به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۳۴۱۴۰

آل اسحاق: بازار کاغذ باید ساماندهی شود

گروه اقتصادي: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی انحصارات بازار کاغذ، یارانه‌ها و مجوزهایی که داده می‌شود، باید ساماندهی شود.
آل اسحاق: بازار کاغذ باید ساماندهی شود
یحیی آل اسحاق در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل اتاق اظهار داشت: اقتصاد فرهنگ و پتانسیل‌های آن مورد توجه قرار نگرفته است و به دلیل عدم استفاده از این پتانسیل، آسیب‌هایی به اصحاب فرهنگ و هنر و به کشور وارد شده است. وی افزود: لازم است تا اقتصاد فرهنگ و هنر توسعه و جهش داشته باشد. رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: چگونگی تأمین مالی بخش فرهنگ و هنر یکی از مسائلی است که باید به آن توجه شود، چرا که این موضوع از مشکلات اساسی این بخش به حساب می‌آید.

وی افزود: بخش فرهنگ و هنر و چگونگی اتصال آن به بانک، اوراق مشارکت و سایر ابزارهای مالی باید مورد توجه لازم قرار گیرد. آل اسحاق گفت: در حال حاضر اصحاب حوزه فرهنگ و هنر به پشتوانه‌های یارانه‌ای و حمایتی دلخوش هستند، لذا اگر ساماندهی لازم در این خصوص صورت گیرد، دیگر نیازی به این مسائل نیست. اقتصاد و امنیت رابطه تنگاتنگ با یکدیگر دارند، به نحوی که اگر امنیت کم باشد، امکان جذب اقتصادی کاهش پیدا می‌کند و اگر در فرهنگ اشتباهی رخ دهد، در سرمایه‌گذاری با مشکل مواجه می‌شود.

آل‌اسحاق گفت: برخی از اصحاب هنر و فرهنگ حتی در مسائل معیشتی نیز مشکلاتی دارند که لازم است از آنها حمایت‌های لازم صورت گیرد. وي با اشاره به صنعت چاپ گفت: به روز بودن ماشین‌آلات صنعت چاپ یکی از دغدغه‌های جدی این صنعت است، چرا که امروز کار کردن با سیستم قدیم مقرون به صرفه نیست. رئیس اتاق بازرگانی تهران در خصوص بازار کاغذ گفت: در مسئله تأمین کاغذ شاید به لحاظ کمبود جنگل مشکلاتی وجود داشته باشد، اما این دلیل نمی‌شود تا صنعت کاغذ فعال نشود لذا باید این صنعت را فعال کنیم.

وی با اشاره به بازار کاغذ گفت: باید انحصارات بازار کاغذ و یارانه‌هایی که داده می‌شود و همچنین مجوزهایی که به برخی مؤسسات داده می‌شود، ساماندهی شود، چرا که برخی فقط برای گرفتن سهمیه کاغذ مجوز دریافت می‌کنند.  صنعت کاغذ برای بخش خصوصی یک فرصت خوبی است که باید از آن استفاده شود. وی با تأکید بر اینکه حضور مؤسسات فرهنگی هنری در بازارهای جهانی اهمیت دارد، گفت: صادرات محصولات فرهنگی نیازمند تجدیدنظر است.
مرجع : فارس