به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۴۵۴۱
آمريكا: رفتار بد ایران در منطقه قابل مشاهده است

واکنش ظریف به ادعای توقیف کشتی ایرانی

واکنش ظریف به ادعای توقیف کشتی ایرانی
ظریف در پیام خود در توئیتر نوشت: «یک کشتی ایرانی حامل سلاح برای غزه! توقیف شده دقیقا در زمان برگزاری کمپین ضدایرانی ایپک! این تصادفی جالب است یا تکرار دروغ‌های شکست‌خورده؟» گفتني اينكه مقام های دفاعی اسرائیل ديروز مدعي شدند که یک کشتی حامل سلاح‌های ایرانی را توقیف کرده‌اند. به گفته اسرائیل، این کشتی عازم غزه بوده و برای حماس سلاح حمل می‌کرده است.

منابع اسرائیلی مدعی شدند: یکی کشتی حامل تسلیحات که وابسته به ایران بوده است را در آبهای نزدیک به سواحل غزه توقیف کرده اند. این منابع مدعی شدند: این محموله تسلیحاتی شامل انواع مختلف موشکها برای گروههای مقاومت در غزه بوده است و ایران پشت پرده آن قرار داشته است.

بنابراین گزارش، "بنیامین نتانیاهو" در زمان حضور در لس آنجلس دستور توقیف این کشتی را صادر کرده است. کانال دو تلویزیون اسراييل نیز اعلام کرد: مبدا حرکت این کشتی سوریه بوده است و پس از حرکت به سوی سواحل ایران به غزه رسیده است. تسلیحات این کشتی قرار بوده به صورت مساوی میان حماس و جهاد اسلامی تقسیم شود.

در همين حال، کاخ سفید در واکنش به خبر توقیف یک کشتی حامل سلاح منتسب به ایران به غزه گفت که اقدامات غیرقانونی برای جامعه بین المللی غیرقابل قبول است، اما به مذاکرات با ایران ادامه می‌دهیم. جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت: ما با ایران مشکلات زیادی داریم، رفتار بد این کشور به طرق مختلف در منطقه دیده می شود. ولی ما به اتخاذ گام های ضروری برای رفع این چالش ها ادامه می دهد. وی افزود: با این حال ادامه تلاش ها برای دستیابی به راه حل بر سر برنامه هسته ای ایران کاملا مناسب است.

جی کارنی بیان داشت: حتی در حالیکه ما به تلاش ها برای رفع نگرانی ها بر سر برنامه هسته ای ایران از طریق دیپلماسی ادامه می دهیم، در مقابل حمایت ایران از فعالیت هایی که منجر به بی ثباتی در منطقه می شود ادامه می دهیم. وی افزود: در مورد این کشتی، همکاری نزدیکی بین امریکا و اسرائیل از طریق کانال های های نظامی و اطلاعاتی صورت گرفته است.