به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۵۸۲۳

کولاک 20 هزار نفر را در جاده‌ها گرفتار کرد

گروه حوادث:​ مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید: در آخرین روز طرح زمستانه امدادگران هلال احمر، به ۲۰ هزار نفر از هموطنان که در جاده‌های ۵ استان گرفتار شده بودند امدادرسانی کردند.
کولاک 20 هزار نفر را در جاده‌ها گرفتار کرد
مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با بارش برف و کولاک از روز گذشته تردد در مسیرهای منتهی به استان اصفهان و برخی مسیرهای استان مرکزی با مشکل مواجه شد تا حدی‌که 17 هزار نفر از ساعت 10 شب گذشته تا صبح امروز در مسیر میمه به دلیجان در راه مانده بودند. مرادی‌پور گردنه قرقچی در جاده میمه - دلیجان از جمله نقاطی عنوان کرد که تردد به دلیل بارش برف تا این لحظه امکانپذیر نبود. وی ادامه داد: همچنین بارش برف در استانهای خوزستان ،‌کرمان و بخشی از خراسان رضوی نیز افراد برای تردد در جاده‌های این استانها با مشکل مواجه شدند.

به گفته مرادی‌پور 68 امدادگر در قالب 19 تیم وارد عملیات شدند که 4 هزار نفر را امدادرسانی و 1800 نفر را در پایگاه‌های امداد جاده‌ای و مساجد بین راهی اسکان اضطراری دادند. مدیرکنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات توصیه کرد که هموطنان برای موارد اضطراری در فصل زمستان هنگام تردد در جاده‌ها تجهیزات لازم برای خودرو از جمله زنجیر چرخ، مواد غذایی کنسروی و جعبه کمک‌های اولیه را همراه داشته باشند.