به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۴۳۰۱

ورود ایران چک‌های 100 هزار تومانی به بازار

گروه اقتصادي: مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی از ورود چک پول‌های 100 هزار تومانی به بازار براساس تقاضای بانک‌ها از نیمه دوم اسفندماه سال 92 (جاری) خبر داد و گفت: حدود 1000 میلیارد تومان اسکناس نو در تهران و سایر استانها برای شب عید در اختیار بانک‌های کشور قرار می‌گیرد.
ورود ایران چک‌های 100 هزار تومانی به بازار
به گزارش مهر، بهزاد غیاثوند امروز در نشست خبری در بانک مرکزی از ورود چک پول‌های 100 هزار تومانی به بازار خبر داد و گفت: چک پول‌های 100 هزار تومانی در سال 89 براساس ایرادات مراجع نظارتی بانک مرکزی را موظف کرد که این ایران چک‌ها را در ایستگاه آخر پشت نویسی و ابطال کند اما منظور از رده خارج کردن این ایران چک‌ها نبود اما عملاً این چک پول‌ها از رده خارج شدند.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی افزود: براساس قانون بودجه، در سال‌های 91 و 92 بانک مرکزی از لحاظ قانونی اختیار انتشار چک پول‌های 100 هزار تومانی را دارد که این کار زیر نظر اندوخته اسکناس انجام می شود. بر این اساس، در نیمه دوم اسفند ماه جاری چک پول‌های 100 هزار تومانی براساس تقاضای سیستم بانکی وارد بازار خواهد شد و منع و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. وی از ارایه 4 تا 5 هزار میلیارد ریال اسکناس نو برای شب عید به بانک‌های منتخب در تهران برای اینکه در اختیار مردم قرار گیرد، خبر داد و افزود: در شهرستان‌ها نیز حدود همین میزان برای ایام پایانی سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

ورشکسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۵
خدا به داد اقتصاد مملکت برسد با این سیاستهای پولی و مالی غلط که از جیب مردم برداشت میشود و بجایش شبه پول را سرازیر بازار میکنند . (210512)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۳۴
بازهم افت ارزش پول ملی کشور -آخه یه نفر میگفت به من رای بدبد رئیس جمهور بشم ارزش پول کشورو میبرم بالا ! (210518)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۲:۵۶
مردم همه كارت عابر بانك دارند. كاملا بي مورد ومضر است. مطمئنا تورم زا است. (210521)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۲
کار مردم راحت تر میشه (210527)