به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۴۴۱۳

حکم قصاص فرزانه در زندان اصفهان اجرا شد

گروه حوادث: وکیل فرزانه، زنی که شش سال قبل همسرش را به قتل رسانده بود از اجرای حکم قصاص موکلش در زندان اصفهان خبر داد.
حکم قصاص فرزانه در زندان اصفهان اجرا شد
عبدالصمد خرمشاهی در این رابطه  گفت: دیروز اجرای حکم قصاص از طریق تماس تلفنی یکی از بستگان فرزانه به من اعلام شد. وی افزود: در حالی که من به عنوان وکیل باید در مراسم اجرای حکم حضور داشته باشم، این موضوع به من اعلام نشد. فرزانه كه 26 سال سن داشت شش سال قبل در حالي كه شوهرش در خواب بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند.هر چند اين زن در جريان تحقيقات اوليه اتهام قتل شوهرش را بر عهده گرفت اما در ادامه اعترافات اوليه‌اش را پس گرفت و گفت مردي به نام سعيد شوهرش را كشته است.

او گفت: خانواده شوهرم از اقوام دور پدري‌ام بودند و وقتي من 15 سال داشتم به خواستگاري‌ام آمدند. آن زمان من چيز زيادي از زندگي نمي‌دانستم و بدون اينكه خودم نقشي در ازدواجم داشته باشم زندگي مشتركم شروع شد. من و شوهرم احمد همان سال اول بچه‌ دار شديم اما تولد فاطمه هم نتوانست زندگي‌مان را گرم كند. زندگي ما ادامه داشت تا اينكه من با سعيد آشنا شدم.

او مرد خوبي بود و من دلبسته‌اش شدم. او از من خواستگاري كرد اما چون شوهر داشتم نمي‌توانستم با سعيد ازدواج كنم. چند مرتبه سعيد را ديدم و او گفت اگر شوهرت را بكشيم مي‌توانيم با يكديگر ازدواج كنيم. با اينكه اول با اين پيشنهاد مخالفت كردم اما در ادامه سعيد وادارم كرد به اين كار تن بدهم. شب حادثه در حالي كه شوهرم خواب بود سعيد وارد خانه شد. هنوز چند دقيقه نگذشته بود كه او با يك چاقو چند ضربه به احمد زد و او را كشت. سعيد فريبم داد و گفت چون من فرزند دارم پدر و مادر شوهرم من را قصاص نمي‌كنند.

او چاقوي خون‌آلود را پاك كرد و آن را به دست من داد. من هم وقتي دستگير شدم قتل را گردن گرفتم اما بعد هرچه به ماموران گفتم فريب حرف‌هاي سعيد را خورده‌ام فايده‌‌اي نداشت و نتوانستم بي‌گناهي‌ام را ثابت كنم.در ادامه رسيدگي به اين پرونده قضات دادگاه كيفري استان اصفهان فرزانه را محاكمه و به قصاص محكوم كردند. اين راي در ديوان عالي كشور نيز تاييد و به واحد اجراي احكام فرستاده شد. قرار بود 13 بهمن امسال حکم اجرا شود که با تلاش دادستان اصفهان و وکیل فرزانه ، اولیای دم اجرای حکم را یک ماه به تعویق انداختند.
مرجع : مهر

قاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۰۹
چی میشه گفت جز سکوت...؟ دوره ی بدی شده. (210659)
mohamad reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۹
اعدام شد؟؟؟؟؟؟ (210662)
تاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۴۴
واقعا خبر ناراحت کننده ای بود.
ما خیلی امید داشتیم پدر شوهرش دوباره دلش نرم بشه و رضایت بده.
پدر شوهرش خیلی دل سنگه.با یک رضایت هم خدا خشنود میشه و هم بنده خدا.
به فرزانه زندگی دوباره می بخشید و خودش هم بزرگ میشد. (210664)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۵۵
باید برای وضعیت اسف بار جامعه در زمینه پیشگیری از جرایم خشن به ویژه قتل و تجاوز به عنف فکری کرد روزانه در کشور جوانان مملکت به راحتی به دار آویخته میشن. که متأسفانه سن مرتکبین هم به سرعت در حال پایین اومدنه باید فکر اساسی کرد و ریشه ها رو شناخت وگرنه ما در شهرهای کوچک هم شاهد اعدام در ملأ عام هستیم که هیچ تأثیری در پیشگیری نداشته!باید دولت و جامعه به فکر فقر نه تنها فقر اقتصادی بلکه فقر فرهنگی که البته ریشه اقتصادی داره و بیکاری و اعتیاد و ازدواج آسان، آگاهی زوجین پیش از ازدواج(آمار قتلهای خانوادگی ... (210665)
یک زن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۵۸
برو بمیر زن خیانتکار. (210666)