کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش مجلس به خبر 78 روز کاری نمایندگان

21 اسفند 1392 ساعت 10:54

گروه سياسي:​ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به انتشار خبری مبنی بر اینکه نمایندگان تنها 78 روز در سال به امور نمایندگی می‌پردازند و 250 روز استراحت می کنند واکنش نشان داد و گفت:‌ رئیس مجلس از منافع قوه مقننه دفاع کند.


به گزارش خانه ملت احمد توکلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 21 اسفند ماه) مجلس، در تذکری گفت: یکی از سایت های محترم و خوشنام خبری منتشر کرده که ریشه آن غلط است و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا از منافع مجلس دفاع کند. نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: براساس محاسبات این سایت مجلس در سال 78 روز فعالیت می کند که این تحلیل اصلا منصفانه نیست. او با بیان اینکه البته من به کارایی مجلس در امر نظارت و تقنین اعتراض دارم، در واکنش به خبر منتشر شده گفت: نمایندگان جز تعداد کمی که ممکن است نتوانند، روزانه 14 الی 15 ساعت در مجلس فعالیت می کنند همچون من که وضع جسمی مناسبی ندارم و روزانه 10 ساعت از زمان خود را صرف وظایف نمایندگی خود می کنم.

توکلی گفت:‌ از سایتی که این خبر را منتشر کرده است درخواست دارم مطلب درج شده را اصلاح کند و از رئیس مجلس نیز درخواست دفاع از منافع مجلس را دارم. عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: اینکه در خبر یادشده عنوان شده نمایندگان مجلس 250 روز از سال را استراحت می کنند و تنها 78 روز را به فعالیت در مجلس می پردازند ظلم فاحش به نمایندگان است.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر توکلی گفت: گرچه تذکر شما در موضوع نبود اما مطلب شما درست است و مطلبی که در این سایت منتشر شده و برخی روزنامه ها نیز آن را استفاده کردند دروغ آشکار است. نماینده قم در مجلس با بیان اینکه جلسات علنی تنها بخشی از فعالیت​های مجلس است گفت:‌ جلسات کمیسیون​ها، پیگیری امور نواحی، ملاقات​های مردمی و سایر موارد از جمله فعالیت نمایندگان است. لاریجانی گفت:‌ اگر تنها جلسات علنی مجلس ملاک ارزیابی باشد هیأت دولت نیز تنها 2 روز در هفته تشکیل جلسه می​دهد بنابراین باید گفت فعالیت دولت از مجلس کمتر است در حالی که وزارتخانه​ها و دستگاه​های اجرایی نیز در حال فعالیت هستند و جلسات هیأت دولت تنها بخشی از فعالیت دولت است. رئیس مجلس در پایان گفت: روزنامه​ها و رسانه​ها باید به این موضوعات توجه داشته باشند.


کد مطلب: 35369

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/35369/واکنش-مجلس-خبر-78-روز-کاری-نمایندگان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir