کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلویزیون‌ مجهز به ريسيورماهواره در بازار ایران

24 اسفند 1392 ساعت 0:28

گروه فناوري: یک فعال بازار تلویزیون، با اشاره به فروش تلویزیون‌های ماهواره‌ای در بازار گفت: از سال ۲۰۱۳ شرکت کره‌ای ال جی در تولید تلویزیون‌های خود سیستم ریسیور (دریافت کننده) ماهواره را نیز اضافه کرده و همچنین از سال ۲۰۱۴ قرار است، تمام تولیدات تلویزیون شرکت سامسونگ نیز به سیستم ریسیور ماهواره مجهز شود.


وی توضیح داد: با این تلویزیون‌ها بدون نیاز به ریسیور ماهواره مجزا، امکان دریافت سیگنال‌‌های ماهواره فراهم است. این فعال بازار تلویزیون گفت: طبق قوانین ایران ورود ریسیور ماهواره به ایران ممنوع است و از این رو کالاهایی که به صورت قانونی و از گمرک وارد می‌شوند، به سفارش ایران تولید شدند و کارخانه تولید کننده سخت‌افزار دریافت سیگنال ماهواره‌ را از آنها برداشته است. وی اضافه کرد: اما با توجه به عرضه این تکنولوژی، هم‌اکنون تلویزیون‌هایی که به صورت قاچاق از بانه و شیراز وارد کشور می‌شوند، با قابلیت ریسیور ماهواره در بازار به فروش می‌رسند.

گفتني اينكه، اين ريسيورها، همچون ريسيورهاي قديمي، براي دريافت سيگنالهاي شبكه‌هاي تلويزيوني به آنتن (ديش) نياز دارند اما برخي فعالان اين حوزه مي‌گويند شركت‌هاي سازنده ريسيورهاي ماهواره در حال تست تكنولوژي جديدي هستند كه با آنتن‌هاي معمولي نيز بتوان سيگنال‌هاي ارسالي از ماهواره را به ريسيورهاي خانگي و سپس تلويزيون منتقل نمود كه در اين صورت ديش‌ها نيز براي دريافت تصوير كانالهاي ماهواره‌اي حذف خواهند شد. گفته مي‌شود، اين تكنولوژي نهايتا تا دو - سه سال آينده عملياتي شود.


کد مطلب: 35661

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/35661/تلویزیون-مجهز-ريسيورماهواره-بازار-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir