به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۴۴۰۱

نماينده مجلس: نمی‌دانیم احمدی‌نژاد نفت را "کی، کجا و چگونه‌" می‌فروخت!

گروه اقتصادی: پس از پایان بررسی بودجه سال 93 گروهی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت دولت دهم را کلید زده‌اند.
نماينده مجلس: نمی‌دانیم احمدی‌نژاد نفت را "کی، کجا و چگونه‌" می‌فروخت!
به گزارش تدبير، «سیدمهدی موسوی‌نژاد»، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره طرح این تحقیق و تفحص مي‌گوید: «درمورد فعالیت وزارت نفت در دولت دهم ابهامات زیادی وجود دارد که باعث شد ما طرح تحقیق و تفحص از این وزارتخانه را کلید بزنیم. البته این طرح تحقیق و تفحص در زمان دولت دهم مطرح شد و جلساتی هم با مسئولان این وزارتخانه و شرکت ملی نفت ایران داشتیم که به نتیجه مطلوب نرسیدیم.»

او درباره محورهای اصلی این تحقیق و تفحص گفت: «یکی از محورهای این تحقیق و تفحص عدم به­کارگیری نیروهای بومی در مناطق نفت­ خیر کشور توسط دولت است. براساس مصوبه خود دولت، وزارت نفت موظف است در مناطق نفت­ خیر و همچنین مناطق صنعتی 50درصد از نیروهای بومی استفاده کند که این موضوع در دولت دهم تحقق پیدا نکرد.»

موسوی­ نژاد ادامه داد: یکی دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص ابهام در چگونگی فروش نفت در دولت احمدی­ نژاد است. چون ما در حال حاضر نمی ­دانیم که دولت دهم چه زمانی و با چه سازوکاری نفت را می­ فروخت، فروشنده ها، خریداران و مشتریان چه کسانی بودند و با چه قراردادهایی به آنها نفت مي‌­دادیم در واقع تمام ساز و کار فروش نفت و همچنین نحوه اداره وزارت خانه در این دوره مبهم است. محور دیگر تحقیق و تفحص از وزارت نفت استفاده نکردن دولت دهم از مدیران شایسته نفتی کشور است. در دولت دهم شاهد بودیم که از مدیرانی در این صنعت بزرگ کشور استفاده می­شد که در حوزه مدیریتی خود شایستگی نداشتند.

او درباره ارتباط پرونده بابک زنجانی به این تحقیق و تفحص گفت:« بخشی از این تحقیق و تفحص هم مربوط به پرونده بابک زنجانی است و ما منتظر نتیجه بررسی ­های قوه قضاییه در مورد زنجانی هستیم. اگر لازم باشد و ابهاماتی که نمایندگان مجلس درباره وزارت نفت در دولت گذشته دارند برطرف نشود اشکالات مورد نظر را به قوه قضاییه ارائه خواهیم داد.»

تحقیق و تفحص از وزارت نفت دوره محمود احمدی نژاد در حالی مطرح مي‌شود که بر اساس گزارش اخیر دیوان محاسبات از تفریغ بودجه 91 مبلغ 53 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به خزانه واریز نشده است. در همین ارتباط نماینده شهرکرد در مجلس پیش تر گفته بود: جبران کمبود پرداخت حقوق و مزایا، جبران پرداخت‌های نقدی هدفمندی یارانه‌ها و مسائل مربوط به کمبودهای هزینه‌های جاری مواردی بودند که درآمدهای نفتی به جای واریز به خزانه در این موارد مصرف شدند. در واقع در دوره احمدی نژاد با نفت مثل نوشابه برخورد مي‌شد.

وي افزود: چنان حساب ها به هم زده مي‌شد که وقتی آب از آسیاب مي‌افتاد مي‌فهمیدیم مثل نوشابه ای که گازش رفته و نصف شده، پول نفت هم پریده است. او همچنین گفت بعید است این پول های برباد رفته به خزانه بازگردد. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت نیز در جریان بازدید روحانی از وزارت نفت اعلام کرد چند فساد گسترده بالای 400 میلیارد تومان در وزارت نفت رخ داده است.

یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۱:۴۸
آزادی این نیست که هر کی هر چی رو هر کجا که دوست داشت بگه! پس سکوت کنید و بخور بخور ها رو تماشا کنید و لذت ببرید ! (210631)
علی
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۱:۵۰
پس شما اون موقع چکاره بوده اید (210632)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۱:۵۶
چه آزادئی در دولت نهم و دهم حاکم بوده که مجلس حالا می خواهد جبران ما فات کند . آنهم اگر اجازه داشته باشد!!! (210634)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۰۰
نمایندگان مجلس: ساعت خواب...! (210635)
باقلا فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۰۲
نمایندگان محترمیکه الان که برای کوچکترین مسئله جاروجنجال راه می اندازند اونوقت چکار میکردند.؟.(شایدبا دولت شریک بودند!!!!!!!!!) (210636)
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۱۴
زمانی که آقایان نماینده مجلس از احمدی نژاد و طرح های او حمایت می کردند باید چنین روزی را هم پیش بینی می کردند که این آقا و اطرافیانش پول نفت را با سو استفاده بر باد خواهند داد. (210637)
نسیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۳۰
نوشدارو پس از مزگ و مراسم تدفین و پوسیده شدن و فسیل شدن و نفت شدن فایده ایی ندارد حاجی (210639)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۴۲
چرا محمود را محاکمه نمی کنند ؟ . . . (210640)
آدمیرال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۴۴
چرا خبرهای روسیه رو میبندی
خوشم اومد ارتش اکراین که این همه ادعای قدرت تجهیزات غربی داشت تو این سالها جلوی روسیه بلعیده شد
اروپای سرگرم بحران اقتصادی یونان و پرتغال و اسپانیا و ... میخواد با روسیه که چین هم حامی اون هست چه غلطی بکنه که اولتیماتوم میده ؟؟؟ میخواد حمله کنه؟؟؟؟ اروپا خیلی غیرت داشت واینمیساد روسیه بیاد هیتلر رو سرنگون کنه
دم پوتین گرم که داره روسیه رو به سالهای ابحطش باز میگردونه
خدا کنه جنگ بشه اروپای هم یه مقدار مزه جنگ رو بفهمن تا از سیاستمدارهاشون واسه جنگ حمایت نکنن (210641)
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۱:۳۱
آفرین مثل این که یک تنه حامی روسیه شدید. شعار انقلاب ما نه شرقی نه غربی بود (210747)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۱:۳۸
این آقا خودش برای پیروزی احمدی نژاد سر و دست می شکست. (210748)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۳:۳۸
آدمیرال
اروپا در طی چند سال دو جنگ جهانی را دیده و مزه ش رو هم چشیده .
روسیه و آمریکا سرگرم بازی قدرت هستند .
آمریکا با ماجرای اوکراین ضرب شصتی به روسیه نشان میده که میتونه در کنار گوش روسیه تحول جدی فراهم کنه .
البته وجود زمینه در اوکراین رو هم ندیده نگیریم .
ابهت !!روسیه کی بوده ؟ (210774)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۳:۳۹
ضرب المثلی هست که میگه درسته مملکت شیر تو شیره اما اونقدرام خرتو خر نیست که ندونند کی ، کجا و چه زمانی نفت فروخته شده !
ینی فکرمیکنند مردم باور میکنند ؟ این حرفهارو برای کدام قشر مردم زده میشه ؟ (210775)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۲:۴۸
چشم کسانی که شما را انتخاب کرده روشن (210645)
رضا
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۰۰
ساعت خواب؟؟ (210647)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۰۲
پس چرا همان زمان مورد سؤالشان قرار نمی دادید؟؟؟ (210648)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۲۴
من موندم شما نمایندگان محترم در زمان دولت احمدی نژاد چی کار می کردید!!!؟ چرا الان میتونید دم به دقیقه وزرای روحانی رو احضار و تهدید به استیضاح کنید ولی قبلا نمی تونستید!!!؟ شما در مقابل مردم مسئولید. (210651)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۳۶
یارو زده و برده و خورده شما تازه از خواب بیدار شدی عمو!!! میخام صد سال سیاه تفحص نکنی وقتی که آخرشم نه کسی محکوم میشه و نه مجازات. دیگه خیلی خیلی هم بخاید کسی مجازات بشه یه کارمند دون پایه بدبختی رو خرشو میگیرید. (210654)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۴۶
احمدی نژاد: این دولت پاک ترین دولت تاریخ است!!!!!!!!!
کجایند کفن پوشان؟ کجایند حامیان بی چون چرای این دولت؟و کجایند....؟ (210656)
امان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۳:۴۶
لازم بود یک احمدی نژاد در این کشور زمام امور را در دست بگیرد که اقایان دستشان بیاید که گول شعارهای پوپولیستی را نخورند و تندروها هم ارام بگیرند. (210657)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۸
حتی اگر کل پول نفت را هم هاپولی هاپو کرده باشد باز اتفاق خاصی نمی افتد. قوه قضاییه هم به شدت مشغول رصد روزنامه ها و وبلاگ هایی است که روزانه به طور متوسط 7 نفر کلیک خور دارند و وقتی برای رسیدگی به این مسایل ندارد. (210661)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۸
اين نمايندكاني كه هر روز براي دولت مردمي اقاي روحاني مشكل درست ميكننددر دولت قبلي جه كار مي كرد ند كه اين حيف وميل ها را نمي ديدند ودم بر نمي اوردند اقايان نمايندكان شما هم مثل دولت احمدي نزاد در اين حيف و ميل ها مقصر هستيد و به هيج بهانه اي نمي توانيد از اين نابساماني ها خود را مبرا بدانيد (210671)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۶:۱۱
مقصر كيست؟دنبال كه مي گرديد؟ (210674)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۰:۲۳
نماینده محترم ،... وقتی احمدی نژاد مجلسی ها رو تحقیر می کرد صداتون در نمی اومد . اما حالا که روحانی واستون ارزش قایل می شه . عرضه ی خود نمایی پیدا کردین... (210729)
امیر
Czech Republic
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۰:۴۲
برای من جای سئوال است، زمانی که باید این آقایان نماینده مجلس و به ظاهر نماینده مردم حرف می زدند، کجا بودند. مگر نه اینکه وظیفه این آقایان نظارت بر دولت و حفظ حقوق مردم است. در دوره مدیریت آقای احمدی نژاد موضوع شبکه های مافیای فروش نفت و عدم شفافیت در فعالیت های تجاری نفت موضوعی مشخص و واضح در بخش نفت و گاز بود. متأسفانه این بخش لطمات زیادی را از فعالیت دولت وقت در نظارت همین مجلس خورد. خواندن مقالات در لینک http://naftemeli.blogsky.com/ را جهت آگاهی بیشتر از مشکلات بخش نفت در آن دوره پیشنهاد می (210732)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۰:۵۳
این فسادها وخالی شدن خزانه مهم نیست هرچه قدر پول کم اوردیداز یارانه های ملت بردارین. (210736)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۰:۵۷
بهار ازت گله دارم چرا فقط برا بعضی از خبر ها ارسال نظر رو میگذاری‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (210738)
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۱:۰۵
بدبختی کشور ما اینه که هر کس در پستش هر چی دلش خواس می کنه بعد از اتمام دوره ش دیگه کسی کاری با او نداره پس محمود خان هر چه دلش خواست انجام داد و رفت خیالش راحته که بازخواست نمی شه چرا ؟ چون اون . . . با کمک همین مجلس این دسته گل ها را به آب داده.حالا دوره او تمام شده این ها دارند می تازند.. . (210742)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۲:۳۴
عجب تازه فهمیدید که باید بگید چرا آنوقت نمی گفتید (210758)
تيزبين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۲:۴۴
احتمالا نتيجه تحقيق و تفحص هم چيزي است مانند پرونده هاي زير بغل احمدي نژاد اون وقتي كه روز دادگاه جرائم معاونش م ر تشكيل مي شد و كار مملكت داري رو موقتا كنار مي گذاشت و وكالت م ر را بعهده مي گرفت دو تايي باهم ميرفتند جلسه دادگاه !! خوب مشاهده فرموديد كه دادگاهي هم تشكيل نمي گرديد !!!چرا؟خوب معلومه ديگه واسه خاطر اون پرونده هاي زير بغل احمدي نژاد ديگه!!!!!! (210760)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۲:۴۹
مثل اینکه از کار ها ی اقای احمدی نزاد کسی خبر نداشته نما یندگا ن فدا کار خواب بودند. (210761)
حامي روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۲:۵۰
مقام اول دولتهاي تاريخ كشور ايران در گل آلود كردن آب رودخانه اقتصاد صدها ميليارد دلاري درآمد صادرات نفت كشور براي سرپوش نهادن بر اخبار بذل و بخششهاي فراقانوني و فرقه اي از بيت المال ملت ايران!!!!!!!! (210763)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۲:۵۶
يكي از بهانه هاي دولت قبل در شفافيت زدايي از دخل و خرج مملكت بودجه هاي دفاعي بود!! از دولت تدبير و اميد خواهشمند است صندوق ذخيره دفاعي كشور را تشكيل دهد و آن را در قوانين كشور نهادينه و شفاف نمايد چون به احتمال زياد دولت قبل تمام مانورش بر روي لزوم محرمانه ماندن هزينه هاي دفاعي بوده است! الآن هرجا خبري از مفقود شدن دهها ميليارد دلاري ازپول نفت بشود مي گذارند پاي محرمانگي هزينه هاي دفاعي!!!!!!! (210766)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۲۳:۴۱
اين آقا كه سينه چاك احمدي نژاد بود و در انتخابات اخير هم جزء اعضا اصلى ستاد جليلي در استان بوشهر بود (210777)