به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۳۴۲۸۱

جنگ سوریه جنگ علیه‌ایران و روسیه است

گروه بين الملل: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن اشاره به عذرخواهی برخی کشورهای عربی از مقامات سوریه تاکید کرد، آنچه در سوریه رخ می‌دهد جنگ علیه روسیه، ایران و چین است.
جنگ سوریه جنگ علیه‌ایران و روسیه است

بشار الجعفری خاطرنشان کرد: مشکل واقعی سوریه مساله فلسطین است؛ چرا که غرب می‌خواهد سوریه در نهایت از فلسطین دست بکشد و اگر سوریه این مساله را بپذیرد در چشم بر هم زدنی همه دشمنی‌ها پایان خواهد یافت. الجعفری همچنین به شهروندان سوری مقیم در آمریکا اطمینان داد که اوضاع در سوریه به نحوه مطلوب پیش می‌رود و به فضل قدرت‌های ارتش سوریه و بیداری و آگاهی ملت دولت سوریه پا بر جاست. در خصوص گروه‌های تروریستی در سوریه نیز الجعفری خاطرنشان کرد: زمانی که شاهد معالجه تروریست‌های مجروح در بیمارستان‌های تل‌آویو هستیم در می‌یابیم که این افراد دستورهایی برای مخالفت با هرگونه راهکاری سیاسی در ژنو دریافت کردند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه گفت: مسئولان سازمان ملل در واقع نمایندگان کشورهایی هستند که وابسته به آن کشورها هستند نه نماینده جامعه جهانی و باید بگویم دشوار است که بتوان کسی را در سازمان ملل مشخص کرد که هیچ تاثیری از سازمان‌های اطلاعات کشورهای دارای نفوذ نپذیرد. این مسئول سوری در پایان به اظهار پشیمانی برخی کشورهای عربی اشاره و اعلام کرد: برخی کشورهای عربی شروع به عذرخواهی از سوریه کرده و متعهد شده‌اند که دیگر خطاهای سه سال گذشته را تکرار نکنند.