به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۳۵۸۱۲

آنجلینا جولی: به رنج مردم سوریه پایان دهید

گروه فرهنگي: آنجلینا جولی، بازیگر نامدار آمریکایی از جامعه بین‌المللی خواست، برای پایان بخشیدن به بحران سوریه قوی‌تر عمل کنند.
آنجلینا جولی: به رنج مردم سوریه پایان دهید
آنجلینا جولی، سفیر ویژه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان (آنکر) با اشاره به رنجی که به‌ویژه کودکان سوری ‌با آن روبرو هستند جامعه بین‌المللی را برای پایان دادن به بحران سوریه به یاری طلبید. او با صدور بیانیه‌ای در ژنو گفت: «من شما را فرا می‌خوانم، مشترکا عمل کنید و نگذارید مردم سوریه یک سال دیگر با رنجی غیر قابل تحمل روبرو باشند.» سفیر ویژه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان (آنکر) ادامه داد: «از شما خواهش می‌کنم، تصور کنید که بچه‌های خود شما باید وحشت حاکم بر سوریه را متحمل شوند.»

آنجلینا جولی گفت: «به بچه‌هایی فکر کنید که نه تنها آواره بلکه یتیم هستند. به بچه‌هایی که بدنشان از اصابت بمب‌ها پاره‌پاره شده یا به صدهاهزار نفری که در این لحظه گرسنه‌اند فکر کنید.» بازیگر سرشناس آمریکایی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست، برای اجرای قطعنامه ۲۱۳۹ تلاش کنند؛ قطعنامه‌ای که خواستار فراهم آمدن زمینه دسترسی آزادانه امدادگران به مناطق محصور سوریه شده است. او تأکید کرد: به علاوه جامعه بین‌المللی باید گفت‌وگوهای صلح سوریه را به جریان بیاندازد. جولي افزود: در طول سه سالی که از شروع اعتراضات ضد دولتی و درگیری‌های سوریه می‌گذرد ۹ میلیون سوری آواره خارج از کشور یا مناطقی در داخل این کشور شده‌اند. این میزان ۴۰ درصد جمعیت مردم سوریه محسوب می‌شود.