کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار درباره بالا رفتن سن ازدواج

عضو خبرگان: حد «اعتدال» داشتن 6 بچه است

13 اسفند 1392 ساعت 8:39

گروه جامعه: يك عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است كه «در بحث کنترل جمعیت در کشور دچار افراط و تفریط شده‌ایم که حد اعتدال آن داشتن شش بچه است.»


به گزارش فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری در همایش تربیت اسلامی اظهار کرد: سن ازدواج در کشور رو به افزایش است. وی افزود: متاسفانه در حال حاضر سن ازدواج در کشور در حال افزایش هست و بر اساس آماری که داریم تعداد زیادی از دختران ما مجرد هستند. نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: باید جوانان را برای ازدواج در سن مناسب آن تشویق کرد اجازه ندهیم سن آن‌ها بالا برود. به گفته این مقام مسئول، در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 سیاست غلطی به نام کنترل جمعیت در کشور اجرا شد که طیی آن نرخ زاد و ولد در ایران کاهش یافت. وی در ادامه با انتقاد از اجرای سیاست غلط کنترل جمعیت در کشور بیان کرد: اجرای این کار در 2 سال نخست شایسته بود ولی پس از آن نباید ادامه پیدا می‌کرد.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: با اجرای طرح کنترل جمعیت همه خانواده تشویق به کاهش فرزند آوری می‌شدند که این کار اشتباه بود. وی با بیان اینکه 2 تا بچه کافی نیست عنوان کرد: در اجرای سیاست کنترل جمعیت در کشور خانواده‌ها به آوردن یک یا 2 بچه تشویق می‌شدند که نباید این طور باشد. حیدری در مورد بالا رفتن سن ازدواج نیز هشدار داد و افزود: این موضوع باعث کاهش جمعیت کشور نیز شده است که بسیار خطرناک است. استاد حوزه علمیه اهواز اذعان داشت: در بحث کنترل جمعیت در کشور دچار افراط و تفریط شده‌ایم که حد اعتدال آن داشتن 6 بچه است.


کد مطلب: 34386

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/34386/عضو-خبرگان-حد-اعتدال-داشتن-6-بچه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir