به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۳۵۰۵۰
تعرض مي‌كردند و فيلم مي‌گرفتند!

افشاگری تكان‌دهنده از فاجعه فوتبال پایه

گروه ورزشی: ناصر فريادشيران يكي از مربيان رده‌هاي پايه تهران در خصوص اتفاقاتي كه در اين رده از فوتبال پايتخت رخ داده است دست به افشاگري زده و از نقش ليدرها در فساد موجود در فوتبال پايه صحبت ميكند. فرياد شيران در اين مصاحبه مسائلي را عنوان ميكند كه بسيار تكان دهنده است.
افشاگری تكان‌دهنده از فاجعه فوتبال پایه
به نظر شما علت افت فوتبال پايه در پايتخت چه مسئله‌اي است؟
من در برنامه نود هم گفتم كه افرادي منفعت طلب و سودجو كه سياسي هم هستند با تصميمات نا بخردانه خود و هبه كردن تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها فوتبال تهران را نابود كردند. فوتبال پايه تهران چوب حرف‌هاي نابودگرانه علي آبادي را مي‌خورد. وقتي رئيس سابق تربيت بدني با اين شعار كه هر استان بايد يك تيم در ليگ برتر داشته باشد و ليگي 30 تيمي داشته باشيم ريشه فوتبال پايتخت را خشكاند و باعث شد تيم‌هاي ريشه‌دار كه در فوتبال پايه هم فعاليت مفيد داشتند، نابود شوند. شما به تيم‌هاي صبا باطري، پاس و سايپا در گذشته نگاه كنيد و ببينيد كه اين تيمها در رده‌هاي پايه چقدر موفق بودند.

يعني به نظر شما هبه كردن اين تيم‌ها فوتبال پايه پايتخت را از بين برده است؟
دقيقا همين طور است. با رفتن اين تيم‌ها عده‌اي منفعت طلب كه هم آدم فوتبالي بين آنها بود هم غير فوتبالي، با خريدن رده‌هاي پايه و پرداخت 70-80 ميليون تومان پول صاحب تيم شدند آن هم بدون هيج دفتر و تشكيلاتي اين افراد در همان اول كار با گرفتن تست از جوانان و نوجوانان پولشان را در آوردند و بد تر از ان فسادي است كه اين شيوه از كار كردن بوجود آمد.

گويا شما مسائلي از پشت پرده فوتبال پايه تهران مي‌دانيد...
من خيلي مسائل را مي‌دانم كه واضح‌تر نمي‌توانم بگويم و از گفتن اين اتفاقات اكراه دارم، من در گفت و گو با سايت قانون هم از حضور برخي افراد كثيف در فوتبال پايه تهران صحبت كرده بودم و بازم هم مي‌گويم بحث منشور در فوتبال پايه به مراتب بيشتر از ليگ برتر و ليگ يك است متاسفانه يك عده افراد بدون هويت و شناسنامه دار فوتبال پايه تهران را بدست گرفتند. وقتي شيرازي رئيس هيت فوتبال تهران خبر از برگزاري 3هزار بازي در استان تهران را مي‌دهد كسي نيست از او بپرسد اين بازي‌ها با چه كيفيتي برگزار شده و چه خروجي داشته است.

به نظر شما منشا فساد در فوتبال پايه كجاست؟
به نظر من منشا فساد اخلاقي در تيم‌هاي پايه به مربيان آنها برمي‌گردد و چون خانواده ها تحقيق نمي‌كنند كه چه كسي بالاي سرشان است مسائلي رخ مي‌دهد كه از گفتن آنها شرم دارم. هنوز هم كسي پاسخ گوي آن ليدري كه با دو متر قد در كنار سرمربي و مديرعامل آن باشگاه معروف حضور داشت و در تيم پايه آن باشگاه با دادن شربتي كه در آن قرص خواب آور انداخته بود تا به يك بچه تعرض كند، نيست. وقتي يك نوجوان فكر مي‌كند كه اين ليدر كاره‌اي هست و هر روز او را كنار مديرعامل و سرمربي ميبيند فكر مي‌كند كه آرزوهايش در ارتباط با اين ليدر است و بدتر از آن اينكه اين ليدر از جنايتي كه كرده فيلم هم گرفته اما كسي نيست با چنين فسادي در فوتبال پايه برخورد كند يا آن بچه‌اي كه در شمال كشور از او 7 ميليون گرفتند و مورد تعرض هم قرارش دادند. متاسفانه وقتي اين مسائل را به يك افسر آگاهي گفتم ايشان گفتند كه بايد شكايتي شود تا ما پيگيري كنيم و همين مسائل است كه بايد بگويم كه فوتبال پايه ما هم شده است ماجراي فيلم هيس دخترها فرياد نمي‌زنند!
مرجع : بانک ورزش

بهزاد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۷
ه.مين يکى رو کم داشتيم (211670)
انقلابی 57
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۲:۲۰
متأسفانه کم نداریم مشت نمونه خروار است . آقای فریاد شیران هم با گفتن این مسائل خود را از فوتبال کنار گذاشت . چون بخاطر افشا گری عوامل فساد از ادامه کارش جلوگیری می کنند (211729)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۱۸:۴۸
فوتبال در کشور ما جز خالی کردن جیب مردم ایجاد فاصله طبقاتی و فساد و قمار و تکبر اونهم توسط عدهای تازه به دوران رسیده هیچ سودی نداشت و ندارد به جای اون به نخبگان در ازای ساخت دارو و تکنولوژی پول بدن ببینید چه پیشزفتی کنیم (211674)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۱۱
باید هر چه سریع تر بساط این فوتبال جمع شود و تلویزیون هم دیگر خبر به اصطلاح ورزشی پخش نکند باید اخبار علمی فرهنگی صنعتی ارائه شود . (211688)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۰۶:۲۷
بخاطر یک دستمال قیصریه را اتش نمیزنند .در همه ی بخش ها فساد وجود دارد پس باید همه کار را تعطیل کرد مثل این است که بگوییم این مریض یک قسمت بدنش عفونت کرده باید او را کشت .احساساتی بخورد نکنید (211774)
علي
China
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۰:۲۲
هيس بسرها فرياد نمي زنند؟؟؟!! (211691)
نگران عاقبت مملکت
Canada
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۱:۴۲
شما بگردید و پیدا کنید جایی را که در دوران اخیر (هشت ساله) از دست آقایان سالم مانده باشد. (211717)
x9
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۲:۰۵
منفعت طلب و سودجو كه سياسي هم هستند با تصميمات نا بخردانه خود و هبه كردن تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها فوتبال تهران را نابود كردند. (211725)
شرم آور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۲:۳۸
باعث ننگ است كه يك مرد نماي دو متري در پوشش ليدري فوتبال به نوجوانان و كودكان متعرض جنسي شود !!! احتمال زياد آقاي فرياد شيران اسناد و مدارك متقني از تجاوز به كودكان و نوجوانان در فوتبال پايه دارند!!! قضات شجاع و مستقل ورود كنند و انتقام اين كودكان را از متجاوزان بگيرند!!ا محاكمه ، و در صورت اثبات تجاوز به عنف ، اعدام . (211734)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۲۳:۲۸
بابا تو این هشت سال یک تپه .... نذاشتند (211746)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۰۰:۵۸
از هشت سال دفاع مقدس سربلند و سالم بيرون اومديم ولي از هشت سال حكومت احمدي نژاد معلوم نيست اصولا چيزيمون باقي مونده باشه!! (211762)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۰۴:۰۴
اخلاق نخستین قربانی در جوامعی است که خیلی از اخلاق دم می زنند فراموش نکنیم در شوروی روسپی گری جرم بود اما پس از فروپاشی دیدیم که روسپی گری در آنجا بیشتر از کشورهای دیگر جریان داشته است (211768)
مرتضی سپهوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۰۶:۳۴
اگرانسان ازشنیدن این اخبار سکته کند وبمیرد حرجی براونیست (211775)