به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۳۵۱۳۵
موبايل‌هاي سرنشینان هواپیما زنگ می‌خورند!

هواپیمای ناپدید‌شده در آسمان منفجر شده است؟

گروه حوادث: مقامات و محققان مالزیایی مسئول تحقیق در رابطه با حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط پروازی مالزی سرانجام بعد از ناامید شدن این مقامات از کشف لاشه هواپیما و اجساد قربانیان احتمالی این حادثه سرانجام فرضیه انفجار این هواپیما را در آسمان مطرح کردند.
هواپیمای ناپدید‌شده در آسمان منفجر شده است؟
در همين حال خانواده‌های مسافران هواپیمای مفقود شده مالزی اظهار کرده‌اند که تلفن‌های همراه این مسافران روشن هستند و زنگ می‌خورند! اعضای خانواده‌ و بستگان این مسافران از مقامات مسئول درخواست کردند پیش از آن که شارژ باتری‌های تلفن‌هایی که همراه این مسافران هستند، خالی شود از طریق سیگنال‌ها، محل هواپیما را شناسایی کنند. بستگان سرنشینان هواپیمای ناپدید شده می‌گویند توانسته‌اند با تلفن‌های همراهِ مسافران تماس بگیرند اگرچه هیچ‌کس تاکنون پاسخگوی این تماس‌ها نبوده است.

گفتنی است هواپیمای بوئینگ 777 مسافربری خطوط هواپیمایی مالزی که با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به مقصد پکن در پرواز بوده، روز شنبه بعد از گذشت یک ساعت از پرواز به یکباره از صفحه رادار محو شد. اکنون مقامات مالزی فرضیه وقوع عملیات تروریستی در این پرواز را به قوت محتمل می دانند، چرا که حداقل دو نفر از مسافران این پرواز با گذرنامه های جعلی در این پرواز حضور داشتند. وزیر حمل و نقل مالزی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد در حال حاضر یافتن محل دقیق هواپیما ناممکن است و هیچ مدرکی از محل دقیق این هواپیما وجود ندارد. او همچنین از خبرنگاران خواست شایعه و خبرهای غلط پخش نکنند.

چند دقیقه پس از این کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد نیروی هوایی ویتنام شیئی زردرنگ را شناسایی کرده که در سطح آب دریای چین جنوبی شناور است و ممکن است قایق نجات باشد. وی ادامه داد روز گذشته آثار سوخت در فاصله صد و هشتاد پنج کیلومتری شمال سواحل مالزی کشف شد. نمونه هایی برداشته شده و این نمونه ها در دست بررسی است طی ساعات آینده مشخص خواهد شد آیا این سوخت، مرتبط با هواپیما و این بوئینگ بوده یا خیر. توجه همگان اکنون معطوف دو مسافری است که با گذرنامه های مسروقه یک شهروند ایتالیایی و یک شهروند اتریشی مسافرت می کردند.

این گذرنامه ها در سال های 2012 و 2013 در تایلند سرقت شده بودند. این مسافران که هستند؟ درحال حاضر بررسی تصاویر ویدئویی فرودگاه کوالالامپور آغاز شده تا این افراد شناسایی شوند. تصاویر به سازمانهای اطلاعاتی کشورهای مختلف ارائه شده اند. کشورهای مختلف می کوشند اطلاعات خود را در ارتباط با این افراد در اختیار مالزی قرار دهند. شاید سازمانهای اطلاعاتی آمریکایی این افراد را به عنوان تروریست شناسایی کرده باشند. نکته عجیب این است که این دو مسافر اروپایی بلیتهای خود را همزمان و یک روز قبل از پرواز خریده بودند.

مريلا
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۱
خدا به خانواده هاشون صبر بده (212046)
اميدوار
United States
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۰:۳۳
يكى ازارزوهام اينه كه اينا رو دزديده باشن وبعدازچند روز بشنويم كه زنده اند (212047)
hossein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۲:۱۶
اونایی که پاسپورتا رو دزدیدن ایرانی بودن!!!! (212090)
سهيل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ۲۳:۴۴
راسته كه مي كن دو تا مسافر با پاسپورت جعلي ايراني بودن راستش خيلي دوست دارم دروغ باشه (212132)