به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۴
 
۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۳۴۸۴۹
تلويزيون حريف صراحت بيان رضا كيانيان نشد

چرا همه آدم‌بدهاي‌سریالها اسمشان فارسی‌است؟

قطع سخنان کیانیان در پي ذكر نام فردين و بهروز
گروه فرهنگ و هنر: کیانیان سخنانش را با این جملات آغاز کرد که همیشه به فکر این بودم که چرا مردم این قدر از فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی یاد می کنند و چرا مرتب دنبال اخبار و اطلاعات از اینان هستند! اما از اینجا به بعد به ناگاه مجری برنامه با لحنی کاملا اضطراب آلود گفت جناب کیانیان بهتر است که سوال مسابقه پیامکی را ببینیم! صدالبته که این رفتار غیرحرفه ای تعجب کیانیان را به همراه داشت اما او باز هم بر خود مسلط شد و فقط با نگاهی عاقل اندر سفیه جواب بی احترامی مجری را داد!
چرا همه آدم‌بدهاي‌سریالها اسمشان فارسی‌است؟
اوضاع و احوال اقتصادی تلویزیون بر کسی پوشیده نیست؛ رسانه ملی که زمانی به واسطه عملکرد درست و حساب شده در پرداخت مبالغ قراردادها حتی وسواسی ترین کارگردانان و بازیگران سینما را وسوسه می‌کرد که به سمت تلویزیون بیایند این روزها به دلیل عملکرد نادرست و بی توجهی فراوان به علاقمندی‌های مخاطب روزبروز در حال از دست دادن اسپانسرهای تجاری خود است و کار به جایی رسیده که تهیه کنندگان صاحب نام نیز کار در شبکه خانگی را به فعالیت در تلویزیون ترجیح می دهند.

 اما در همین اوضاع آشفته هم به جای آن که خردگرایی در دستور کار قرار گرفته و سعی در تولید برنامه هایی شود که کمترین توهین را به مخاطب روا می دارند به ناگاه می بینی در یک برنامه زنده فرهنگی سخنان مهمان قطع می شود تا مبادا از دو بازیگر مطرحی که همه جرمشان حضور در فیلمفارسیها بوده سخنی گفته شود. چند شب پیش رضا کیانیان مهمان برنامه «کارنامه» شبکه چهارم سیما بود و سعی کرد در این برنامه درباره دلایلش برای فعالیت‌های نگارشی و عرضه کتاب‌هایی مانند «ناصر و فردین» ، «شعبده بازیگری» و «بازیگری در قاب» صحبت کند. اما نکته جالب اینجا بود که وی تا خواست درباره چرایی گفتگوهایش با ناصر ملک مطیعی و محمدعلی فردین و انتشار آنها در قالب یک کتاب حرف بزند مجری برنامه صحبتهایش را قطع کرد و از مخاطبان خواست سوال پیامکی برنامه را بشنوند.

تا صحبت به فردین، ناصر و بهروز رسید مجری رفت سراغ پیامک
کیانیان در این بخش سخنانش را با این جملات آغاز کرد که همیشه به فکر این بودم که چرا مردم این قدر از فردین، ناصر ملک مطیعی و بهروز وثوقی یاد می کنند و چرا مرتب دنبال اخبار و اطلاعات از اینان هستند! اما از اینجا به بعد به ناگاه مجری برنامه با لحنی کاملا اضطراب آلود گفت جناب کیانیان بهتر است که سوال مسابقه پیامکی را ببینیم! صدالبته که این رفتار غیرحرفه ای تعجب کیانیان را به همراه داشت اما او باز هم بر خود مسلط شد و فقط با نگاهی عاقل اندر سفیه جواب بی احترامی مجری را داد!

چرا هر چی آدم بد در فیلم‌ها و سریالهای تلویزیونی است باید اسمش فارسی باشد و هر چه آدم خوب اسم عربی دارد
همه فکر می کردند این رفتار به تغییر رویه کیانیان منجر شده و او از صراحتش در بخشهای بعدی برنامه بکاهد اما جالب اینجا بود که او در ادامه هم رفت به سراغ سوژه های متفاوتتر برای صحبت کردن. مثلا در جایی گفت: «نمی‌دانم چرا هر چی آدم بد در فیلمها و سریالهای تلویزیونی است باید اسمش فارسی باشد و هر چه آدم خوب اسم عربی دارد. این قانون مدیران تلویزیون است. همان طور که می گویند حجاب باید بیشتر از تلویزیون رعایت شود و ما می گوییم چشم اما چرا قانونی در سریالها نمی گذارند که آدم خوبها کتاب بخوانند؟ یا در خانه آدمهای خوب کتابخانه باشد.»

متلک غیرمستقیم به «هفت»
کیانیان بدون ذکر نام برنامه «هفت» ادامه داد: «چرا در برنامه های گفتگومحور که معمولا 11 یا 12 شب به بعد هم روی آنتن می‌روند از کتابخانه به عنوان ابزاری برای طراحی دکور استفاده نمی شود و به جایش یک میز عجیب و غریب می شود دکور برنامه؟»

به جای واژه جنگ جهانی دوم بنویسید دفاع مقدس جهانی دوم!!!
شیوه ممیزی آثار ادبی در سالهای اخیر هم از گزند انتقادات کیانیان در امان نماند و او با ذکر خاطره ای از احمد طالبی نژاد گفت: «در سالهای اخیر کتابها را به صورت سی.دی درآورده و سپس به شیوه ای کاملا مکانیکی به ممیزی آن می پردازند. به این ترتیب که با یک برنامه نرم افزاری یک سری کلیدواژه خاص را در کل کتاب جستجو کرده و سپس براساس این کلیدواژه ها به ممیزی می پردازند. اخیرا احمد طالبی نژاد کتابی را ارائه داده بود برای ممیزی به اداره نظارت که در اصلاحیه آن آمده بود به جای واژه جنگ جهانی دوم بنویسید دفاع مقدس جهانی دوم! چرا؟ چون ممیزی کاملا مکانیکی انجام شده بود.»

طعنه به آنها که مثل حامد بهداد عاشق براندو هستند
کیانیان در بخشی از گفتگویش هم بدون اشاره به نام بازیگرانی مثل حامد بهداد که عاشق مارلون براندو هستند از این گفت که برخی مرتب می گویند الگوی ما مارلون براندو است اما نمی دانند براندو بازیگری غریزی است. وی گفت:«مرتب می گویند الگوی ما براندو است اما براندو بازیگری غریزی بود و غریزی بازی کردن یعنی محدودیت در یک قفس. یعنی بازی براندو هیچ وقت از حدی فراتر نمی رود.»
مرجع : شبکه ايران

امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۲۳
واقعا زبان پارسی در کشوری که تا 80 سال پیش نامش پارس بوده مظلوم است و به جز دفاع نصف و نیمه فرهنگستان از آن هیچ حامی رسمی ندارد (211192)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۰۳
آقا امید شما می تونید بگید حامیان زبان های تورکی و کردی در این مملکت کیست و یا کجاست؟!! پس نتیجه می گیریم زبان پارسی شما نه تنها مظلوم نبوده بلکه کلیه امکانات دولتی و رسانه در اختیار و پیشرفت زبان فارسی گام برداشته (بهار لطفا بچاپ) (211220)
الاحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۱۸
عزیزم از زبان عربی حمایت میشه نه پارسی ماکه غیر کلمات نامفهوم عربی که کل زبان فارسی را فرگرفته چیزی نمیبینیم (211239)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۸
دوست عزیز چرا تا سخن از پارسی به میان می آید با زبانهای محلی مقایسه می کنید؟آیا اندیشه ای مثل اندیشه شما نیست که مسائل قومیتی را پیچیده می کند. امید منظورش زبانهای بیگانه بود نه زبانهای خودی نظیر ترکی وکردی. (211246)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۵۰
که ترکی زبان خودی هست و عربی بیگانه؟
اگه منظورت از خودی اینه که ترکی یه گویش یا مشتق از فارسی هست که صد در صد در اشتباهی چون یه زبان مستقل و جدای از هر زبانی است. اگه هم منظورت اینه که چون اقوام ترک زبان ساکن ایران هستند پس خودی هستند محض اطلاعت اینو بگم که ساحل خلیج فارس و دریای عمان و مضاف بر اون از مرکز تا جنوب خوزستان و عرب زبان ایرانی هستند پس عربی هم خودی میشه. لطفا واضح تر نظر بده (211277)
ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۳۶
اگه ميتونستم هزار بار لايك كنم اينكار رو ميكردم دوستان اصلا توجه ندارن كه بخشي از مردمان اين سرزمين اعراب هستن. (211335)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۴
شریف عزیز!اگر نظرات مرا دنبال کنی می بینی که به همه قومیتها احترام می گذارم قصد توهین به هموطنان عرب ایرانی را نداشته وندارم اما اگر تاریخی تحلیل کنیم موضوع صورت دیگری پیدا می کند.بحث آقای کیانیان مقایسه عربی وفارسی بود ضمن اینکه به هرحال به دلیل شرایط وفضای منطقه مخصوصا جنگ 8 ساله حساسیت زبان عربی هم درایران کمی افزایش یافته دوست من.واقعیتها را که نمی شود نادیده گرفت.ترکها به ما توهین نکرده اند اما اعراب .......آنها هم نسبت به ایرانی حساسند.این حساسیت تاریخیست... (211425)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۱۰
ضمن اینکه به هرحال ما ایرانی هستیم.شما و من هم اعراب هموطنمان را عرب ایرانی می دانیم.فرق است با اعراب غیر ایرانی.نمی خواهم وارد بحثهایی از این دست شوم اما به هر حال ایران ایران است دوست من.آنها روزگاری خراجگزار امپراتوری ما بودند.ذلیل شده ایم که زبان دراز کرده اند.اگر تدبیری بود به اینجا نمی رسیدیم که قطر که اندازه قم ماست متکی بر بیگانگان بر ما سینه سپر کند.در رسانه عمومی نمی توان خیلی حرفها را زد.از نژادگرایی هم دل خوشی ندارم اما ملت بیچاره ای هستیم برادر عزیز... (211429)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۲۰
یادم رفت بگویم که کردها بومیان ایرانند از همه ایرانی تر.آذری ها هم همینطور. اهوازی ها هم.زبانشان تغییر یافته است.البته مهاجر زیاد دارند مثلا اکثریت غیر ایرانی دزفولی ها رومی اند اما دیگر اکنون هموطنمان شده اند.اگر به ترکتازی زبان عربی اعتراض می کنیم توهین به اعراب نیست بی عرضگی ووطن فروشی خودمان را زیر ذره بین برده ایم دوست من.به هرحال دستت را به گرمی می فشارم. (211436)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۷
اگر در کشوری از تیم ملی حمایت نشود توقع داری از تیمهای باشگاهی حمایت کنند .؟ (211262)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۰۷
ما پارسیان همه یک حامی از زبان زیبا و شیرین این سرزمین هستیم (211223)
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۲۸
متاسفانه این رویه جند سالی است که در صدا و سیمای میلی به را افتاده است !
همه آدم بدا اردلان و ارسلان و سینا و غیره می باشند
همه آدم خوبا مذهبی و ریشو هستند و همه آدم بدا لادین و بدون ریش هستند
به نظرم تلویزیون در این سریالها به نوعی دنبال شخصیت شویی می باشد
وگرنه ما هر چه ضربه خوردیم از این آدمای به ظاهر مذهبی بود از جمله آقای خاوری........و (211316)
saeed
Anonymous Proxy
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۱۵
سلام.ما همه مردم یک سرزمینیم به نام ایران.فارس و کرد و ترک وعرب و... فرقی نداره.بحث این خبر اینه که چرا همیشه اسامی افراد بد فیلمها با یک نظر خاص و تعمدی از اسامی ایرانی پارسی انتخاب میشه. (211376)
تورک اوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۰۷
واقعا غصه زبان فارسی تونو می خورین؟ پس درک می کنین چقدر تلخه دیدن نابودی زبان مادریت!!!.........رستی روز جهانی زبان مادری چرا تو ایران ممنوعه؟؟؟؟چرا کسی نمیتونه این روزو گرامی بداره؟؟ (211328)
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۲۲
باید با همت و تلاش بسیار از ظرفیت های موجود در قانون اساسی بهره گرفت و "اجرای کامل قانون اساسی" را بدل به گفتمان غالب در جامعه کرد...! (211437)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۳۰
پدر من یک فرد مذهبی است و طرفدار نظام در عین حال همیشه از بازی زیبای بهروز وثوقی یاد میکند من خودم هم همیشه عاشق بازی بهروز وثوقی بودم شاید کسی باور نکند ولی در دوران دبیرستان فیلم همسفر را 24 بار پشت سر هم دیدم فقط برای حفظ کردن دیالگ هاو میدانم خیلی از مردم کشورم هم طرفدار وی هستند حالا نمیدانم از بهروز وثوقی چه ترسی دارند که حتی از نامش هم وحشت دارند؟! (211193)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۸
دوره قبل از انقلاب بیشتر فیلمها مسخره بود و بازیگری حرفه ای هم نداشتند . همش حول حوش عشق و عاشقی مسخره دیگران بود . ولی کارگردان قوی داشتیم مثل ایرج قادری (211263)
arash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۱۲
با نظر شماموافقم.الان 34سال از انقلاب گذشته ووضع سینمای ما اینه وهرروز بدترازروز قبل اگر راست میگویند اجازه بدن یک فیلم با رعایت تمام ضوابط جمهوری اسلامی ولی با بازی بهروز وثوقی تهیه بشه ببینید مردم شبها جلوی سینما برای تهیه بلیت فردا میخوابن.امتحان کنید تا ببینید هنرمندی که مردم را دوست دارد ومردم هم دوستش دارن یعنی جه؟ (211375)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۳۲
اسامی در سریال آوای باران اینگونه بود (211194)
بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۴۷
در مصاحبه با یکی از رسانه های اروپایی از حسنین هیکل نویسنده و دانشمند مصری پرسیده میشه چرا شما با توجه به فرهنگ و تمدن غنی باستانی خودتان با یک حمله اعراب همه چیزتان نابود و عربی شد؟؟هیکل میگه جواب شما را در یک جمله میدهم: چون ما فردوسی نداشتیم! (211198)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۵۰
.... نمك خور و نمكدان شكن هستيم. (211199)
هادى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۲:۵۹
در عوض مردم فهيم ايران با گذاشتن نام ايرانى بر فرزندان خود از خجالت ضرغامى در اومدند!! (211201)
محمد(تیرداد)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۰۶
درود بر شما آقای کیانیان (211202)
محسن
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۱۰
این صدا و سیما اگه اینجوری ادامه بدهد درش کلا باید تخته بگیرد . و اینکه اقایان باید بفهمند که وقتی خودمان به ایرانی بودن خود افتخار نمیکنیم چه انتظاراز خارجی ها داریم که به فرهنگ و مردم احترام بگذارند و اینکه در چند سال اخیر این صدا و سیما عملکردی مفتضحانه و غیر قبولی داشته و با ادامه این رویکرد و توهین بیشتر به مخاطب چه انتظاری برای دیدن برنامه هایش و رقابت با کانال های ماهواره ای دارد؟ (211204)
کورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۱۹
کاشکی فقط اسم بود.آفایون سعی در پاک کردن آداب و رسوم تاریخ ایران کهن دارن...ولی ما تاریخ و فرهنگ نیاکان خود را هیچگاه از یاد نخواهیم برد. (211205)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۲۰
صدا و سیمای میلی کاری جزء سانسور بلد نیست . روز به روز بیشتر با مردم فاصله می گیرند (211206)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۴۴
اسم های ما اسم عربی نیستند اسم اسلامی هستند وگرنه اسم عربی محض هیچ ارزش خاصی ندارد.... واقعا مسئله ای مهم تر از انتخاب اسم سریال ها نبود که اقای کیانیان بیان کنند.... در ضمن این انتقادات همیشه دو طرفه است چرا هیچ کس نمی گوید که در سریال ها همه ی پولدار ها چادری نیستند و آدم های قشر ضعیف همگی چادری هستند!!!!!!!!! (211215)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۷
چون پولدار بودن خوب نیست پس پولدارا باید بد حجاب باشن حالا فهمیدی؟ (211352)
قاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۵۰
حیف که گوش شنوایی نیست.این گفته ها مشتی نمونه خروار بود و مسلما" ناگفته ها بسیار بیشتر از سخنان گفته شده است اما آنانی که باید جوابگو باشند و به اصطلاح مسئولند! چیزی به عنوان گوش آنهم از نوع شنوایش! در آنها یافت نمیشود. (211216)
فواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۳:۵۵
درود بر کیانبان شجاع و برخاسته از متن مردم .در اینکه این شخصیت دوست داشتنی است ،شکی نیست ولی ادای دین او به ملت ایران ،هنر و پارس بدون ملاحظه ستودنیست (211217)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۰۶
واقعا برای من هم خیلی ناراحت کننده و جای تاسف داره که چرا اسمهای زیبای پارسی اصیل در سریالها و فیلم های ایرانی بر روی افراد خلافکار و نادرست گذاشته میشه و اسمهای عربی بر روی آدمهای خوب !!! خیلی ناراحت کنندست و میدونه این دغدغه خیلی از ایرانیان وطن پرست است . بهتره به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشیم (211221)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۵
ببین با حرفت مخالف نیستم اما این اسامی مختص زبان عربی نیستن حداقل از زمان ظهور اسلام این قضیه اینطور شده الان حتی توی کشورهای اروپایی و آمریکایی از این اسامی استفاده میشه اینها اسامی مقدسی هستن. اگه از اسامی محض عربی استفاده بشه حق داری که این اعتراض رو بکنی (211236)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۱
دقیقا منظور شما کدوم اسامی هست ؟؟؟؟؟ (211258)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۳
آی حرف دل مارو زدی .

ما این همه اسامی زیبا و نیک پارسی داریم و در تاریخمون شخصیت هایی داریم که به خدا به نام و یادشان میبالیم و افتخار می کنیم اما باید در صدا و سیما و فیلم های جذاب و دیدنی !!!! اون شاهد این باشیم که نامهای ایرانی بر روی شخصیت های منفی داستان هستند . امیدوارم این موضوع آنقدر کش پیدا کند تا دیگر هیچ کارگردان و تهیه کنندگان فیلم ها به خود اجازه ندهند که این کارها را کنند (211259)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۲۱
جانا سخن از دل ما میگویی......... (211225)
امير حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۳۹
زنده باد رضا كيانيان عزيز (211229)
الف
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۴:۴۷
این سوال همیشگی من و یکی از هزار دلیلیه که دیگه تلویزیون نگاه نمیکنم (211232)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۰۱
جناح سیمای ضرغامی باید باور داشته باشد با مطالعه صفحه حوادث اکثر دزدان جنایت کاران وقاتلان نامهای ایرانی ندارند قبول ندارید به روز نامه ها نگاه کنید درود بر تاریخ وتمدن ایرانی صلح طلب (211235)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۰
تابازچه خواهدوچه میلی بکند.خون دردل عاشقان لیلی بکند؟ای کاش شود مصدقی پیدا باز.لطفی کنداین رسانه ملی بکند... (211241)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۵
چه هنرمند آزاده ای.درود بر شرافت وآزادگی اش. (211244)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۵:۵۲
هنرمندانی که قبل انقلاب بودن حق دارن بازی کنن ولی باید درک کنن که حکومت اسلامی و مذهبی شده و اگه میخوان بازی کنن باید در نحوه رفتار خود تغییر ایجاد کنن. این مورد قبل انقلاب هم بود که افراد مذهبی همیشه تحت فشار و انزوا بودن (البته در سینما افراد مذهبی به ندرت بودن که مشکلی داشته باشن- البته منظورم از مذهبی نبودن این نیست که خدای نکرده مخالف اسلام باشن) مثلا خیلی از خانوما بودن که به دلیل اجبار در نحوه پوشش در آموزش و پرورش مجبور بودن از علاقه و استعداد خود صرفنظر کنن. (211252)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۴
آقا نیما این صحیح نیست . من تا سوم راهنمایی قبل از انقلاب درس خوندم تعدادی از معلم هام چادری بودند و سر کلاس حجاب کامل داشتند و اصلاً تحت فشار نبودند. (211260)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۴۵
کاملا تو آموزش و پرورش قبل از انقلاب بخشنامه خاصی برا پوشش داده بودن. اینو هم بگم که حجاب فقط پوشش مو نیست. من مادرم خودش میگفت که تو مدرسه شون به دلیل اینکه یکی از معلماشون مذهبی بود نمیتونست با چادر به مدرسه بیاد فقط میتونست موی سرشو با روسری بپوشونه و بعد از مدرسه چادر سرش میکرد. (211339)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۱۷
چشم در نحوه رفتار خود تغییر هم ایجاد می کنند !!!

شما امر دیگری ندارین قربان ؟؟؟؟؟ (211261)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۶:۵۴
یعنی چی؟ الان بهروز وثوقی بیاد چادر سرش کنه؟این کوته فکری ما رو به اینجا کشونده. (211278)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۵۵
باشه شما فوق روشن فکر ما کوته فکر و امل! تا کی ارزشهای دینی نادیده قرار خواهد گرفت؟ برا جامعه ای که ارزشهای دینی رو تمسخر میکنن بایستی ماها رو کوته فکر خطاب کنن. (211343)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۳۰
آقا منظور از اسامی عربی چیه !؟ مگه آدم خوبای فیلما اسماشون عمر و جعده و مالک و ... ست ؟! که اینجوری موضع میگیرید اینکه از اسامی و القاب 14 معصوم استفاده بشه دیگه شد عربی ؟؟ اگه تو اسم عربها جستجو کنید می بینید که ایرانیا بیشتر از این اسما استفاده می کنن تا عربا ، اگه فرهنگ ایرانیمون قدمت 3هزار ساله داره خب فرهنگ اسلامیمون هم هزار و پونصد ساله که باهاش عجین شده این دیگه فرهنگ عربی محض نیست پدران ما تغییرش دادن فردوسی تغییرش داد . (211295)
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۷
به نظرم باید برینن تواین صداوسیما که عوام فریبی میکنن خداروشکرچندساله خودموتحریم صداوسیما کردم راحت دیگه برنامشونو تلویزیونشونو نمیبینم.خداروشکر (211309)
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۱۹
اسم کاراکتری مثلا ناهید بود بدانید آدم بده است اگر مثلا انیس بود تا آخر فیلم آدم خوبه خواهد بود (211310)
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۲۳
به نظرم نبایدتلویزیون ایران رو دید چون به درد رد ایران نمیخورد.همیشه سانسور.این تلویزیون شده عربی.5ساله تحریم کردم خودموازتلویزیون حداقل اعصابم راحته. (211313)
بی نان و نشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۴۹
سلام
اقای کیانی منظور شما از اسم عربی کدام اسامی است که خوبند و کدام اسامی فارسی هست که بدند؟
در ضمن بازیگرانی که باید دفاع شوند و نام برده شدند امثال اقایان ملک مطیعی وثوقیان و ... چه الگویی برای ما نسل جوان دارند؟ چه فیلم هایی از این ها ارائه شده تا ما هم فیض ببریم؟ (211369)
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۳۳
بنام خدا:اگرمنظورآقای کیانیان اسامی معصومین است جای تاسف دارد.ولی نکته اینجاست چراهنوز صحبت از عرب وعجم وفارس وترک وبلوچ وکردولر میشود.گویی هریک درجزیره ای محصورزندگی میکنندکه خارج ازایران است.همه مامسلمان هستیم همه ما ایرانی هستیم وهمه مادوستدار ایرانی آباد هستیم. (211384)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۵۷
یاد روزهایی که 3 تا شبکه داشتیم و همه نگاش می کردن به خیر ... چه قدر برنامه ها و سریال های باحال داشتیم ... خیلی بهتر از سریال های ماهواره ای ... حتی تلوزیون می ترسه تکرار سریال های مدیری رو پخش کنه ... وثوقی پیشکش (211420)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۳۷
یکی از مسئولین گفته بودند 70% مردم ماهوار دارند؟
پس خودتونو خسته نکنین چون رسالت صدا و سیما ماهواره دار کردن اون 30% باقی مانده است.
با آروزوی توفیق هرچه سریعتر رسالت صدا و سیمای میلی (211444)