به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۳۵۶۶۴
يك سناتور دموکرات:

همه‌پرسی در کریمه يك‌نمایش مضحك‌است

گروه بين‌الملل: يك سناتور دموکرات آمريكا تاکید کرد که باید تحریمهای فلج کننده علیه روسیه وضع شود زيرا همه پرسی در کریمه اوکراین يك مسخره‌بازي و نمایش مضحكی بیش نیست.
همه‌پرسی در کریمه يك‌نمایش مضحك‌است
به گزارش سی ان ان، کریس مورفی در گفتگو با کریستین امانپور مجری این شبکه درباره بحران اوکراین گفت: این همه پرسی در حالی برگزار مي‌شود که به واقع نیروهای روسی لوله تفنگهای خود را مقابل سر رای دهندگان گرفته‌اند. آنها تلویزیون اوکراین را قطع کرده‌اند و تلویزیون روسیه را برای مردم پخش مي‌کنند. به نظر من کسی در جامعه بین المللی اهمیتی به این همه پرسی نخواهد داد. مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد این است که آیا ما مي‌توانیم با همکاری اروپا تحریمهایی را علیه روسیه وضع کنیم که به آنها هشدار داده باشیم.

وي افزود: حرفهای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای من دلگرم کننده بود زیرا اگر آمریکا و اروپا بتوانند هفته آینده درباره وضع تحریمهای فلج کننده علیه نه فقط افراد دولت پوتین که این حملات را انجام مي‌دهند بلکه علیه بانکهای دولتی و شرکتهای نفت و گاز دولتی به توافق برسند، این احتمال وجود دارد که پوتین در دیدگاه خود تجدید نظر کند. باید توجه داشت که او هنوز معتقد است هیچ واکنش جدی اقتصادی از طرف آمریکا و اروپا وجود نخواهد داشت. نخست وزیر دولت جدید اوکراین انتظار عمل را از ما دارد. در واقع روسیه باید تهدیدات ما را به شکلی واقعی احساس کند و فکر نکند فقط حرف مي‌زنیم. ما باید محاسبات اقتصادی پوتین را تغییر دهیم.

امانپور پرسید اما روسها مي‌گویند اگر آمریکا و اروپا بخواهند روسیه را تحریم اقتصادی کنند خودشان بیشتر آسیب مي‌بینند؟ کریس مورفی گفت: این حرفها در حد لفاظی است و عکس این حرفها درست است. اگر روسیه نتواند گاز خود را به اروپا بفروشد اقتصادش فرو مي‌پاشد. اگر حاکمان و میلیاردرهای روسیه نتوانند پولهای خود را در بانکهای اروپایی پنهان کنند، در آن صورت ثروت خود را از دست مي‌دهند. بنابراین تحریمهای اقتصادی بیشتر از اینکه به ما و شرکایمان آسیب بزند به روسیه ضربه خواهد زد.

وي ادامه داد: اما مسئله این است که آیا اروپا واقعا حاضر مي‌شود این تحریمها را اعمال کند یا خیر. زیرا اگر آلمان بخواهد خرید گاز از روسیه را متوقف کند کار ساده ای نخواهد بود اما به نظر من در نهایت آلمان و دیگران متوجه خواهند شد این مسئله به تمامیت ارضی آنها نیز ارتباط پیدا مي‌کند. پنج سال پیش خنده دار بود اگر فکر مي‌کردیم روسیه در اوکراین مداخله نظامی کند بنابراین پنج سال آینده معلوم نیست اگر جلوی پوتین گرفته نشود چه کارهایی خواهد کرد.

امجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۰۹:۱۶
روسها مانند صربها هستند (212698)
پرذیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۰۹:۴۰
دیکتاتور ها همیشه احمقانه فکر میکنند و پوتین هم از این قاعده مستثنی نیست , فقط در این یکماهه اخیر بورس روسیه 60 میلیارد دلار ضرر کرده و اگر امریکا و اتحادیه اروپا بانکهای روسیه را هدف قرار دهند و همچنین گاز روسیه (که شاهرگ حیات اقتصادی انهاست و تهدید ها هم از ان طریق است)را تحریم حتی موقت کنند روسیه از نظر اقتصادی بشدت افت خواهد کرد ,, در دنیای امروزی گردن کلفتی و عربده کشی جایی ندارد.در اختیار داشتن قدرت اقتصادی, علم و تکنولوژی از صد قدرت نظامی بالاتر است. (212702)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۰:۱۶
صحبت هاي جناب قرائتي رو بولد كرديد ولي همين ايشون طرفدار صيغه در دانشگاه ها هستن ! (212711)
باقلا فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۰:۲۶
مگه ماجرای پاسکاری رئیس جمهوری بین پوتین و مدودوف مضحک نبود. اینها از اساس خرابند. (212716)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۰:۴۴
شما باکس نظزات در مورد سفر خانم اشتون و دستآورد های انرا بسته بودید .در آیتم ششم اشاره ای داشتید به روش های پوپولیستی که اشاره بجایی بود . در هفته ای که گذشت از توییت آلن ایر( معاون بخش خارجی امریکا)که اتفاقا" به زبان فارسی تسلط خوبی هم دارد ,سؤالی درج کرده بودیدکه :دوستان فردین بازی یعنی چی,, در ایتم 6 سفر اشتون به ایران که دوران پوپولیستی دیگه گذشته جواب اقای الن ایر همین است ,اقدامات بظاهر مردمی اما عوام فریبانه ... (212721)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۱:۴۳
ایندوتا دلقک چیشون مضحک نیست؟؟؟/ (212736)
جمش..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۴ ۱۹:۲۷
اول كريمه را اشغال مي كند. وبعد به سبك انتخابات پوتيني نظر سنجي فرمايشي راه مي اندازد. درتعجبم مسئولين ما چرا واهمه بخرج مي دهند. اينقدر از ما اشغال كرده كه هزاران كيلومتر دور شديم. نترسيد. رها كنيد. (212843)