به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۴۱۶۲

چرا عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت؟

گروه سياسي: یکی از نزدیکان دكتر محمد‌رضا عارف در صفحه شخصی خود نوشت: عارف گفت به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی، نمی‌تواند ریاست دانشگاه تهران را بپذیرد.
چرا عارف ریاست دانشگاه تهران را نپذیرفت؟
فرشید گلزاده از نزدیکان محمد‌رضا عارف در صفحه شخصی خود نوشت: در جلسه‌ای در ماه رمضان امسال که با حضور برخی بزرگان و اساتید برگزار شده بود، آقای معین‌فر از اعضای دولت آقای بازرگان از آقای عارف پرسیدند که آقای دکتر! کدام یک از پست هایی اجراییتان را بیشتر دوست داشتید و آقای عارف پاسخ دادند: «ریاست دانشگاه تهران و قلباً دوست داشتم چندین سال بیشتر در این پست می‌ماندم تا برنامه‌هایم عملیاتی می‌شد».

گلزاده در ادامه تصریح کرده است: این گونه نقل قول‌ها از زبان محمد‌رضا عارف و همچنین خواست اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و مدیران وزارت علوم سبب شده است که تقاضا از وی جهت پذیرش ریاست دانشگاه تهران در هفته گذشته شدت یابد. عضو دفتر عارف در ادامه پیام فیس‌بوکی خود آورده است که موضع امروز عارف این است که به دلیل تعهداتش به مردم جهت توسعه فعالیت‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی که در بنیاد امید ایرانیان و پیرامون آن پایه‌گذاری شده است، ریاست دانشگاه تهران را که یک کار تمام وقت می‌داند، نمی‌تواند بپذیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرده است: محمد‌رضا عارف در جلسه‌ای با مشاوران خود در پاسخ به درخواست یکی دو نفر از دوستان، پاسخ داد من اگر ریاست دانشگاه تهران را بپذیرم، تمام انرژی و وقتم را صرف آن خواهم کرد بنابراین نمی‌توانم وقتی که متعلق به دانشجویان و اساتید است را برای جای دیگر صرف کنم، لذا اگر شما مشاوران می‌پذیرید که من دیگر نتوانم در اینجا وقت بگذارم، من هم می‌پذیرم؛ ما هم گفتیم خیر.

مسعود 60 چی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۲
فقط مراقب باشید این بنده خدا رو اینقدر بالا نبرید و بعد یه دفعه زیرشو خالی کنید که با مخ بیاد رو زمین!!
درود بر عارف! (210205)
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۵
مرد اخلاق و وفاداری دکتر عارف. (210219)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۰
درود بر عارف بزرگ نه مثل آقاي الهام كه هر پستي خالي بود چند قبضه مي گرفت! (210221)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۷
امیدوارم فعالیتهای مفید و خداپسندانه ی ایشان در راه اعتلای هرچه بیشتر کشور به بار نشیند . همچنین دوست داریم دوره آینده مجلس شورا به ریاست ایشان و یک مجلس مردمی و خالی از افراطیون خودکامه باشد (210225)
باربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۲۷
به امید ریاست آقای عارف در مجلس آینده. (210242)
سعید1
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۵
سایت بهار چند روزیست در حالت عادی به سختی باز می شود!! مجبور به استفاده از ابزار رفع فیلتر شدم که از خوانندگان به دلیل درج پرچم کشوری سوای کشورم عذر خواهی می کنم.اما در مورد این مطلب باید گفت که هر قبایی باید به تن پوشنده برازنده باشد.شخصیت آقای دکتر عارف اکنون یک شخصیت ملی است.ایشان باید به جای تصدی گری هدایتگری کنند.قبای ریاست یک دانشگاه بر تن ایشان بسیار تنگ است.ایشان را باید در حد وقواره ریاست یک قوه دید. (210249)
رای من عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۵۵
به این میگن "تعهد"
چیزی که تو مملکت ما خیلی‌ها هنوز درکش نکردن
یکی از معانی اصلاح‌طلبی یعنی همین .... یعنی تعهد (210257)
شیرفرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۵۶
ها وگویم اوایی یارو بالاخره فرق معدن متروکه و با جاذبه توریستی وفهمید یاه نه ؟ اوهه (210332)
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۰۱:۵۷
دکترالهه کولایی استادبرجسته دانشگاه تهران باسوابق ارزنده پژوهشی ومدیریتی برترین گزینه ریاست دانشگاه تهران هستند وامیدوارم باحضوردکترکولایی شاهداعتلای علمی دانشگاه تهران درسطح جهان باشیم. (210466)