به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۵۰۰۷

قبوض آب از بهمن ماه گران شده است

گروه اقتصادي: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که افزایش 20 درصدی تعرفه آب بسیار اندک است، گفت: تعدیل تعرفه آب از ابتدای بهمن ماه اعمال شده و براساس پیش‌بینی ما 72 درصد مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند بین 500 تا 1500 تومان افزایش هزینه قبض آب خواهند داشت.
قبوض آب از بهمن ماه گران شده است
حمیدرضا جانباز در حاشیه مراسم امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری‌ در بخش آب و فاضلاب در وزارت نیرو گفت: کسانی که کمتر از پنج متر مکعب آب مصرف می‌کنند تنها 101 تومان افزایش هزینه قبض خواهند داشت بنابراین این افزایش تاثیر کمی بر قبوض می‌گذارد. وی با تاکید بر این‌که افزایش تعرفه به صورت پلکانی اعمال می‌شود، در مورد تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب درتهران گفت: براساس برنامه ریزی‌ها جمع کثیری از مشترکین در برنامه‌ای 15 تا 20 ساله از خدمات فاضلاب بهره مند می‌شوند. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد هزینه انشعاب نیز گفت: هزینه انشعاب در حال حاضر بین 380 تا 850 هزار تومان است. در حال حاضر در منطقه 22 تهران از طریق قرارداد بیع متقابل برای ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب اقدام کرده‌ایم.

جانباز در مورد تکمیل پروژه‌ها تاکید کرد: 1220 میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی داریم که بخشی از آن در نیمه دوم مهر ماه منعقد شده و 14 قرارداد نیز امروز به ارزش 700 میلیارد تومان مبادله شد. وی در پایان خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی زمان اجرای پروژه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
مرجع : ايسنا