به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۳۵۲۳۶

روزانه چند برگ جریمه صادر می‌شود؟

گروه جامعه: فرمانده نیروی انتظامی از صدور روزانه 165 هزار برگ جریمه رانندگی در کشور خبر داد.
روزانه چند برگ جریمه صادر می‌شود؟
سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در همایش سراسری پلیس راهور ناجا به افزایش نرخ جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون راهنمایی و رانندگی جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار بازنگری شود که امیدواریم دولت از ابتدای سال 93 افزایش نرخ جرایم را اعمال کند و میزان جرایم را مورد بازنگری قرار دهد. وی افزود: با افزایش نرخ جرایم، 20 تا 30 درصد رفتارهای غیرقانونی کاهش یافت ، اما امسال شاهد افزایش 13 درصدی ثبت تخلفات در کشور بودیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه روزانه 165هزار برگ جریمه در کشور صادر می‌شود، گفت : با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید سهم هر وسیله نقلیه از این جرایم در سال چقدر است. وي با بیان اینکه باید بازدارندگی‌ها افزایش یابد، افزود: افزایش نرخ جرایم، بازدارندگی رفتاری ایجاد می‌کند. وی با بیان اینکه اصلاح نرخ جریمه‌‌ها، مطالبه نیروی انتظامی است، افزود: تقویت پلیس و استفاده از تکنولوژی نوین و همچنین رعایت احترام در عین قاطعیت، انتظار نیروی انتظامی در سال جدید است.

فرمانده ناجا گفت: خوشبختانه امروز میزان تلفات رانندگی به ازای هر 10 هزار وسیله نقیله در کشور به 6.9 نفر رسیده است و ایران از نظر تلفات در رتبه‌های میانی قرار دارد. وی افزود: اگر این کاهش تلفات را با سال 84 مقایسه کنیم، بسیار چشمگیر است و در هیچ جای دنیا چنین سرعتی در کاهش تلفات سابقه ندارد. وي در بخش دیگری از سخنان خود به شعار نوروزی امسال اشاره کرد و گفت: شعار امسال quotation mark امنیت، سلامت، نشاط ره آورد نظم و قانون quotation mark است.

وی افزود: پلیس با تمام قوا طرح نوروزی را از 25 اسفند تا 18 فروردین به اجرا خواهد گذاشت و از فرمانده نیرو تا افسران درجه‌دار، سربازان و نیروهای اداری نیز در این طرح به صورت شیفتی حضور دارند و شبانه‌روز در حال آماده باش هستند. فرمانده نیروی انتظامی گفت: مأموران در طرح‌های خود باید در عین قاطعیت، با ادب و احترام با مردم صحبت کنند.
مرجع : واحد مرکزي خبر