به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۳۵۴۳۶
كيهان: چرا عده‌اي به اين‌حزب رفت‌ و آمد دارند؟

فرق یک حزب با يك NGO را هم نمی‌دانند!

گروه سياسي: روزنامه کیهان در شماره امروز خود طی گزارشی تفصیلی به سازمان دانشجویی حمله و با انگ‌ها و برچسب‌های مختلف سعی در تخریب این تشکیلات جوان اصلاح‌طلب کرد. اين روزنامه با ذكر اسامي برخي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب كه براي جلسات پرسش و پاسخ به دفتر اين تشكل دعوت شده‌اند، به نهادهای نظارتی خط داد كه : «شایسته است تا پیش از علاج واقعه پس از وقوع(!)، مسئولین نظارتی وزارتخانه‌هایی چون تعاون و کار، علوم و حتی کشور، با دقت و حساسیتی مضاعف، تحرکات مشکوک این قبیل تشکل‌های در ظاهر دانشجویی را تحت نظر داشته و اقدامات مقتضی پیشگیرانه در این ارتباط را تمهید نمایند.»
فرق یک حزب با يك NGO را هم نمی‌دانند!
در همین رابطه سايت پویش، گفتگویی با رئیس این سازمان اصلاح‌طلب انجام داده که در ادامه می‌خوانید:
مرتضی صفری با اشاره به این حرکات جریان افراطی گفت: ما در صداقت جریان افراطی شک داریم. هرچند عده ای ادعای ولایتمداری دارند ولی انحصارگرا هستند و مي‌خواهند به روش‌هاي مختلف گروه‌هاي دیگر را از نظام خارج نشان دهند که این خود مخالف ادعای ولایتمداری است. نمونه هم برای اثبات عدم ولایتمداری آنها زیاد است. نمونه اول اینکه مقام معظم رهبری بارها روی مساله جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید نموده اند ولی این جریان دقیقا برعکس آن عمل مي‌کند. نمونه دوم اینکه مقام معظم رهبری توصیه به شرکت در انتخابات کردند و ما نیز از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکردیم اما باز این افراطیون بودند که واکنش منفی نشان دادند. نمونه سوم اینکه مقام معظم رهبری دعوت به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن کردند و ما نیز در همین راستا و با پلاکاردی حاوی جمله حضرت امام که توصیه به اتحاد و پرهیز از ایجاد اختلاف میکرد حاضر شدیم، اما با واکنش منفی و حتی عصبی عده ای مواجه شدیم که هنوز تبعات آن ادامه دارد.

رئیس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در ادامه گفت: به نظر مي‌رسد برخلاف ادعای این عده مبنی بر ذوب بودن در ولایت، هدف واقعی‌شان ذوب کردن ولایت در خودشان باشد. ما این اجازه را نخواهیم داد و همچنان مقابل کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خودشان را خودی و ما را غیرخودی به شمار آورند می‌ایستیم. این فعال جوان اصلاح‌طلب توضیح داد: بعضی‌ها با وجود آنکه هیچ سابقه انقلابی روشنی ندارند، ولی ادعای انقلابی شان در حدی است که گویا نظام و رهبری فقط مال آن هاست و بقیه را با انگ‌های مختلف از نظام می‌رانند. ما و این نسل از فعالین سیاسی خودمان را از نظام و نظام را از خودمان مي‌دانیم و از هیچ تلاش و جهادی در راه اعتلای آن فروگذار نخواهیم کرد.

صفری افزود: خدا را شکر می‌کنیم که این افراد در قدرت نیستند. کسانی که با داشتن یک روزنامه خدا را بنده نیستند، خدا نکند که به قدرت برسند. اگر هم قرار شد به قدرت برسند انشاءلله مشی خود را اصلاح کرده باشند. وی با اشاره به ادعای کیهان در خصوص اینکه تنها موضع‌گیری سازمان دانشجویی یک بیانیه بوده است، گفت: این ادعا کاملا نادرست است. این در حالیست که این سازمان بدون داشتن ریالی بودجه از جایی طی این سه سال، 36 بیانیه تحلیلی و راهبردی منتشر کرده و در حال حاضر اعضای آن از 24 دانشگاه مختلف کشور هستند. در حالی که فضای تحزب در کشورمان رونق ندارد اما همین سازمان دانشجویی در نزدیک به نیمی از استانهای کشور شاخه رسمی دارد. نقش موثر این سازمان در فضای سیاسی سالهای 90 تا 92 و خصوصا انتخابات را هم هیچ ناظر سیاسی منصفی نمی‌تواند نادیده بگیرد. آنها که درباره این تشکیلات اینطور ادعا می‌کنند، حتی فرق یک سازمان حزبی و NGO را نمیدانند اما با این حد از اعتماد به نفس اظهار نظر مي‌کنند.

صفری در واکنش به برخی اتهامات کیهان گفت: ما نه تنها مامن اندیشه‌هاي الحادی و التقاطی نیستیم و این برچسب ها به ما نمی چسبد، بلکه سابقه روشن ما نشان مي‌دهد که تا چه حد به اصول پایبند هستیم. نمونه آن مراسم افطاری سازمان که در تمام این سالها حداقل از افطاری این مدعیان پر ادعا پرشورتر بوده و جوانان با سلایق مختلف را به پای سفره میهمانی خدا آورده که این پسندیده ترین کار است.

رئیس سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در خصوص بخش دیگری از ادعاهای روزنامه کیهان در خصوص عزم جزم این تشکل برای تحقق اهداف معلق‌مانده اصلاح‌طلبی گفت: البته این حرف روزنامه کیهان کاملا درست است. ضمن اینکه به بعضی از رفتارها و عملکرد ها انتقاد اساسی و جدی داریم، معتقدیم در جریان اصلاحات بعضی کارها انجام نشده و کشور احتیاج به یک حرکت اصلاح‌طلبی منطقی و تعدیل شده و در چهارچوب قوانین، عرف و سیاست‌های کلان کشور دارد.

همسویی کیهان با ضدانقلاب چه معنایی دارد؟

وی در ادامه گفت: در تمام 16 نشست آینده اصلاح طلبی در این سازمان، هم از فعالین اصلاح طلب دعوت شده و هم از اصلولگرایان و ما هم صادقانه نظراتشان را منتشر کردیم. حال این سوال مطرح مي‌شود که روزنامه کیهان چند بار حرف‌هاي اصلاح طلبان را صادقانه منتشر کرده است و یا با یکی از آنها مصاحبه کرده است؟

صفری افزود: قبلا رسما از جوانان اصولگرا هم دعوت کردیم که دست یاری به ما بدهند تا با هم به بهبود وضعیت کشور کمک کنیم. اما گویا همین هم باعث عصبانیت برخی شده است. رسانه‌هاي خاص نباید اینقدر سطحی به مسائل نگاه کنند. وجود تشکل‌هاي جوان اصلاح طلب مثل سازمان دانشجویی برای همه جناح‌های سیاسی کشور مفید است. شاید بد نباشد توجه کنیم که رسانه‌های ضد انقلاب تا چه حد گروه‌هاي جوان اصلاح طلب مثل این تشکل را مورد هجمه قرار مي‌دهند. کیهان قبلا یک بار در مساله توافق ژنو با ضد انقلاب هم صدا شده یود و الان هم مجددا در حمله به سازمان دانشجویی. این همسویی کیهان با ضدانقلاب در حمله به سازمان دانشجویی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه با انتقاد از مشی روزنامه کیهان گفت: این روزنامه باید دقت کند که انتشار چنین مطالبی چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد. اگر همین معدود گروه‌های قانونی اصلاح طلب هم جمع بشوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر همه مثل آقای شریعتمداری فکر کنند و حرف بزنند چه درست مي‌شود؟ البته قطعا تدبیر نظام و تصمیم‌گیران بیشتر از آن است که این جو سازی‌های رسانه‌ای بتوانند موثر واقع شوند. این گونه حملات رسانه‌ای هم انگیزه ما را برای فعالیت اصلاحی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌کند. رئیس سازمان دانشجویی تصریح کرد: بعد از 8 سال سوءمدیریت دولت قبل که آثارش در سفره‌هاي مردم هم هویدا شد، امروز چاره‌ای جز حرکت در مسیر عقلانیت نداریم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این وضعیت اصلاح شود و دیگر این مشکلات پیش نیایند.

وی در پایان ضمن دعوت از حسین شریعتمداری برای حضور در نشست‌های این سازمان گفت: اگر هم کسانی منافعشان در تند شدن و دو قطبی شدن مجدد فضا است ما این را نمی خواهیم و از همه دعوت مي‌کنیم که برای تحقق حداکثری وحدت ملی، همدلانه با هم تلاش کنیم. نیاز امروز کشور ما گفتگو است. فقط کسانی که به آنچه مي‌گویند اعتقاد ندارند از گفتگو فرار مي‌کنند. کسی که به حرفش اعتقاد دارد و صداقت دارد از گفتگو استقبال میکند. ما هم از آقای شریعتمداری دعوت میکنیم تا با حضور در نشست بعدی آینده اصلاح طلبی در همان دفتر مرکزی سازمان دانشجویی صداقت خودشان را نشان بدهند. قطعا گفتگوی مستقیم باعث رفع ابهامات مي‌شود و دلها را به هم نزدیک مي‌کند.

خبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۱
کیهان با آنکه مخاطبی ندارد ولی با استفاده از قدرت همچنان یکه تازی و شیطنت میکند . (212303)
باقلا فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۱۶:۴۲
حالا هر وقت گفتند کم سوادید ناراحت بشید خب شاید اصلا سواد ندارید .چشمانتان را نبندید ودهانتان را باز کنید (212309)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۱۷:۳۳
هر كسي كه بتواند جلوي شريعتمداري وامثال وي بگيرد،واين كار نكند مطمئنا خودش ضرر مي بيند. (212319)
ج......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۲۰:۲۲
ديدار كاترين اشتون بافعالان حقوق بشري ،مردم را خشنود كرده. نه بسيار زشت بود ونه والله نا راضي. صداقت داريد بنظرات مردم نگاه كنيد. (212337)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۵
کیهان!!! در جهل مرکب ابدالدهر بماند..من یکبار این را گفتم که روزنامه ها و سایت های اصلاحات اگر همین نکته های کیهان را پوشش ندهند صدا,گفتار ,نوشته و عقیده یکطرفیشان گم خواهد شد اما شما با انتشار آن جو را بنفع آنان رغم و خوشحالشان میکنید.توجه کردید بعضی دوستان که کامنت میگذارند پیگیر چاپ نظر خود و لایک های مثبت و منفی هستند ,کیهان هم همینطور فکر میکند ,عاقلانه است که بهش اهمیت ندهید, مگر یک موضوع با اهمیتی باشد. (212347)
ایرا..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۷
نماینده مجلس : هواپیمای مالزی را آمریکا دزدیده. حالا فهمیدیم ،حرفهایشان باد هوا وبی سند ومدرک است. تاسف برای خودمان، شماها خوش باشید. (212348)