به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۳۵۸۳۰

مرد باید یک کوه بلند پر برف باشد؛ آقای‌ روحانی بر عهدی که با مردم‌ بستی استوارباش

گروه سياسي: نامه زير به بهانه افزايش بحران‌سازي جريان تندروي اصولگرا و پروژه «هرروز يك بحران!» براي به زانو در آوردن دولت يازدهم؛ خطاب به آقاي روحاني نوشته شده است.
مرد باید یک کوه بلند پر برف باشد؛ آقای‌ روحانی بر عهدی که با مردم‌ بستی استوارباش
اسماعیل حسین‌پور

جناب آقای رئیس‌جمهور؛ ما هر تلخی را تاب آوردگان، هنوز با شوق شیرین دیروزنفس تازه مي‌کنیم؛ دیروز که برای تعیین سرنوشت خویش در 24 خرداد رأی مان را خردمندانه به پیچک «تدبیر» و«امید» گره زدیم و برای سربلندی و بلند آوازگی دین و دیارمان همه با هم همراه شدیم تا فردا آفتابی روشن تر از امروز بر کوچه‌هاي بن بست دلمان تابیدن بگیرد.

هنوز جوانمردیِ اخلاقی مرد سیاست- دکتر عارف- و عطر همراهی و هم‌نفسی هاشمی و خاتمی مشام جانمان را مي‌نوازد و خوب به خاطر داریم که چگونه با تدبیر بهنگام آن بزرگان، دریایی دل با شما همراه شد و رنگین کمان زیبای اراده مردم در آسمان آبی امید پدیدار شد.

جناب آقای روحانی؛ اکنون ماه‌ها از آن روزها و از آن شورها مي‌گذرد و با سیاست‌هاي بخردانه جنابعالی و دولتمردان و با حمایت و همراهی بزرگان انقلاب درهای بسته بر روی ایران و ایرانی یکی پس از دیگری گشوده مي‌شود و سایه سیاه تحریم‌ها از سر این مردم صبور کنار مي‌رود و مردم به شما و دولت تان سخت امید بسته‌اند تا گره از کار فرو بسته شان بگشایید.

آنچه اسباب دغدغه و دل مشغولی همرهان و همراهان شماست تلاش برای اقناع خیره سرانی است که نه شما را قبول دارند و نه توفیق دولت و ملت را بر مي‌تابند و نه عزت امروز و فردای ایران را تاب مي‌آورند. اینان فرزند منافع خویش‌اند و ادامه دولت تازی برخی از این تندروها ثمره فسادستیزی دولت و نمایاندن چهره رحمانی از ایران و اسلام است که این افراطیون اندک را سخت بیمناک نموده است.

نیک پیداست منافع عده قلیلی به خطر افتاده است، اینها نگران طشت از بام افتادن‌هاي فردای خویش اند، اینها حق دارند نگران و هراسان باشند چرا که ثمره دولت پاکدست شان، یغماگری برخی فرصت طلبان در داخل و خارج کشور بوده است. این دلدادگان به «دولت یار» خویش، به جای پاسخگویی آنچه بر سر این ملک و میهن آورده‌اند حال مدعی شده‌اند و غم حفظ منافع مردم بی خواب و بی تاب شان کرده است!

جناب آقای رئیس جمهور؛
مبادا برخی وزرا واطرافیان شما ساز همسویی با مخالفان مردم و دولت را کوک کنند تا کمتر صدای این تندروها بلند شود هر چند همه مي‌دانیم و بر این باوریم که دولت باید با آرامش و متانت در راه روشن خدمت رسانی به مردم گام بردارد و بر آرمان بلند خویش با مردم پای بفشارد و پیش رود ولی نباید چرخشی در مواضع برخی دولتیان ایجاد شود.

آنچه در این روزگار مي‌تواند امید سوز باشد و سرمایه عظیم همراهی مردم با شما و دولت شما را هدف قرار دهد فاصله گرفتن احتمالی برخی دولت مردان از شعارها و اهداف و عهد دیروز شماست؛ پا پس کشیدن از شعارِ تدبیر و تغییر است. هر چند تاکنون چنین نبوده است و نیست ولی این یک یادآوری زودهنگام است تا دولت، بی هراس هر مرده باد، منافع ملی را فدای زیاده خواهی عده قلیلی نکند.

ما نیک مي‌دانیم که به رغم بسیاری موانع شما صادقانه بر آن عهد آغازین تان با مردم پای فشرده‌اید ولی باور کنید برخی‌ها هنوز دوست دارند وزرای شما چشم بر پیام روشن 24 خرداد بندند و نسیم تدبیر و امید به بسیاری از استان‌ها نرسد و برخی وزرای شما سر از وزارت خانه بیرون ننهند و صدایی فراتر از تهران نشنوند و آن قدر این حلقه را تنگ تر کنند که وزرای تان یادشان برود که وزیر کابینه دکتر روحانی هستند.

جناب آقای روحانی؛
مردم «آری» گفته به شما از شما پست نمي‌خواهند تغییر مي‌خواهند، از شما تحول امید بخش مي‌خواهند مبادا برخی وزرای شما به بهانه واژه «تعامل»، رضایت برخی تندروها را بر رضایت شما و مردم ترجیح دهند که در این صورت نمي‌توان به همراهی مردم با دولتمردان شما امیدوار بود و تندروهای مردم انکار کرده حق دارند دولت شما را در خلوت خویش دولت «مستعجل» بدانند.

جناب آقای روحانی؛
یک نویسنده روسی مي‌گوید: «مرد باید یک کوه بلند پر برف باشد» تو صبورانه سرت را برفراز نگهدار و برعهدی که با مردم بسته ای استوار باش، مردم هر چند خسته‌اند ولی به شما و دولت شما و شعارهای شما سخت امید بسته اند؛ مبادا برای فرونشاندن خشم خیره سران، چشم بر زلال امیدِ مردم ببندی، مبادا مردم را با حسرتی در دل تنها بگذاری که در زیر لب بگویند:
دولت قبل دولت «سیب زمینی» بود این دولت با پا پس کشیدن‌ها و کم فروغ ساختن چراغ تدبیر و تغییر دارد به دولت«سیب‌زمینی‌ها» تبدیل مي‌شود. مبادا امید این مردم نا امید شود. مبادا...

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۰۴
متاسفانه آقای روحانی از همون اول خواست با یک سری اصولگرای تندرو تعامل کنه و اول با شرکت نکردن آقایان خاتمی و عارف در مراسم تحلیف موافقت کرد و سپس علیرغم ائتلاف و فداکاری دکتر عارف و شعار مردم (روحانی یادت باشه عارف هم باید باشه) در مقابل فشار اصولگرایان کوتاه آمد و به عهد خود وفا نکرد. حالا دیگه اصولگرایان پر رو شده و بازهم میخواهند نظرات خود را تحمیل کنند (212950)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۵
تحلیل ساده انگارانه ای بود. آقای عارف خودش اهل سهم خواهی نبود. انشاا... برنامه ایشون مجلس بعده... به امید خدا... (213009)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۲
با قضاوتهای یکطرفه شما موافق نیستم.معلوم نیست مواردی که شما نوشته اید صحت داشته باشد وانگهی به فرض درستی علت آنها معلوم نیست.بنابر این نمی توان به همین سادگی در مسند قضاوت نشست وحکم صادر کرد.نه جناب دکتر عارف تشنه مقام است نه خاتمی عزیز انتظاری داشته ودارد.دکتر روحانی هم شخصیت فهیمیست پس به سادگی حکم صادر نکنیم دوست عزیز.اصلاح طلبانه قضاوت کنیم برادر. (213017)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۸:۱۰
فداکاری عارف خیلی جالب بود!!!
پتروس که نگفت به نفع کسی کنار رفت،هه (213054)
پارادوکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۰:۴۸
ما حاضریم دزدی کنیم مال حرام بخوریم اختلاس بکنیم حق عموم مردم رو بخوریم اما عزتمون رو از دست ندیم این دولت داره عزتمونو به باد میده با برداشتن تحریم ها (213080)
پاسخ پارادکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۴۲
بزرگترین بی عزتی برای مردم ایران این است که

افرادی با تفکرات مانند شما بر مردم و اموال مردم مدیریت کنند. (213188)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۵۹
جناب پارادوکس..
امثال شما هم دزدی میکنن، هم حق عموم مردم رو میخورن، هم هم مال حرام میخورن و هم اختلاس میکنن. برای همین هم هست که مدام این حرفها رو بهانه میکنن و چوب لای چرخ دولت میذارن... شما بهتره به همون کارایی که گفتی بپردازی. و نگران عزت ملت ایران نباشی. (213243)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۳۳
مگه آدم دزد ومال مردم خور عزت حالیشه که دم از عزت مزنید (213251)
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۱۳
بگذاریم فریاد زنند; بگذاریم جیغ زنند; بگذاریم کارت زرد و قرمز بیرون کشند; بگذاریم اصلا کارد کشند; بگذاریم وزیران را به استیضاح کشند; این ها همه یعنی: هرروز که می گذرد از عمر بهارستان قدرت و ثروت آنها کاسته می شود و...! اتحاد, صبر و امید همچنان پیشه کنیم و برایشان دعای خیر کنیم ...! (213120)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۱۷
زنده باشی / گرامی که اینقدر هوشیاری نمی دانم که هستی وچند سال داری اما هوش سیاسی ات را ستایش می کنم.آفرین. (213213)
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۱۵
با سلام و احترام! از لطف شما سپاسگزارم! بنده از نظرات شما بهره می برم و تلاش هایتان را بسیار ارج می نهم...! از مردان گمنام, آموخته ام که از نام و نشان نگویم و از بانوان با احترام, آموخته ام که از سن وسال نگویم...!؟؟ پیروز باشید...! (213269)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۳۸
متاسفانه همه ما سرمان را زیر برف کرده ایم به قول آقای زیباکلام رگه هایی از پوپولیست احمدی نژاد در روحانی نیز وجود دارد به نظر من روحانی هیچ عزم راسخی برای احقاق حقوق شهروندی ندارد و فقط برای رای اوردن این موضوع (منشور حقوق شهروندی و ...)را مطرح کرد سند گفته من هم همان منشور حقوق شهروندی منتشر شده است که تماما کپی شده از اصول قانون اساسی است (213121)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۲۲
ناشناس عزیز.چرا چیزی را می گویی که از جوانب آن بی اطلاعی؟!حقوق شهروندی حتی در حد طرح موضوع لرزه براندام عده ای انداخت.دقت نکردی؟چرا به سادگی رییس دولت را متهم می کنیم.بهایش چیست؟نتیجه اش کدام است؟این چه منطقیست که بعضی از ماها داریم دوست من.حقوق شهروندی که با یک ورد اجرا نمی شود.در سطح گسترده طرح شد.زمان می برد تا عمومی شود.نکته دیگر اینکه مگر روحانی مسئول اجرای قانون اساسی نیست.انتظار دارید از هومر برای ما بنویسد.خوب قانون اساسی مبنا ومادر حقوق اساسی ماست.صبر پیشه کنیم عزیز برادر. (213215)
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۷
دوستان عزیز! دقت کنیم که دولت آقای روحانی در چه دورانی بر سر کار آمده است...؟! دولت آقای روحانی در دوران پساویرانگری آقای احمدی نزاد و نیز در دوران پس از وقایع سال 88 برسر کار آمده است...!؟این دولت در دوران پساسازندگی آقای هاشمی و در دوران پسا اصلاحات آقای خاتمی بر سر کار نیامده است...!؟ خواسته هایمان را باید با شرایط و واقعیات داخلی و خارجی تنظیم کنیم...! (213229)
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۴۰
دوست عزیز! "اجرای کامل قانون اساسی" باید بدل به گفتمان غالب و مطالبه ی محوری در سطح جامعه شود; با کمک جامعه ی مدنی و نه تنها دولت...!؟ درقانون اساسی و بخصوص فصل سوم آن, رعایت حقوق شهروندی لحاظ شده است...! (213234)
مهتاب
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۴۴
حق دکتر عارف بود که در کابینه از این بزرگوار استفاده بشه (213125)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۰۸
خیلی متن خوبی بود. به شرطی که روحانی بخونش. من همچنان منتظر تغییر هستم. اگر این دول هم تبدیل به دولت قبل شود هرگز به هیچکس اعتماد نخواهد کرد. و عمرا دیگه رای نمیدم. (212953)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۴
کافیه یک هفته به انتخابات مونده باشی
همیشه همینو میگیم !
واسه استخدامی جلوتر از همه میریم رای بدیم!
مث مدارس و بچه ها ...
بچه ها فردا تعطیل کنیم دیگه نیایم
باشه باشه باشه
فردا همه نیم ساعتم زودتر اومدن ببینن کی اومده! خخخخخ (213005)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۷
در نظری جدا اگر منتشر شود نقطه نظر خود را نوشته ام.دوست گرامی "عمرا دیگه رای نمی دم" برازنده یک اصلاح طلب هوشمند نیست.با این روش اگر نیامده بودیم اکنون جلیلی رییس دولت بود واحتمالا نفت می دادیم وغذا می گرفتیم.نیمی از غذا هم به من وشما نمی رسید.روحانی شخصیت هوشیاریست. به دلیل چند روش احیانا انتقادآمیز که شخصیتهای سیاسی را با ناامیدی بدرقه نمی کنند.اینگونه حرف می زنیم غارتگران عروسی شان می شود.خارچشمشان باشیم.ابزار ما که اسلحه وهنگ وفشنگ نیست.ما رای داریم و با آن مافیاها را به زانو در می آوریم. (213020)
ام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۶:۴۱
دوست عزیز مقابل دولت یه سد عظیمی به نام مجلس وجود داره که اجازه اقدامات جسورانه رو به دولت نمی ده . ولی دولت داره اهدافش رو با در نظر گرفتن مجلس پیش می بره . انتخابات مجلس آینده شرایط رو دگرگون خواهد کرد . (213037)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۴۶
در صورتی مجلس آینده تاثیر گذار خواهد بود که به اندازه کافی از اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان تاییدبشند که اکثریت را توی مجلس داشته باشند برای مثال اگر آقای عارف با تعدادی معدود راهی مجلس شوند نه آقای عارف رییس مجلس خواهد شد نه از دست آن تعدادمعدود کاری برای مردم بر می آد در ضمن خطر رفتن احمدی نژاد و دار و دسته اش با توجه به حمایتهایی که از همه مقامهای خاص و ارگانهای خاص از ایشون میشه بسیار بالاست و بهتر بود که آقای روحانی از توان آقای عارف استفاده می کرد مسلما به این زودی به بن بست نمی رسید (213087)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۳۲
میدان سیاست عرصه جنگ نیست.بازی شطرنج است.باید شطرنج بازی حرفه ای باشی نه بوکسور یا شمشیر بازی چیره دست.این رمز موفقیت است دوست عزیز. (213099)
بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۳:۱۶
آقا سعید1
حرف شما درست است اما به شرطی که

شطرنج بازش قدرت درک صحیح از موقعیت و استراتژی مشخص و ارزیابی صحیح از قدرت و نقاط ضعف بازی حربف و توانایی کنترل بازی واستفاده موثر از مهره ها ودرک بهینه موقعیت سازی برای حمله موثر دربازی شطرنج سیاسی را داشته باشد. (213111)
بهاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۳:۳۵
البته در رینگ بوکس هم نه میشود شطرنج بازی کرد ونه می شود شمشیر بازی!

انتخاب نوع بازی سیاسی بایستی متناسب با بازی سیاسی حریف باشد

وقتی حریف از بازی غوغا سالاری و اتهام و حمله همه جانبه به همه امور دولت استفاده میکند دولت با اتخاذ محافظه کاری ویا عقب نشینی و یا مماشات و نشان دادن ضعف (انتخاب و ابقائ مدیران احمدی نژادی در سراسر کشور ) درواقع را شکست خودش را در بازی دارد هموار می کند. (213116)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۰۶
بهاری جان
آفرین.نکته ای که در حاشیه نظر شما برجسته است اینکه بازی خوانی حریف هنر است اما اسیر بازی گردانی او شدن هنر نیست.حرف من این است که باید حریف را از روی رینگ بوکس پایین کشید وبه پشت میز شطرنج هدایت کرد.در این راه البته سخت اگر او اصرار بر بوکس داشت چه بهتر.ناظران می بینند که شما بنای خون ریختن وبینی شکستن نداری اما او دستکش هایش را محکم می کند وچنگ ودندان نشان می دهد.در جامعه ایران امروز گرایش اجتماعی سمت وسوی آرامش به خود گرفته است پس هماورد طلبی در میز شطرنج مشتریان بیشتری دارد........ (213172)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۲
...منطق اصلاحات وشرایط عمومی بوکسینگ نیست.شطرنج بازیست.حریف تا دندان مسلح ومجهز به گروههای فشار دست بالا را دارد.اتفاقا عقبه اینها بسیار سیاسند اما خوشبختانه از تفکر جذاب برای جامعه تهی اند.24 سال کارنامه شکست خورده دارند.در مقابل مردم ایستاده اند.رد صلاحیت در کارنامه شان ثبت است.اقتصاد آغشته با دزدی ودلالی وغارت را رواج دادند.چیزی هم برای از دست دادن ندارند.در کدام انتخابات آزاد متاعشان خریدار داشته دوست من؟رسانه ها را چرا آزاد نمی گذارند چون می دانند 72 ساعته کله پا هستند آنهم نا با تفنگ... (213174)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۲۲
...اگر دقت کنید می بینید که بخشهای خردمند ومتعهد راست نظام خرجشان را از این گروه سوا کردند وخیلی هاشان به روحانی رای دادند.چرا چپ های نظام پشت روحانی ایستادند؟مگر همین روحانی نایب رییس مجلس پنجم نبود؟مگر به اردوگاه راست میانه تعلق ندارد؟اصلا چرا در این شرایط سخت پذیرفت که بر ویرانه ای که راست رادیکال ومشکوک ساخته بودبنای ریاست جمهوری احداث کند؟از سرمستی یا قدرت طلبی بود؟من می گویم نه!روحانی نیازی نداشت.امروز هم بگویند مرخصی عروسی می گیرد.امانماینده بخش بزرگی از نظام ومردم شد تا کشور را نجات دهد (213182)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۲۸
کمی طولانی شد اما به هرحال نظر هوشمندانه شما باید پاسخی می گرفت. دوست گرامی ما برای جنگ نیامده ایم.حوصله سیاست را هم نداریم.اگر شرایط عادی بود در خانه هایمان نشسته بودیم.کم گرفتاری نداریم اما غفلت می کردیم واگر بکنیم تاریخ نفرینمان می کند . . . تا جایی رفتند که وزیر رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرد که با بودن اینها نیازی به حمله به ایران نیست... باید در این شطرنج هوشیار بود. (213183)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۰
آقای روحانی عزیز من از آن روزی می ترسم که امید مردم به ناامیدی تبدیل بشه کشور پرشی بزرگ می خواهند (212955)
يه بنده خدا
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۷:۲۹
ضمن تائيد نظر دوستان نبايد فراموش كنيم كه يك سال ديگه انتخابات مجلسه و تغيير شرايط مجلس ميتونه كمك زيادي در رسيدن به خواست هاي مردم و كمك به دولت روحاني بكنه (213047)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۱۲
کشاورز عزیز وبنده خدای گرامی.اولا اگر مردم را آگاه کنیم طاعون نومیدی اپیدمی نخواهد شد.آگاهان زود نا امید نمی شوند مخصوصا اگر بدانند که دولتی سالم ومیهن دوست در راس اجراست.پس امید تنها رسالت روحانی نیست.همه ما مسئولیم.دیگر آنکه این سادگیها اجازه حضور تمام عیار ما در مجلس را نخواهند داد.خیلی با هوش باشند اقلیتی در حد مجلس پنجم را برایمان در نظر بگیرند پس باید بایستیم ومبارزه کنیم.مبارزه ای نابرابر وآرام.... (213192)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۳۵
.. مافیای چپاول تمام توانش را خواهد گذاشت تا رهبری را از حضور ما بیمناک کند. نزدیکی صادقانه ما به رهبری توطئه آنها را خنثا خواهد کرد که خوشبختانه تعامل آقای دکتر روحانی با رهبری وحسن اعتماد متقابل این دوبزرگوار خود سرمایه مهمی هست اما به هرحال این جماعت آرام نخواهد نشست.از حالا هم کمی زود است. طرح این مسائل تنها شاخک های مافیای غارت را تیز می کند.سیاسی باشیم دوست من. (213202)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۲
آقای روحانی عزیز تا می توانید در بخش روابط عمومی رابطه با مردم را تقویت کنید.در کشور ما روابط عمومی برابر است با صفر آن را تقویت کنید تا به ندای مردم لبیک بگوید (212959)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۷
آقای روحانی قرار نبود افرادی مثل . . . (رییس دانشگاه علوم پ شیراز) که حامی جریان انحرافی بودند بمانند که متاسفانه ماندگار شدند (212960)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۸
اولا از قلم شیوا و توانمند این دوست گرامی تقدیر دارم دیگر آنکه این توان قلمی به خدمت بیان یک نظر شیوا و درست سیاسی درآمده که این نیز سپاس آور است. شخصا معتقدم آقای دکتر روحانی سیاسی تر وحقوقی تر ازآنست که آرمانهای ترسیم وتایید شده اش را به محاق مصلحت سنجی های سیاسی ببرد. برای سر بریدن همیشه خنجر لازم نیست گاهی پنبه برا تر است.شطرنج سیاست در ایران بازیگران خود را می طلبد دوست من.از روحانی بخواهیم اما اجازه بدهیم بالانس ها رعایت شودتا از دل این بازی نه کیش ومات یکی از بازیگران که برد همه حاصل شود. (212961)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۱۸
درود ...
متاسفانه این دولت دیگه بیش از حد داره با افراطیون راه میاد و جالب اینجاست که افراطیون هم یا بیانیه میدن یا تذکر میدن یا ... پس چه فایده ؟!
دولت محترم! مگر اصلا این افراطیون به شما رای دادن که اینقدر دارید سازشکاری میکنید ؟!
والله باید در برابر مردمی که به شما رای دادن پاسخگو باشید نه اینها !
جالبه که ما ایرانی ها حافظه تاریخی ضعیفی داریم ولی واقعا مگر چند ماه از زمان همین انتخاب وزرا گذشته و این عزیزان فراموش کردند اتفاقات مجلس به ظاهر مردمی رو ؟! (212962)
ائلشن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۶
این گروههای افراطی قبل انتخابات کم میتینگ و همایش علیه آقای روحانی تو مراکز نظامی و دولتی نذاشتن که حالا ادعای سهم خواهی دارن.اگه قرار بود بود مثل گذشته آقایون هر کاری میخوان بکنن چرا اصلا رای دادیم،انشالله فشار عده ای فرصت طلب باعث نشه آقای روحانی از قول هایی که دادن عقب بکشه (212964)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۳۷
آقاي روحاني حاميان مردمي شما بيش ازدوران انتخابات هستند،وهمچنان ،اميدوار. شما هم بايد استوارو مصمم تر ازگذشته باشيد. چرا كه خدا ميفرمايد:از تو حركت، از من بركت.مطمئنا خدا باراستگويان است. (212970)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۲:۴۸
شخص اقای روحانی حریفش را قوی کرد و طرفدارانش را ضعیف ساخت!

یعنی دقیقا" راه خاتمی را ادامه داد (212973)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۰۲
چرا شما این حرف را تکرار می کنید.انتظار دارید حسن روحانی هم نقش آقای محمود بگم بگمیان را بازی کند.هرروز دعوا ومشاجره و آبروریزی در سطح بین المللی؟ این تندروها . . . دوست گرامی.عجله نکن. آرام آرام باید ارابه تیر خورده اصلاحات را پیش برد. در شرایطی هستیم که حتی اجازه بردن سالم ترین نیروی سیاسی انقلاب را نداریم. گردنمان را زیر گیوتین می برند آنوقت شما توقع دارید روحانی فریاد کند. (213093)
علي ب به نمايندگي ار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۱۶
دكترروحاني درصورتي ميتواندقدم محكمتري برداردوموفق ظهوريابدحقيقتاشايسته سالاري رابي محاباپررنگ وازنصب مديران ضعيف وترسووبي دانش ونيزبي تعهدبه ملت شريف ايران سخت پرهيزوازصدرتاذيل تغييرات مديريتي را حاصل سازد.شكي نيست تمام مديران دوره احمدي نژادبه برنامه وي وفاداروقسم خورده والاهرگزماندگارنميشدن والان روزپيش مرگ وشب پس مرگ!ضمنادرتغييرات كمي كه بوجودآمدمديران جديدغالبادرشان ملت وبرنامه هاي رئيس جمهورنيستند.بدين لحاظ هم مردم ناخرسندوهم غالب فرهيختگان وكارشناسان وكارمندان ادارات!!!بهمين خاطرميگويندمرحبابه ... (212979)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۲۴
جناب آقای روحانی و دولت محترم:در برابر تندروهای داخلی محکم و استوار بایستید و نترسیدکه هر یک قدم عقب نشینی شما،آنها را جری تر کرده و در پیشبرد اهدافشان گستاخ تر.باور بفرمایید که از تندروهای آمریکا و اسراییل هم خطرناکتر هستند(من از بیگانگان هرگز ننالم......که با من هر چه کرد آن آشنا کرد) (212982)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۵۷
دوست عزیز من همیشه برای سر بریدن خنجر مناسب نیست.گاهی پنبه برنده تر است.اشارتی که می کنم را بگیر وسیاسی تفسیرش کن. (213091)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۳۷
بنظرم دولت دکتر روحانی اولین دولت جمهوری اسلامی باشد که یک دوره بیشتر دوام نمیاورد.تاریخ گواهی میدهد که سیاست در ایران همیشه تقسیم بر دو بوده و هیچ جریان سومی شکل نمیگیرد. همچنان که احمدی نزاد خود را جریان سوم مینامید اما هیچ وقت موفق نشد.عقبه دولت روحانی اصلاح طلبان بودند امروز چند درصد از انان پشیمان نیستند؟ یادمان باشد مردم عهد اخوت با دولتی که بخواهد وعده هایش را فراموش کند نمی بندند.در ضمن انتصاب جناب اقای نجار را به معاونت وزارت کشور تبریک میگویم همیچنین از جابجایی فرمانداران دولت قبل (212983)
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۳۷
با حذف يارانه ها چنان جريان تندرو سوءاستفاده كنند كه نه تو ماني و نه من (212984)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۵۶
دولت هوشمند تر از آنست که چنین گزکی به دست غارتگران وعقبه آنها بدهد. تیم اقتصادی آقای روحانی هوشیار است.وزارت اطلاعات هم با افکارسنجی به موقع و ارائه آن به دولت در این راه سخت همراه دولت است.می ماند خلاء رسانه که دیگر مسئولیت وموضوعی حکومتیست و رهبری باید در آن ورود کنند.اگر صداوسیما مساله را انتخاباتی ببیند که فاتحه همه خوانده است.نباید فکر کنند که ایجاد نارضایی تنها روحانی را تخریب خواهد کرد.کشتی سوراخ شود اول غریق حادثه اینانند.بعید است آلت دست غارتگران شوند. (213090)
ايرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۳۷
به خدا قسم مساله رفع از مهارتورم وشکستن تحريم ها وآزادي انديشه اولاتراست.حصررابشکنيدتادل ملت شاد شود (212985)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۰
خیلی خوب...بقول شما این جماعت دارن هرروز یک بحران،یا شایدم هرنصف روز یک بحران،برای آقای روحانی ایجاد میکنن! دلیلش هم همون ۸سال حاکمیت بی چون و چرا بود! رئیس جمهور باید هوشیار باشن.. (212987)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۲
آقای روحانی با مردم صمیمانه از آنچه در دل داری حرف بزن.آقای روحانی خیلی زود دیر می شود. وتقصیر آن که رفت را... به گردن تو می اندازتد! (212988)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۰۲
آقای روحانی حامیان مشایی دردولت اعتدال چه میخواهند (212992)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۵
علی جان.حامی واقعی در ایران نداریم.اغلب تابع قدرتند.هرکس پیروز شد برای او لباده می کشند.شما زیاد نگران این حامی ها نباش.وزارت اطلاعات هوشمندانه در کنار دولت است.به نیروهای امنیتی مان اعتماد کنیم برادر عزیز. (213210)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۵
البته آقا سعید من هم کسانی را دید ه ام که قلبشان با تفکرات محمودی است ولی ظاهر دیگری دارند و مقام هم می گیرند و اینکه چه در سر دارند را دقیقا نمی شود گفت ولی بعضی واقعا نفوذی هستند و بسیار زیرکانه عمل کرده و خود را لو نمی دهند! باید اندیشید که چه هدفی دارند چون بعضی خیلی مشکوک هستند و هدفشان فقط مقام نیست (213224)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۱۵
اميدواريم اقاي روحاني بر سر عهد و ميثاق خود بامردم بماند وبا مردم از مشكلاتي كه بر سر راه دولت قرار دارد صادقانه صحبت كند واز بحران ساز ي هاي جريان تند رو هراسي نداشته بأشد وبا توكل بر خدا جلو اين تند رو ها بايستد جون اينان دشمنان ايران و ملت هستند (212994)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۲۷
اقای روحانی متاسفانه با گذشت تقریبی 10 ماه از عمر دولت 11 دل مردم هنوز هم از تورم و گرانی شاد نگشته . طرح سبد کالا طرح خوبی بود متاسفانه با شعور و شخصیت ملت بازی شد چرا که به خاطر تخم مرغ باید در صف های طولانی چندین ساعت را بگذرانی اینست دولت اعتدال اینست دستمزد ملت که از دست دولت قبل به سطوح امدن و بین بد و بدتر بد را انتخاب کردند پس کی باید سرو سامان بدین این وضعیت بغرنج را ... (212999)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۹
سالار خان خیلی سالاری.صبر داشته باش.اقتصاد آسان ویران می شود اما جان کندن دارد سروسامان دادنش.عجله نکن دوست من.شاخصها بهبود پیدا کرده تورم مهار شده است رشد اقتصادی بنابر گزارش موثق وزیر محترم اقتصاد ودارایی سال آینده مثبت خواهد شد می دانی یعنی چه؟یعنی معجزه یعنی مسیح بر اقتصاد ایران نفسی قدسی دمیده است.هرچند مردم عموما برای قیمتها عجله دارند اما اقتصاد عجله نمی پذیرد.صبر می کنیم. (213211)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۲۷
روحانی حواستو جمع کن (213000)
سول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۱
در وزارت بهداشت و وزارت کشور که انگار نه انگار دولت عوض شده! روحانی مچکر نیستیم (213004)
روحانی معترضیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۳۸
وزیر بهداشت عضو غیر رسمی و غیر جنجالی گروه پایداری است

تمام دانشگاههای علوم پزشکی زیر یوغ مدیران احمدی نژادی و وفادار به پایداریها هستند (213101)
صداقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۳:۳۰
سکوت پیشه کن برادر سند رو کن یکی از وزرای کاربلد و متعهد دولت ،اقای قاضی زاده هاشمی است . افراطی سخن مگو (213113)
سند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۳۹
ابقای ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز (دوست وهمفکر دکتر لنکرانی پایداری)

ابقا امامی رضوی به عنوان معاون

..... (213254)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۳
معترض عزیز.هاشمی وزیر خوبیست.انسانی سالم است.اگر به پایداری ها وصل بود بعید بود روحانی ایشان را انتخاب کند.واقعا نمی دانم که ایشان گرایش قلبی به آن جریان خطرناک را دارد یا نه اما به روحانی اعتماد دارم.به هرحال باید زمان صرف کرد تا پریرو از پرده برون آید.پریرو تاب مستوری ندارد.بالاخره از پرده برون خواهد آمد.عجله نکنید. (213209)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۰
اقای روحانی نترس مقتدرانه جلوی رسایی های افراطی بایست که محکوم به شکست هستندند (213006)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۲
خودتون هم کم کم دارید می فهمید که به روحانی امیدی نیست (213007)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۲
اشتباه آقای روحانی اینه که فکر میکنه با کوتاه اومدن جلو تند رو ها اونها ادامه نمیدن امیدوارم روحانی اشتباه خاتمی رو نکنه و حقایق و موانع رو با مردم شفاف بیان کنه....
تند رو ها قانع نمیشن مگر با به زانو درآوردن دولت یازدهم...متاسفانه همه بلندگوها و تریبونها در اختیار اونهاست....و روحانی ما تنهاست ...و ملت ما در سختی هستند و زیاد منتظر روحانی نخواهند ماند پس آقای روحانی زمان را از دست ندهید.... (213008)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۴:۴۹
آقا چپ و راست همه شون یکی اند مردم سرکارند. (213011)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۵۱
بیست سال طول می کشد تا بفهمی اشتباهی تاریخی کرده ای.. ..دوست گرامی.ما چپها جز منافع ملی وسر افرازی کشور به هیچ نمی اندیشیم.هرکس در این راه باشد منتش را داریم اما هرکس هم چوب لای این چرخها بگذارد در مقابلش می ایستیم.شک ندارم با مبانی اندیشه عدالت اجتماعی چپ وهمینطور گرایشهای سرمایه سالار راست کمترین آشنایی نداری.نود درصد نظرات در سایتها انتقاد به راستگرایی است اما نویسندگان بی اطلاعند.البته چپ های مسلمان نگاه افراطی چپ را تعدیل کرده اند.دولت خاتمی نمونه اش بود. (213089)
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۵:۱۳
لطفا از وعده های انتخاباتی معروف جناب روحانی بنویس
آنجا که گفت : « همسان سازی درصد افزایش دستمزد کارگران باید با درصد نرخ تورم برابر شه »
جمعه اعلام کردند 25% درصد افزایش پیدا کرد اما نگفتند که تورم 35% است یعنی بازهم 10% کم.
درست است رویکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید رویکرد اقتصادی راست است اما باید به قشر عظیم مردمی که اکثرا با دستمزد تعیین شده قانون کار حقوق میگرند و معاش میگذرانند توجه کنند.
اینجا از دکتر ربیعی که خود را کارگرزاده معرفی میکند و از اعضای خانه کارگر هم هست انتظار هست. (213019)
سوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۵:۴۲
بیرود آزاد شد
الله ،سوريا ،بشار الاسد (213029)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۴۳
اینجا مکان بحث هموطنان ما پیرامون مسائل داخلیست.بیگانگان را در این محفل جایی نیست.لطفا پارازیت بی مورد منتشر نکنید. (213086)
بازار آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۵:۴۸
من با قولهای دیگه روحانی کاری ندارم ولی خواهش دارم یه مقدار به وضع بازار آزاد رسیدگی بشه
هیچ ربطی هم بازار آزاد به وضع آزادی و ... نداره ، چون قبل 90 آزادی و ... خیلی کمتر بود ولی وضع ما بهتر
آقای روحانی ببین من چقدر بیکارم که تو مغازه شب عیدی جای جواب مشتری دادن نشستم تو اینترنت چرخ میزنم (213030)
مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۶:۲۵
فعلا سناریوی تخریب ظریف از طریق حمله به خانم اشتون به صورت سلسله وار و از طریق آن کمرنگ کردن دستاوردهای امور خارجه کلید خورده است. تا ببینیم نقشه بعدی آنها چیست... (213032)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۶:۳۱
به نظر من اقای روحانی باید از آقای هاشمی ،خاتمی مشورت بگیرد نهادهای مدنی را فعال کند (213033)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۶:۳۵
اين خيره سران . . .دقيقا" اهداف جداكردن بدنه مردمي وكف خياباني دولت تدبير واميد را دنبال ميكنند...زدن نيروهاي سياسي -ژورناليستي-حقوق بشري-محيط زيستي-اجتماعي مثل بهم زدن كنسرتهاي مجوزدار...وحتي دراويش وديگراقليتهاي مذهبي درهمين راستا تعريف شده است...انها ديوانه نيستند ادماي بي ازاري مثل دراويش را كه به سياستهاي روزانه كاري ندارند را بزنند وبراي خودشان دشمن بتراشند..ولي ميدانند انها به گروههاي خودسر وزورگووافراطي راي نخواهندداد پس بايد با دولت فعلي لج كنند تا درانتخابات ... (213034)
احمدخواجوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۶:۳۷
ثبت نام نكنيد ،رايانه نگيريد ،به دولت اعتدال كمك كنيد . (213035)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۴۲
قبلا هم گفتم پرداخت یارانه (نه رایانه!!) نقدی سنگی بود که به چاه انداختند بیرون آوردنش کاری آسان نیست.مجریان به اصطلاح انقلابی طرح صندوق بین المللی پول با یک تیر چند نشان زدند:هم خوش خدمتی خود را به مافیای سرمایه داری جهانی ثابت کردند برای روز مبادا هم با عملیاتی کردن این طرح دوستانشان را یک شبه مولتی میلیاردر کردند که پولها روزی به کارشان خواهد آمد.برای اداره آتی کشور هم راهبندان ایجاد کردند.بهتر از این نمی شود شالوده های اقتصادی وسیاسی کشور را به هم ریخت واستقلال آنرا با خطر مواجه کرد. (213085)
ثبت نام میکنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۴۱
متاسفانه تو کشور ما هیچ سیاستی به ویژه در حوزه اقتصادی قابل اعتماد نیست

مردم مار گزیده شده اند (213103)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۳۲
بی اعتمادی میان ملت ودولتها در ایران ریشه دار است.تقصیر نداری هموطن.اما این بی اعتمادی دیری نخواهد پایید.دولت اگر صادق باشد اکثریت پاسدارش خواهند بود.رهاکنیم مشتی غارتگر نان به نرخ روز خور را.اینها که مبنا نیستند.کشور می ماند با عزت وهوشیاری ملتش وما آن ملتیم. (213232)
حدادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۷:۱۸
جناب روحانی عزیز
بحث هدفمندی یارانه ها رو یک بار دیگر شخصا مرور فرمایید
به نظر میرسد حذف یارانه پردرآمدها وتداوم یا افزایش کم درآمد ها
دامی خطرناک برای جنابعالی ودولت تدبیروامید باشد
چراکه مردم را به سمت تظاهر به فقر سوق داده وبساط فساد وپارتی بازی
را گسترش خواهدداد
همچنین کسانی که یارانه شان قطع میشود تبدیل به کسانی خواهند شد
که به حفظ مجلس با همین کیفیت وشاید هم بدتر رای بدهند
بهتر است یارانه را باهمین سطح حفظ نموده ودرسه چهارسال آینده با افزایش
سطح درآمدها به مرور یارانه های نقدی را حذف وکشور ... (213046)
علی قلی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۷:۵۲
امیدوارم آقای روحانی بتواند بحران ها را پشت سر بگذارد و برای خواسته های ملت ایران ذره ای کوتاه نیاید. (213051)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۸:۲۱
اي كاش اصلاح طلبان بيشتري در بدنه دولت خصوصا در استانداري ها بودند. (213056)
قربان قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۸:۴۵
در تبلیغات انتخاباتی قول داده بوده حقوقها براساس نرخ تورم افزایش یابد نرخ رسمی تورم حداقل 36 درصد 20درصد به حقوق کارمند و25درصد به کارگر اضافه کردند 16درصد کسر حقوق را یک بازنشسته از کجا تامین کند دولت راستگویان چنین کند دیگران چها نکنند خوشا به حالمان انصافتان را شکر. (213062)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۴۴
اون موقع دوست داشت رییس جمهور بشه

خوب شد دیگه

بی خیال وعده ها (213105)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۵۷
ایرانی گرامی معلوم هست چه مرام ومسلکی داری؟افسری هم می کنی مردانه بکن.اینگونه از فضای یک سایت حامی دولت سوء استفاده کردن شرط جوانمردی وشرف نیست.برو در رجا نیوز وسایتهای مربوطه کوشک ومعلق بازی کن دوست محترم.به آمرانت هم بگو که مرد شده ای.روزنامه هایمان را که با بهانه های مزخرف می بندید یک سایت داریم این را هم روا ندارید.اجازه بده مدافعان با هم حرف بزنند. مرد باش.چرا کاری می کنید که انسان برخلاف میلش بر شما بتازد ورسوایتان کند. (213206)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۵۰
سعید جان

ضمن احترام به شما وتشکر به خاطر لطفی که به من داشتید

آقای روحانی از ابتدای انقلاب جزئ تصمیم گیرندگان حاکمیتی بوده و جزئ نیروهای ارشد امنیتی بوده است

مشکل جنابعالی این است که با خود فریبی دوست دارید همه مشکلات که به صورت پله ایی و تجمعی وضعیت کشور مون رو به این نقطه رسوند واز جمله جناب اقای هاشمی و شخص آقای روحانی در رسیدن کشور به وضعیت کنونی بی تاثیر نبوده اند شما می خواهید همه گناهان واشتباهات بعداز انقلاب را بیاندازید گردن شخص مرد هاله ایی که رفت !!

مگر تصمیم گیریهای دهه 60 و 70 و80 ... (213257)
حاج سيدكربلايي حسن
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۱۹:۳۰
نرمش باخيره سران تندروبه گونه اي حمايت آنهاست اگراجازه ي همراهي بلمردم نمي دهندمي توان پاپس كشيدوآبروي شان رابردواين همرهي بامردم است. (213066)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۰:۲۳
فريب حذف يارانه را نخوريد. دامي است ،براي انزواي دولت كه تندروها انتظار ميكشند.كاريست،كه شده . زيادش نكنيد بانرخ تورم ناچيز شده .و فشارماليش ازبين ميرود.بي جهت خودتان را بدنام نكنيد. (213072)
سرباز دار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۰:۳۹
اين آقاي جزايري چطوري فرمودند ،سربازان آزاد شدند. اولتيماتوم ها هم همينطوري؟ خدارا خوش مي آيد مردم راسر كار بگذاريد؟ (213079)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۰:۴۹
آقای روحانی نباید اشتباه خاتمی رو تکرار کنه فشارهای گروه های خودسر که از مراکز قدرت تغذیه میشن به مراتب بیشتر از دولت اصلاحاته دکتر روحانی باید به مردم اعتماد کنه و فشارهای موجود رو افشا کنه (213081)
آرمان
Japan
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۲۱
مردم و نخبه ها هم باىد با آگاهى بخشى و مقالات روشنگرانه دولت را ىارى کنند. (213082)
دخو جون
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۲۷
هر انسان عاقلی با کمی تدبیر میفهمه که شما با این حرف ها فقط دنبال متشنج کردن اوضاع و تفرقه بین مردم و دولت هستید ؟؟؟؟ (213083)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۱:۴۹
آنچه که از عمل بر آید از حرف بر نمی آید.متاسفانه دکترین اقتصادی آقای روحانی برخلاف دکترین سیاسی اش قابل لمس و کارساز نیست.در مملکتی که نعمت های فراوان دارد مقایسه کردنش با جاهای دیگر بی معنی است.هر روز گرانی و گرانی! اگر هم می خواهید مقایسه کنید به دلار مقایسه کنید آن موقع می فهمید چه خبر است.نقدینگی دست قلیلی از مردم است گه از رانت و..بهره می برند.بنابر این آقای روحانی آگاه باشند که مردم را از خود نرجاند ودور نکند. (213088)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۲۹
سلام آقای روحانی این طیف تندرو اینقدر برروهستند که اگر از دیوار آنهارا برانی از بنجره واردمیشوند بنابراین باید با انها مقابله به مثل کرد باید آنهارا به استناد قانون اساسی وسیره رسول خدا ائمه اعمال ورفتار انها رابه چالش کشیدوبطور مدام انهارا زیر سوال ببریدو سعی کنید حتما"از رسانه ملی بخش شود حتا اگر هم بخش نکنند رسانه های جهانی بخش میکنند. به یاد داشته باشیدکه این گروه اندک شما را راحت نمی گذارندو بهترین دفاع حمله است. (213097)
عیسی علی‌ پناه
Sweden
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۳۹
همه می‌دانند دیپلماسی دولت روحانی با دوران احمدی نژاد قابل مقایسه نیست . اینکه تعدادی بخواهند یک سری از نقاطِ ضعف دولت را پر رنگ کنند و مردم را نسبت به موفقیت هائ موجود نیز بی‌ تفاوت کنند و اعتماد مردم را خدشه دار کنند ، خوب نیست . احساس میشود تعدادی یک کمیته تخریب علیه دولتِ روحانی تشکیل داده اند !
به هر حال این رسانه‌‌های مدعی اصولگرایی در این تخریب بی‌ نقش نیستند . (213102)
محمد رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۵۰
استاد حسین پور عزیز مطلبتان را خواندم باز هم مثل همیشه زیبا بود...
سپاس از قلم شیوایتان. (213107)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۲:۵۰
با تندروها باید با تندی برخورد کرد وگرنه هتاک تر میشوند (213108)
مهتاب
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۴۰
کاملا موافقم . اگر جلوشون کند بیایم اونا بیشتر جریحه دار میشن (213124)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۵۹
من ومهتاب عزیز.فرزندان هوشیار ایران اسلامی.شور جوانی را کنترل کنید.اصلاح کشور به مدارا نیاز دارد.مافیا از جنجال استقبال می کند.در آرامش است که آنان بازنده اند.فضا را آرام کنیم تا افعی از لانه بیرون بیاید.ورود به لانه افعی چند سر خطر ناک است.مراقب باشیم عزیزان. (213207)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۳:۰۷
نطق تریبونها: چرا آقای روحانی متخصصان را از کار برکنار می کند؟
آقای روحانی کدام تغییر را انجام داده و با سوادتر را جایش نگذاشته است.
البته تخصص مورد نظر آنها مسائلی است که اصلاح طلبان آنها را نمی خواهند داشته باشند و فکر کنم منظور از تخصص، چشم بسته بودن،چاپلوسی کردن و دزدی ها را توجیه کردن و دروغ های بزرگ گفتن است که ما نمی توانیم آنها را داشته باشیم. (213110)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ۲۳:۳۱
جناب آقای روحانی مبادا برخز وزرای شما به علت اینکه همچنان پست وزارت را در اختیار داشته باشند سعی کنند با تندرو ها کنار بیایند و نظرات آنها را بپذیرند به قول دولت ترسی از کارت زرد و قرمز ندارد وفادار باش همچنان که بوده ای البته برخی موارد نیز به نظر من کوتاهی شده (213114)
مهتاب
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۴۰
یاد کلام زیبای دکتر زیبا کلام میوفتم که گفتند اگر مردم خواسته هایی غیر از خواسته ها و شعارهای شما میخواستند الان آقای جلیلی رئیس جمهور بود (213122)
ديفال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۰:۴۰
درود برقلم تواناي شما و به اميد اينكه روحاني از هياهوي تندروها در قولهايي كه به مردم داده ترديد نكند (213123)
محسن احمدی از لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۸:۳۹
جنااب دکتر روحانی محبوب آیا رای معنا دار استان لرستان ومردم فهیم ایران ماندگاری مدیران دولت احمدی نژاد بود لرستان که این مسیر را انتخاب کرده است پس رای و نظر مردم چه شد. (213137)
زمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۸:۵۵
اشتباه ما این است که انتظار داریم روحانی آن باشد که میخواهیم ولی او همان است که هست و تغییری نکرده وتندرو ها همان یاران قدیم او هستند وبرای بهتر دانستن خوب است به اسناد زمان نخست وزیری میرحسین و برخورد کنندگان با او خصوصا لیست 99 نفری که در مقابل امام ایستادند تا ببینیم چه کسانی در لیست هستند وانتظار خود را پائین آوریم . (213139)
نظرات خيل كثيري ازكارمندان و.....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۰۵
بعلت ادامه كارمديران دوره آقاي احمدي نژاددربرخي ازادارات مازندران همان شيوه ناهمگون كه درشان ملت فرهمندايران نيست تداوم داردبويژه دربخش تعاون وكاركه آقاي وزيرمحترم تعاون نه تنهاتغييري بوجودنياوردندبلكه حالت پادگاني وچاپلوسي هاپررنگترگشته است!مديرفعلي درددولت قبل بواسطه شباهتهاي سياسي وصوري به آقاي احمدي نژادازطريق باندايشان ازاستانداري منتقل كه هرگزتجربه لازم رانداشته وهنوزنارضايتي كارشناسان ادامه داردومع الاسف تغييرات بيشتربراساس سهام سالاريست نه شايسته سالاري!علي الظاهردكترروحاني چنان اعتقادي ... (213141)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۲
درود بر قلم شما درود بر آزاد اندیشی شما درود بر شرف و غیرت شما و به امیداینکه رییس جمهور در مقابل این اقلیت تمامیت خواه نییاید. که مملکت و شهدا واسلام و حتی رهبری را مال حود می دانند ومتاسفانه صدا و سیما هم شده صدای آنها و سیمای آنها (213151)
مائده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۰۰
متاسفانه هرچی از روز 24 خرداد و روز تنفیذ گذشتیم رئیس جمهوری از قولها و آرمانها و عهدی که با ملت بسته بودند بیشتر فاصله گرفتند . واقعا قرارمون این نبود (213160)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۲۶
سلام وسپاس ازمتن بسیار عالی .روحانی عزیز هنوز دربدنه ی دولت هیچ اتفاقی نیفتاده مدیران احمدی نزاد حکومت میکنند لطفا چاره ای بیندیشید همه منتظرند. (213165)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۰۲
بانسبت دادن دولت سیب زمینی ها به دولت قبل نشون دادی که کم خرد هستید.عزیزم جوجه رو آخر پاییز میشمارن.سیستم سیاسی و اقتصادی ما مریضه و مشکل داره.هر دولتی هم بیاد همینه.ببینید سال 93 میخوان دوباره قیمتها رو منفجر کنن .با افزایش قیمت حاملهای انرژی مخصوصا بنزین میبینید که دوباره قیمتها بالا خواهد رفت.این چه تدبیر و امیدیه که هر دولتی میاد فقط بفکر افزایش درآمد خودش از جیب این ملت ستمدیده هست؟شما هم این نظراتتون یادتون باشه چون پشیمانی تون رو در آینده نزدیک میبینم.چیزی که مشخصه مردم سودی نمیبرن (213168)
محمد تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۱۳
امیدوارم در این برهه سایتها و روزنامه های اصلاح طلب لااقل بیشتر به دولت فشار بیارند و یادآوری کنند عهدی که با مردم بسته بودند رو (213247)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۰۶
به نظر من دولت روحانی خیلی محافظه کار شده است این اعتدال نیست این محافظه کاری است چون اکثر شهرستانها هنوز مدیران ارشد آن عوض نشده اند در شهرستان فسا که هیچ تغییر نکرده است و فرماندار هنوز کار خودش می کند حتی نیروهایی که گرایش به دولت روحانی داشته است هم کنار گذاشته و اجازه فعالیت به آنها نمی دهد می خواهید چه بشود (213267)