به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۳۴۴۹۳

نتایج مذاکرات خودروسازان ایران و فرانسه

گروه اقتصادي:​ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین نتایج مذاکرات خودروسازان ایران و فرانسه گفت: باید اقدامات زیادی صورت گیرد تا دوباره ایران و فرانسه در حوزه صنعت خودروسازی به پای قرارداد برسند.
نتایج مذاکرات خودروسازان ایران و فرانسه
غلامرضا شافعی در خصوص آخرین نتایج حضور فرانسوی ها در بازار خودروی ایران گفت: نفس حضور فرانسوی ها در ایران، یک حرکت مثبت بود، اما از آن جلساتی که میان خودروسازان ایرانی و فرانسوی برگزار شد، انتظار مشارکت نمی رفت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته جلسات مشترکی که میان خودروسازان ایرانی و فرانسوی صورت گرفت، با هدف امضای قرارداد جدید مشارکت میان دو کشور بود، اما به نظر می رسد که فرانسوی ها خواسته بودند که عقب ماندگی های رفتاری خود را در شرایط تحریم، با آمدن در سطح آن هیات بزرگ، جبران کرده و زمینه را برای همکاری های بعدی فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: باید اقدامات زیادی صورت گیرد تا مجدد ایران و فرانسه در حوزه صنعت خودروسازی به پای قرارداد برسند. شافعی در خصوص سهم دولت در خودروسازان نیز گفت: سهم دولت هم اکنون در خودروسازی ها پایین است و بر اساس اصل 44 قانون اساسی، خودروسازان سهام دولتی خود را واگذار کرده اند و هم اکنون سهم سازمان گسترش در آنها کمتر از 20 درصد است. وی اظهارداشت: ممکن است سایر صاحبان سهام نسبت به سازمان گسترش به نگاه احترام آمیزی نگا کنند و انتظار خیر بیشتری از این سازمان داشته باشند، ولی از حیث میزان مالکیت، سهم سازمان گسترش در ایران خودرو و سایپا حدود 20 درصد است
مرجع : مهر