صندوق دار ) دارای سابقه سرقت، کارآگاهان در بررسی سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که متهمان هشتم بهمن ماه با استفاده از خودرو پرشیا سفید رنگ قصد زورگیری یک دستگاه خودرو سواری در منطقه پاسگاه نعمت آباد را داشتند که به علت حضور شهروندان و با وجود مجروح کردن راننده خودرو موفق به سرقت نشده و از محل متواری شده اند.

شاکی پرونده ی زورگیری پس از حضور در پایگاه هشتم، ضمن شناسایی کامل متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: عصر روز حادثه زمانی که برای برداشتن وسایل از صندلی عقب خودرو، دقایقی کوتاه توقف کرده بودم ناگهان چند نفر با چاقو و قمه به سمت من حمله ور شده و در حالیکه مرا با چاقو مجروح کرده بودند، قصد سرقت ماشین را داشتند که تعدادی از شهروندان پس از اطلاع از موضوع با آنها درگیر شده و مانع از سرقت خودرو شدند که سارقان با مشاهده جمعیت مجبور به فرار شدند.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت انواع خودروهای پرشیا، پراید، سمند، 206، لیفان و... به شیوه موتورروشن و کشف انواع سلاح سرد از آنها و همچنین شناسایی متهمان از سوی تعدادی از شکات پرونده با موضوع زورگیری و احتمال ارتکاب سرقت های مشابه و سرقت های به عنف به شیوه های مختلف، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده صادر شده است و از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
مرجع : مهر