به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۳۵۶۵۳

نرگس محمدی به ظریف نامه نوشت

گروه سياسي: نرگس محمدی با اشاره به جوسازی‌ها علیه دیدارش با کاترین اشتون نامه‌ای مفصل به وزير خارجه نوشت.
نرگس محمدی به ظریف نامه نوشت
وي در بخشي از اين نامه گلايه‌آميز نوشت: اینجانب ضمن تشکر و احترام به تفکر بسیار با ارزش و شجاعانه خانم اشتون در احترام به جامعه مدنی و دعوت و گفت و گوی جدی ایشان با بخشی از فعالان زنان و حقوق بشر، این ملاقات را قانونی و در راستای حفظ منافع ملی سرزمینم می‌دانم و خواهان تداوم آن و به نوعی مشارکت جامعه مدنی در گفت و گوهای بین‌المللی برای پیشبرد اهداف اصلاح گرایانه جهانی و ملی هستم.
...اینجانب چون هزاران شهروند بی گناه ایرانی که با این عنوان مبهم، حقوق انسانی شان تضییع شده است، "محکوم فتنه" نیستم بلکه .......... نه تنها خودم بلکه اعضای خانواده ام حتی کودکان کوچکم طعم محرومیت و بی پناهی را می‌چشند. بنده نه تنها فتنه‌گر نیستم بلکه یک فعال حقوق بشر هستم که قصدی جز بهبود شرایط زیست انسانی هموطنانم ندارم...
وی در بخش ديگري از نامه‌اش با اشاره به اظهارات منتشر شده از جواد ظریف نوشت: ای‌کاش جنابعالی در این مصاحبه به جای "محکوم فتنه" حداقل از یک واژه تعریف شده و حقوقی استفاده می‌کردید و حتی اگر می خواستید مرا یک محکوم به تحمل حبس بخوانید، مغلوب فضاسازی افراطیون نمی شدید و بر چسب افترا‌انگیز "فتنه گری" را بر پیشانی یک زن ایرانی و یک انسان که حرمت والایی در تفکر دینی‌ای که شما معتقد به آن هستید، نمی‌چسباندید.

...فراموش نباید کرد که آقای روحانی با شرکت گسترده مردم در انتخابات و با حمایت و آرای تفکر اصلاح طلب و اعتدال گرا بر سر کار آمده و قدرت خود را نه از سوی حکومت و جناح محافظه کار تندرو بلکه از جانب طیف گسترده مردم معتقد به دموکراسی و آزادی کسب کرده است و تصور و توقع این است که گفتمان غالب دولت و سیاست های چنین کابینه‌ای اگر نه کاملا منطبق با آرای اصلاح خواهان، عدالت طلبان و آزادی طلبان جامعه، حداقل می‌بایست همسو با چنین جریانات و تفکرهای ملی و مردمی باشد.

...استفاده از چنین الفاظی نه در شأن وزیر محترمی چون حضرتعالی است که به واقع موجب افتخار و سربلندی ملت در عرصه بین المللی شده‌اید و با پشتکار و درایت دولت تدبیر، سایه ابر سیاه جنگ و بخشی از تحریم ها را آرام آرام از سر ملت کنار زده‌اید، و نه در راستای شعارهای رییس‌جمهور محترم است که توانست پس از ۸ سال برافراشته شدن دیوار ترس و یاس و سرخوردگی ملت در عرصه‌های داخلی و بین المللی، دوباره جوانه های امید را در دل ملت بکارد و ترکی شکننده بر این دیوار ترس و یاس فرود آورد...