به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۳۴۹۱۸
چرا وزير به هاشمي ابراز ارادت كرده است؟

رسایی، دليل ضديتش با وزير ارشاد را لو داد!

گروه سياسي: يك نماینده گروه پايداري در مجلس با بیان اینکه نگرانی‌های علما تا حدی است که می‌طلبد وزیر ارشاد استیضاح شود، گفت: اگر جنتی به آنچه رهبری به عنوان علاج مطرح کرده در عمل پایبند نباشد، باید منتظر جلسه استیضاح باشد.
رسایی، دليل ضديتش با وزير ارشاد را لو داد!
حمید رسایی در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب و وظایف وزرات ارشاد نسبت به آن در گفت‌وگو با فارس، گفت: هشدارهای رهبر معظم انقلاب بویژه در حوزه فرهنگ از جنس هشدارهایی نبود که برای بار اول ابراز شده باشد. این تذکرات رهبری پیش از این در دوره مدیریت فرهنگی سازندگی و دوره مدیریت فرهنگی اصلاحات بارها بیان شده بود و بارها در دولت قبل به عنوان یک دوره قابل تأمل مورد اشاره قرار گرفته بود. بنابر این وزیر محترم ارشاد چنین سخنانی را برای اولین بار نشنیده‌اند که بخواهند با صدور بیانیه اعلام آمادگی کنند و اعلام کنند که می خواهند این سخنان رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند بلکه آقای جنتی باید توضیح دهد که در مدت هشت ماه گذشته به چه بخشی از اینها عمل کرده است.

عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس نهم گفت: یکی از مشکلات وزرات ارشاد دولت یازدهم، نوع تفکر حاکم بر آن و انتصابات آن است. وقتی آقای جنتی از وزارت ارشاد دوره محمد خاتمی به عنوان یک الکو یاد می کند و ارادت خود نسبت به آقای هاشمی را نه تنها شخصی بلکه فکری می داند، طبیعی است که محصولاتی در وزارت ارشاد او مورد حمایت قرار می گیرد که اعتراض علما و مراجع را به دنبال دارد و ادبیات رهبری را از تذکر عادی به تذکری هشدارگونه تغییر می دهد.

رسایی گفت: مشکل اینجاست که آقای جنتی سوراخ دعا را گم کرده است والا در بیانیه خود از دوره سازندگی به عنوان دوره‌ای بی‌بدیل که در آن با تهاجم فرهنگی مقابله شده یاد نمی کرد. بنده به هنگام رای اعتماد و در زمانی که سئوالم از ایشان در صحن علنی طرح می شد، برخی از این انحرافات را به ایشان یادآور شدم از جمله انتصابات پرحاشیه وزارت ارشاد را گفتم و اگر وزیر ارشاد و رییس جمهور به تذکر دلسوزانه و کارت زرد مجلس اهتمام می ورزیدند و نمی گفتند که ما ابایی از کارت زرد نداریم، کار به تذکر دلسوزانه اما علنی و شدید رهبری خطاب به دولت کشیده نمی شد.

وي گفت: وزیر ارشاد به جای صدور بیانیه آن هم بیانیه‌ای که خودش نشان دهنده تلقی غلط وی از فعالان این عرصه است، باید به مسیری که رهبر به عنوان علاج اشاره کردند عمل کند. امام خامنه ای حمایت و میدان دادن به جریان فرهنگی مومن و انقلابی را که کم نیستند، وظیفه ارشاد دانستند و ما منتظر بیانیه عملی وزیر ارشاد در این خصوص هستیم.

اين نماینده شاخص حامي احمدي‌نژاد در مجلس با اشاره به دعوتی که از هفته قبل برای حضور وزیر ارشاد در کمیسیون اصل ٩٠ شده گفت: این دعوت به دلیل شکایت های مختلف و بیان تذکرات متعدد علما و مراجع است. تذکرات مراجع و علمای خبرگان رهبری آنقدر شدید است که می طلبد وزیر ارشاد استیضاح شود اما با توجه به راهکاری که رهبر معظم انقلاب نشان دادند قطعا صدور این بیانیه یا سخنرانی مشکل را حل نمی‌کند بلکه تغییر در جهت گیری لازم است. اگر این تغییر رویه در وزارت ارشاد دیده شود مایه مباهات و دلگرمی همه ماست والا وزیر ارشاد باید منتظر احضار خود به مجلس و جلسه استیضاح باشد.