به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۴۱۵۸

دیوان عدالت به نفع قالیباف راي داده است؟

گروه سياسي: یکی از وکلای شاکی در پرونده انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران گفت: طبق اطلاعی که از دیوان عدالت اداری گرفتم، مطلع شدم رای هیات تخصصی دیوان در این پرونده صادر شده است.
به گزارش ایرنا، «مصطفی ترک همدانی» از جزئیات رای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مبنی بر رد یا پذیرش این شکایت ابراز بی اطلاعی کرد. این در حالی است که شنیده ها حاکی است دیوان عدالت اداری شکایت دو وکیل دادگستری از انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران را رد کرده است.

پیشتر علی اکبر بختیاری مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره این پرونده گفته بود طبق قانون جدید دیوان عدالت اداری در صورتی که کمیسیون تخصصی دیوان در گزارش خود مصوبه شورای شهر را در خصوص انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران خلاف قانون تشخیص دهد، پرونده برای رسیدگی نهایی به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع می شود.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: در صورتی که کمیسیون تخصصی با رای اکثریت اعضا مصوبه شورای شهر را خلاف قانون نداند، حکم در کمیسیون صادر می شود و نیاز به رسیدگی در هیات عمومی نیست. پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، دو وکیل دادگستری با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.