به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۳۴۸۹۶
مردم مي‌گويند «دست همه‌شان در يك كاسه است»

آقايان؛ از آن بخوربخورهاي ميلياردي خجل نيستيد؟

ماموریت 12‌میلیاردی و 530‌میلیون پول غذاي‌صوري!
خب، مبارك است. به قول معروف «گل بود به سبزه هم آراسته شد» و يا «هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، (از دولت مهروز سابق!) تازه‌تر از تازه‌‌تري مي‌رسد»! «تازه‌ترهايي» كه ظاهرا و تا چند سال آينده هم بايد شاهد رسيدنشان باشيم تا فقط به خود بگوييم: معلوم نيست 8 سال بر سر منافع و منابع اين كشور چه بلايي آوردند كه هر روز در باره شاه‌كارها و دسته‌گل‌هايشان خبر تكان دهنده‌ي تازه‌اي منتشر مي‌شود و تيتر اول رسانه‌ها شود!
آقايان؛ از آن بخوربخورهاي ميلياردي خجل نيستيد؟
سردبير

قبل از پرداختن به اصل مطلب و سخن با نمايندگان مدعي پايداري در مجلس خبر زير كه توسط يك سايت اصولگرا منتشر شده را بخوانيد: «شنیده‌ایم دریافت‌کننده حق ماموریت 12 میلیارد تومانی مدیری از استان فارس و از دستگاهی مرتبط به امور کشاورزی و دامداری بوده است. وی و معاونانش از سال 89 تا 92 بابت سفرهای خارجی انجام نشده، حق ماموریت، هزینه هتل و حق غذا دریافت کرده‌اند. البته وی چند سفر آفریقایی را در این سال‌ها انجام داده بود که هزینه‌های آن را دریافت کرده بود!»

گفتني اينكه آقاي ناصر سراج رييس سازمان بازرسي كل كشور روز یکشنبه گذشته در همایش اقتصاد مقاومتی گفته بود: «در یکی از استانها فردی 12 میلیارد تومان بدون اینکه به ماموریت برود حق ماموریت دریافت کرده است. این فرد همچنین 530 میلیون تومان پول غذا به حسابش واریز شده است!»

خب، مبارك است. به قول معروف «گل بود به سبزه هم آراسته شد» و يا «هر دم از اين باغ بري مي‌رسد، (از دولت مهروز سابق!) تازه‌تر از تازه‌‌تري مي‌رسد»! «تازه‌ترهايي» كه ظاهرا و تا چند سال آينده هم بايد شاهد رسيدنشان باشيم تا فقط به خود بگوييم: معلوم نيست  8 سال بر سر منافع و منابع اين كشور چه بلايي آوردند كه هر روز در باره شاه‌كارها و دسته‌گل‌هايشان خبر تكان دهنده‌ي تازه‌اي منتشر مي‌شود و تيتر اول رسانه‌ها شود!

در همين رابطه خوب است به نمايندگان گروه پايداري (حاميان احمدي‌نژاد در مجلس) كه اين روزها تمام هم و غمشان شده است احضار، بازخواست، سين‌جيم، تذكر، كارت زرد و تهديد به استيضاح وزيران 6 ماهه دولت روحاني به مردم بگويند درباره اين بخوربخورهاي ميلياردي در دولت محبوبشان چرا مهر سكوت برلب زده‌اند؟!
چر كميته تحقيق و تفحص تشكيل نمي‌دهند؟! حيف و ميل 12 ميليارد آن هم در يك استان و توسط يك مدير رده چندم دولت محبوب آقايان، ارزش اين را نداشت كه خشك و خالي، حرفي مي‌زدند و از حقوق مردم دفاع مي‌كردند؟! واقعا اعلام رسمي اين خبر كه «مديري 530 میلیون تومان پول غذايش» سند زده و «‌12 ميليارد» بابت ماموريت نرفته از جيب اين ملت مظلوم، اين جوانان بيكار، آن كارتن‌خواب‌ها، آن كودكان معصوم خياباني و  ميليون‌ها شهروند زير خط اين مملكت گل و بلبل كافي نيست كه از خدا طلب مغفرت كنيد و عرق شرم و خجالت بر پيشاني‌هايتان بنشيند؟

البته مردم از من روزنامه‌نگار بهتر مي‌دانند دغدغه اين حضرات، منافع مردم و جامعه نيست كه اگر اين گونه بود درباره دهها پرونده اين چنيني كه در 8 سال گذشته به وقوع پيوست و بسياري از آنها اصلا رسانه‌اي نشد و افكار عمومي را از اطلاع‌رساني محروم كرده‌اند، يك گام ناچيز توسط آقايان به اصطلاح پايداري برداشته مي‌شد.

نمايندگاني كه اين روزها به خاطر تعويض يك مدير رده چندم توسط دولت جديد چنان رگ‌هاي گردنشان برافروخته مي‌شود و يا بابت انگليسي صحبت كردن وزيرخارجه! او را به مجلس احضار مي‌كنند به مردم پاسخ دهند كه درباره پرونده‌هاي دهها حيف و ميل ميلياردي افشاء شده و دهها مورد اعلام نشده چه گام‌هايي برداشته‌اند؟!
1-‌ نمايندگان پايدار بگويند درباره پرونده بيمه چه كساني را به مجلس احضار كرده‌اند؟
2-‌ در مورد انتقال 16 ميليارد تومان از حساب رياست‌جمهوري بابت دانشگاه دوستانشان چه كرده‌اند؟
3-‌ درباره بابك زنجاني و ميلياردها پول بي‌زبان اين ملت و بيت‌المال چه كرده‌اند؟
4-‌ ماجراي سازمان تامين اجتماعي به كجا رسيد؟! چرا حساسيتي نسبت به آن نداريد؟! نتيجه تحقيق و تفحص مجلس را چرا با سكوت سرپوش نهاديد؟!
5-‌ ................
واقعا اين‌ها و دهها مورد از حيف و ميل ميلياردي سرمايه‌هاي اين كشور و اين ملت يعني به اندازه تغيير يكي از مديران رده چندم كشور توسط دولت جديد كه به خاطرش وزير را به مجلس احضار مي‌كنيد، ارزش پيگيري نداشته و ندارد؟! از همه مهمتر شما كه اين 6 ماه صبح تا شب به فكر اجرايي كردن پروژه «جان به لب رساندن دولت روحاني» هستيد چرا 8 سال در مقابل آن همه حيف و ميل سرمايه‌هاي ملت مهر سكوت بر لب زديد و لام تا كام سخني نگفتيد؟ پس به مردم حق نمي‌دهيد اين روزها در كوچه و بازار بگويند «دست همه‌شان در يك كاسه است»؟!

محمود
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۱۰
احسنت بر شما سردبير محبوب ما. دمت گرم با اين قلم ساده اما كوبنده‌تان (211284)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۳۷
تا بوده همین بوده : از نخورده بگیر بده خورده. (211296)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۴۱
بله! متاسفانه روحانی با ابقا چنین مدیران فاسدی همان جمله سر تیتر این مطلب را القا می کند.!!!!! او راه را در چاپیدن بیت المال باز نگه داشته است. مطمئن باشید روحانی در برنامه هایش در حال اشتباه است. چون این مفسدینی که شکمشان از خوردن بیت المال ورم کرده هر معامله ای انجام می دهند. روحانی می بایست بلادرنگ کلیه مدیران باقی مانده را برکنار می کرد نه یکی یکی ابقا کند. (211297)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۱۰
افرین جالب بود (211286)
م.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۲۵
اینا که مهم نیستند که نماینده ها بخوان در موردشون صحبت کنند. فیسبوک مهمه و .... که از چپاول بیت المال ضررش برای مردم بیشتره :) (211290)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۲۸
سال 93 سال جهاد و مبارزه علیه فساد اقتصادی (211292)
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۷:۴۹
درود بر سردبیر انقلابی بهارنیوز
شما با بیان ضعف های مدیریت این کشور بهترین خدمت را به نظام می کنید... ای کاش قدر امثال شما را بدانند (211298)
Ohum
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۳۰
البته فراموش نکنیم در مملکتی زندگی میکنیم که داعیه دین اسلام را دارد ...........
البته نمیدونم ایراد کار کجاست که این همه اختلاس و بیکاری و فقر و فحشا دروغ توی این سرزمین.....موج میزنه !!! (211319)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۴۲
از خون جوانان وطن لاله دمیده

از ماتم سرو قدشان سرو خمیده

در سایه گل، بلبل ازین غصّه خزیده

گل نیز چو من در غمشان جامه دریده

چه کج رفتارى اى چرخ!

چه بدکردارى اى چرخ!

سر کین دارى اى چرخ!

نه دین دارى نه آیین دارى اى چرخ! (211322)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۴۸
والا یکی از فامیلهای ما نظامی هست
از همون نظامی ای که همه میگن خوردن و ....
به خدا بیچاره ماموریت میره تو سیستان و بلوچستان و هزار تا خطر داره شغل اون و هر ماموریت امکان داره شهید بشه ولی هنوز یه خونه نداره و توی خونه سازمانی زندگی میکنه (211324)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۲۲
نظامی داریم تا نظامی... یکی به قول شما از جون خودش میگذره اما از خرید مسکن برای خودش محرومه ولی یه عده همراه اول ها میخرن واسه خودشون... (211361)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۲۶
دوست عزیز اون نظامی هایی که همه مردم ازشون دلخورن و بسیاری از شرکت های دولتی رو بدون منافصه به اسم خودشون کردن و تمامی پست های دولتی رو خم در اختیار داشتن و نتیجه شم بدبختی مردم بیچاره بوده رو همه می شناسن و الا من یکی مخلص هر نظامی که داره کار خودشو که حفاظت از کشورمونه رو انجام می ده هم هستم (211404)
وطنم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۲
نمیدونم این دو تا نظر رو با منظور نوشتی یا نه
نمیدونم خودت ربط این دو تا نظر رو به این خبر فهمیدی یا همینطوری نوشتی
ولی اگر با منظور نوشتی و منظورت اون چیزی هست که من فهمیدم

واقعا دمت گرم (211423)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۸:۵۹
نظرم راجع به همه چیز عوض شد......................!!!!!! (211325)
Ohum
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۱۹:۳۴
شما نظرت عوض شد ، من عقیده ام عوض شد (211334)
عاشق آل علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۰۵
اون چیزی که شما داشتی عقیده نبوده
عقیده یعنی یقین و یقین رو چه زیبا علی(ع) بیان کرده
اگر تمام پرده ها از مقابل من كنار برود و تمام حقايق پنهان آشكار شود، چيزى بر يقين من افزوده نخواهد شد. (211426)
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۰۵
حالا مثلا دولتهای قبل خوب بودندکه این دولت بد بوده همه دولتها این چنین بودند وخواهند بود فقط ضرر و ناراحتیش مال همه مردم است .................... (211351)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۱:۰۵
دوست عزیز اقای م بنده انکار نمی کنم که در دولت های قبلی یعنی دولت های اقایان هاشمی و خاتمی نیز تخلفات مالی از قبیل اختلاس روی می داد. اما انچه وضعیت دولت اقای احمدی نزاد را متمایز می کند این است که اکثر این اختلاس ها ریخت و پاش ها بذل و بخشش ها کاملا اگاهانه و زیر نظر افراد خاصی در بدنه دولت بوده است. اقای احمدی نزاد و اطرافیان بیت المال را نه امانتی از جانب ملت بلکه دارایی شخصی تلقی می کردند که می توانند به هر کس می خواهند هر قدر پول و امکانات اعطا کنند. (211453)
ايراني
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۱۴
والله مشكل سر اين است كه تو كشور ما با أعلام اين همه فساد كلان همه خيلي طبيعي برخورد ميكنند و آب از آب تكون نمي خوره ، اگه ژاپنيها يا كره إيهاي نامسلمون بودن تا هالا يك جينشون خود كشي كرده بودن از فشار خفت و ناراحتي .... (211356)
چوچول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۲۱
دغدغه ملت الان استفاده بعضی اشخاص از فیس بوکه که خلاف آرمانهای آرمانه (211359)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۲۱
خیلی عالی بود کیف کردم . راستی به این پایداری های..... باید گفت جرا در برابر این همه غارتگری اعضای دولت پیشین مهر سکوت بر لب دارید (211360)
.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۳۱
خیز به سوی اختلاس (211365)
ادمک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۱
این همه بخور بخور میشه.بعد میگن با صدای بلندبه یارانه نه بگید. (211371)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۰:۵۸
سلام، حالاکه آقای روحانی رسماٌ ازرسانه ها درخواستِ افشاگری و معرفی مفسدینِ اقتصادی راکرده اند؛ می توانیدبا فراخوان عمومی (:کمپین افشای مفاسداقتصادی) اطلاعاتِ مردم ازخلافکاری ،رشوه خواری،ویژه خواری وتصمیماتِ خلاف قانون ومقرراتِ مدیرانِ دولتی وخصوصی ،پس ازمستندسازی، منتشر کنید. (211372)
بی خیال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۱:۲۲
دوست عزیز مبالغه شده این جوری نیست . (211382)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۱:۱۱
میزان فساد مالی و ریخت و پاش ها در دولت دهم بیش از این حرف هاست. ای کاش تحقیق جامعی انجام می گرفت تا معلوم می شد نزدیکان دولت سابق از بابت نوسانات شدید نرخ ارز (خرید دلار با نرخ مرجع و فروش به قیمت ازاد) چه سرمایه های کلانی برای خود دست و پا کرده اند. (211459)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۴:۲۴
ضمن اینکه به روز جزا وحسابکشی قیامت اعتقاد راسخ دارم به همون نسبت هم به رسوایی دزدان ملت ایمان دارم دیوار حاشا خیلی هم بلند نیس اقاااا (211470)
علاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۲۷
خانه از پاى بند ویران است, خواجه در بند نقش ایوان است (211405)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۲:۴۰
جانا سخن از زبان ما مي گويي (211414)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۱۰
ای وای (211428)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ۲۳:۳۱
بگذارید این بسته های بی مغز لب بگشایند، بهار جان مردم ما متوجه اعمال مجلس و دولتشان بودند (211442)
عاصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۰:۳۶
اجازه دارم سرم بکوبم به در و دیوار؟ (211450)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۱:۱۶
نه اجازه نداری. (211463)
خالقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۰۰:۴۱
این فرد مهرزاد.خ میباشد که از هواداران و اسپانسرهای آقای احمدی نژاد بود (211451)