به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۷:۰۹
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۵۹۲۳
بیانیه سازمان معلمان: استیضاح و آدرس‌هاي‌اشتباه

عجب!شما هم در فکر مطالبات‌فرهنگیان‌هستيد؟

گروه سياسي: سازمان معلمان در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیانیه‌اي صادر كرد و نوشت: نمایندگانی که تازه به فکر مطالبات فرهنگیان و خواسته‌هاي صنفی آن‌ها افتاده اند در 4 سال اخیر برای معلمان چه کردند؟
عجب!شما هم در فکر مطالبات‌فرهنگیان‌هستيد؟
در سال‌هاي پس از تاسیس دارالفنون و از حدود 1300 شمسی که دولت مسئولیت آموزش و پرورش را عهده دار شد و قوانین آموزش رایگان، اجباری و همگانی به تصویب رسید تا امروز، یعنی در صد سال گذشته، کل جامعه ایران دچار دگرگونی‌هاي عظیمی شده است که متاسفانه، آموزش و پرورش نتوانسته ( نخواسته ) خود را با تغییرات جدید هماهنگ سازد.

ارائه مطالبی بی ارتباط با زندگی واقعی و با آن چه در حوزه ملی و فراملی و نیز اطراف دانش آموزان مي‌گذرد، از جمله بزرگ ترین مشکلات کیفی این نهاد تاثیرگذار مي‌باشد. در پیگیری چرایی این مشکل و مشکلات دیگر به سیستم‌هاي تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام سیاسی کشور مي‌رسیم که ناکارآمد و ناتوان از اتخاذ تصمیمات درست و در سال‌هاي اخیر، نزاع‌هاي سیاسی سبب ساز افزایش این روند معیوب شده است...

نمایندگان مجلس به جای نگاه ملی و فرا ملی در جست و جوی خواسته‌هاي منطقه ای و آن هم از نوع تلاش برای " ماندن " هستند. اخیرا حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس در خانه ملت، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تقدیم هیات رئیسه مجلس کرده‌اند. سنگری که نمایندگان مجلس پشت آن قرار گرفته‌اند، مطالبات معلمان است.

"مطالبات " واژه آشنا و عامه پسندی برای جامعه فرهنگیان است و ظاهرا هر فرد و یا گروهی که سخن از مطالبات معلمان بگوید، مي‌تواند در حلقه اعتماد و اطمینان جامعه فرهنگیان قرار بگیرد! به نظر مي‌رسد مطالبات فرهنگیان حاصل یک فرآیند طولانی مدت ناشی از سوء مدیریت هاست که مجال پاسخگویی نیافته است و به آینده موکول شده و همچنان مي‌شود.

مطالبات معلمان فراوان و کاملا بر حق است و دولت فعلی باید در برابر آن‌ها پاسخگو باشد، آیا این باعث مي‌شود که این مساله دست آویز تسویه حساب‌هاي سیاسی و جناحی افراد و یا گروه‌هاي سیاسی خاص جهت اهدافی مشخص قرار بگیرد؟ نمایندگانی که تازه به فکر مطالبات فرهنگیان و خواسته‌هاي صنفی آن‌ها افتاده اند در 4 سال اخیر برای معلمان چه کردند؟ چند درصد از نطق‌هاي آنان در مجلس به مطالبات بر حق معلمان و مسائل آموزش و پرورش اختصاص داشت؟ فراکسیون 100 نفره فرهنگیان مجلس در 8 سال گذشته، چه اقداماتی برای حصول و رفع این مطالبات انجام داده است؟

نمایندگانی که شمشیر استیضاح را برکشیده‌اند، در مورد تغییرات شتاب زده و سطحی وزیر قبلی آموزش و پرورش غیر از سکوت و یا حتی همراهی، چه موضعی را در پیش گرفته بودند؟ این نمایندگان که اکنون داعیه دار حقوق معلمان شده‌اند، د رمورد مطالبات معلمان در دولت‌هاي نهم و دهم چه مواضعی داشتند؟ زمانی که دولت قبلی با اجرای سیاست‌هاي اقتصادی نادرست موجب زیر خط فقر قرار گرفتن اکثریت قریب به اتفاق معلمان کشور شد؛ آیا این نمایندگان لب به اعتراض گشودند؟ آیا سخنی از مطالبات معلمان به میان آمد؟

شگفتی ما این است که آموزش و پرورش و مسائل آن جایگاه چندانی در نگاه مسئولان و حتی نمایندگان مجلس ندارد، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای یک سوم نمایندگان مجلس مطرح و پیگیری مي‌شود؟! اگر آموزش و پرورش و مسائل آن تا این حد برای نمایندگان محترم مجلس ارزشمند است؛ چرا عضویت در کمیسیون آموزش مجلس، همیشه جزء آخرین اولویت‌هاي انتخاب این نمایندگان محترم مجلس بوده است؟ چرا در بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش، کمیسیون امنیت مجلس فعال شده است؟!

وزیر کنونی آموزش و پرورش در چند ماه گذشته توانسته است با تغییر مدیران کل، رضایت نسبی فرهنگیان را فراهم نماید. آیا تغییر ترکیب مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، جایگاه و آینده برخی از نمایندگان محترم مجلس را با چالش‌هاي احتمالی مواجه ساخته است؟ آموزش و پرورش و معلمان به عنوان یکی از گروه‌هاي مرجع جامعه تاثیر بسیاری در ترکیب رای و انتخاب نمایندگان مجلس دارد و از این منظر، دغدغه و نگرانی این نمایندگان از حیث آینده سیاسی این عزیزان قابل درک است!

سازمان معلمان ایران به عنوان یک تشکل مستقل و منتقد پیگیر حقوق و مطالبات معلمان است و از دولت تدبیر و امید مي‌خواهد تا در راستای وعده‌هاي داده شده حرکت کرده و آموزش و پرورش را در جایگاه اصلی خود قرار دهد. احتمال آن مي‌رود که پیش کشیدن طرح‌هایی همچون سوال‌هاي مکرر و استیضاح و... ابزاری از سوی برخی نمایندگان مجلس برای گرفتن امتیاز و فشار به وزارت آموزش و پرورش برای پیش بردن اهداف شخصی و حتی جناحی باشد.

سازمان معلمان ایران بر این باور است چنان چه وزیر آموزش و پرورش مي‌خواهد اعتماد فرهنگیان و تشکل‌هاي معلمان را جلب کند نباید وارد این بازی‌ها و بده و بستان‌هاي سیاسی شود و همچنان باید بر مبنای مدیریت علمی و تخصصی از حقوق و مطالبات معلمان به نحو منطقی و مستمر دفاع نماید. قطعا فرهنگیان کشور در آینده، مي‌توانند و باید با استفاده از وزن اجتماعی خود در تشکیل یک "فراکسیون صنفی در مجلس" که پیگیر مستمر و منطقی مطالبات فرهنگیان باشد تاثیرگذاری خود را جامه عمل بپوشانند و این البته خیلی هم دور از انتظار نخواهد بود!

ھاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۱۲
دکتر فانی محبوب فرهنگیان ایران است. حنای اصولگرایان کمین کرده در پشت واژه مردم دیگر رنگی ندارد.
اینها دغدغه گذاشتن نزدیکان خود در مدیریت ها را دارند که فانی فداکارانه «نه» گفته و می گوید.
درود بر دکتر فانی و پایمردی هایش... (213142)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۳۳
هاشم خان نازنین.داستان آموزش وپرورش در ایران پیچیده است.انجمن حجتیه سه دهه بود که در پی دستیابی به این وزارتخانه کلیدی بود.دکتر بگم بگمیان را که فرستادند راه را باز کرد.انجمن به دنبال تربیت نوباوگان با اندیشه متحجرانه خویش بوده وهست.کتابها را نگاه کن.با کتابهای بیست سال پیش که مقایسه کنی متوجه می شوی سیاست تربیت انجمنی تا کجاها پیش رفته.اقتصاد ودستمزد و اینها بهانه است.استیضاح وزیر توسط عاملانی انجام می شود که از این عقبه دستور می گیرند دوست من.این را باید مد نظر قرار داد.اصل دعوا اینجاست. (213216)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۰۳
من يك معلم هستم ووابسته هيچ جناحي نيستم .ميخواهم بگويم فاني به هيچ عنوان محبوب فرهنگيان نيست. حداقل محبوب معلمان نيست.در هيچ دوره اي حق التدريس چندر غاز معلمان 6 ماه عقب نيفتاده بود. چرا همه چيز را سياسي ميكنيد تا برخي افراد ناكارامدي خودرا پشت ان پنهان كنند؟ بگذاريد كسي مشكلات معلمان را فرياد بزند ولو اينكه كارش تبليغاتي باشد. (213222)
همکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۷:۵۷
سلام همکار محترم
سال گذشته از مهرماه به مدت 6 ماه حق التدریس فرهنگیان شاغل در شهر تهران پرداخت نشد (213263)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۱۸
من هم قبول دارم که جایگاه معلم والاست و باید هم باشد. اما به عنوان کسی که 18 سال تحصیل کرده ام حق دارم بپرسم: " آیا معلم معلم که میگن همینه که اول تا آخر سال یک کتاب از قبل تعیین شده توسط آموزش و پرورش را درس میده؟ نه خلاقیتی و نه هیچی دیگه؟ " وا... من شک دارم آن معلمی که از ارج و قربش صحبت میشه همین معلمان امروزی باشند که از نتایج کارشان همین بس که همه دانش آموزان دنبال مدرسین خصوصی و آموزشگا هها و غیره اند تا تازه چیزی بر دانش خودشون بیفزایند. (213298)
معلم2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۵۱
دوست گرامی معلم ! چرا جمع بستی (محبوب معلمان نیست). (213308)
همکارتان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۳:۰۳
همکارمحترم معوقات اضافه کاریهای مانده ازسال قبل راپرداخت کرده اندصبورباشیدوباشیم بقیه ی مطالبات هم پرداخت خواهدشد.کمی انصاف فقط.
دوره گذشته اصلا قبول نداشتندکه بدهکارند. (213325)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۳:۰۴
درست فرمودی فانی به هیچ عنوان محبوب معلمان نیست (213326)
معلم فناتر از فنا با نماینده ها و فانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۳۶
ما به روحانی رایی دادیم تا تغییر ایجاد کند هم در مدیریت کشور هم در وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور...
اما متاسفانه آقای فانی برای وزارت مناسب نبود باید نیرویی در حد نجفی معرفی می شد پس همان بهتر که به بهانه جویی استیضاح و برکنار شود.
بزرگترین ظلم در حق معلمان در 8 سال اخیر شد و اخرینش همین نمایندگان قدرت طلب و.... در حق معلمان کردند.
برای نمونه همین نماینده های لرستان که بستگان درجه یک آنها رئیس ادارات هستند الان سمت و پستشان در خطر است که شدن مدافع حقوق معلم مظلوم ستمدیده همیشگی ایران. (213275)
معلم2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۵۳
دوست گرامی آقای روحانی دوست داشت نجفی وزیر شود ولی مجلس یک وزیر ضعیفتر از فانی می خواهد نه یکی مثل نجفی. (213309)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۳:۲۳
هاشم عزیز:اصولگرایی واژه ی مقدسی است عملکردضعیف بعضی افرادجاه طلب وخودرایی ربطی به اصولگرایی ندارداگرکسی پشت نقاب اصولگرایی فعالیتی برخلاف خواسته انقلاب ورهبر وملت انجام دادنبایداصولگرایی رامحکوم کردبلکه آن فردمحکوم است وبایدحذف شودکه ملت کاملا آگاه است واین کارراانجام میدهند...
اگرکمی دقیق شویم خواهیم دیدکه همه به نوعی اصولگراهستیم. (213330)
معلم
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۲۴
از نماینگان درخواست داریم هرچه ای وزیر .....را استیضاح نمایند. چون معلمان دارند زجر مکشند در همه حوزها.. (213145)
پناه بر خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۰۶
اونجوری بخواهی حساب کنی
همه ملت (به جز ویژه خوران واختلاس گران و غارتگران بیت المال که در رفاه وخوشی و رضایتمندی بسر می برند ) دارند زجر می کشند (213190)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۳۸
آقا یا خانم معلم.معلمان با حضور فانی که فردی دیندار متعهد ومیهن دوست است زجر نمی کشند.شما ودوستان انجمن هستید که رنج می کشید.فانی بنیانگزار مدارس نمونه هم هست.به دانش آموزان مستمری میداد.خیل عظیمی از آن نسل تربیت شده اکنون در دانشگاههای معتبر دنیا استادند ومحقق.شما چه کردید؟تاریخ ایران را ازدرسها سانسور کرده اید.امثال شما به جای گریه برای این اوضاعی که درست کرده اید از زجر معلمان سخن می گویید؟! یا نه برای مقام وموقعیت خود تعزیه می خوانید؟ (213218)
معلم
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۶
بد بختی معلمان از زمانی شروع شد که نمایندگان به دکتر نجفی رای ندادند. (213149)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۳۵
ظلم بزرگ نمایندگان در حق معلمان همین بود و جدای از انتقادی که به کارهای آقای فانی دارم اعتقاد دارم کار نمایندگان برای جمع کردن رای ما فرهنگیان است و لاغیر (213201)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۵۴
یعنی از نظر شما معلمان تا قبل از ان خوشبخت بودند؟ (213221)
فرهنگی
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۷
وزیر ماست............................ (213150)
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۵
ماکیاول کی بود ؟ الان کجاست؟ چه نظریه ای در سیاست و حکومت داری و حفظ صندلی داشت ؟ (213152)
مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۶
عجب مجلسي. حالا مي فهمم روحاني از دست اينا چي مي كشه (213153)
یک فرهنگی از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۰:۰۸
همین آقایان بابت اعتراض های معلمان چه بر سر آنها آوردند؟! خجالت هم خوب است (213154)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۱۹
سازمان معلمان ایران بی جهت از وزیری که یک دهه از بازنشستگیش میگذرد دفاع میکند چون خودشان در ساختار منتفع میشوند. از نمایندگانی با ده درصد ارا مردم نیز توقعی وجود ندارد. اموزش و پرورش بدون پول با بزرگترین اساتید تعلیم و تربیت راه به جایی نمی برد. (213163)
علی اصغر ج
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۳۶
این قصه سر دراز دارد همه چیز سیاسی کاری شده ای ننگ بر این کار فقط همه بدونند 90% معلمان نسبت به این کار مسولیین خود بی اعتمادند چون شایسته ها رفتند به حاشیه ورابطه ای درانتصابها حاکم است. (213166)
خ.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۱:۵۹
همون موقع که به آقای نجفی رای اعتماد ندادند مشخص بود که معلمها برای این نماینده ها ارزش ندارند و گرنه به نظر معلمانی که از سراسر کشور حامی آقای نجفی بودند احترام میذاشتند. (213167)
رضاعلي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۰۶
چه چيزي در تاريخ 150 ساله آموزش رسمي مشكل اساسي بوده ؟ آيا اصلي ترين مشكل بي ثبات مديريت و سياست زدگي نيست؟استيضاح در يك زمان نامناسب مانند وارد كردن شوك الكتريكي به بيماري است كه در حال بهبودي است نه رفتن در كما. همكاراني كه به بدنه جديد آموزش و پرورش اضافه شده اند انسانهاي عميق و دور انديشي هستند كه بايد از اين فرصت (استيضاح) بهترين استفاده را بكنند (213170)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۰
بحث جذاب شده چون 8ساله . . .همین نمایینده ها که حالا کاسه داغترازاش شدن کجابودن مگه مشکله معلماتوهمین 6ماه بوجودامده (213173)
فرهنگی
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۲
به مسائل سیاسی کار ندارم ولی اگر واقعیت میخواهی آقای فانی برای دستگاه گسترده ای مثل آموزش و پرورش نمی تواند وزیر باشد . ایشان آلان باید استراحت کنند. (213175)
محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۲
تو این 2سال باقیمونده از این مجلس،باید فرهیختگان و افراد شاخص جامعه نظراتشونو با شجاعت بیان کنن،تا ایشالا 2 سال دیگه ملت جواب اینا رو بدن (213176)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۱۷
اقایان نماینده من سال 89درحوزه تصیحح اوراق وحوزه امتحانی همکاری داشتم اما یک ریال ازحق الزحمه ما پرداخت نشد سالهای بعد هم شصت درصد دادند محرومیت سالانه هم قطع شد ان موقع چرا از حق ما دفاع نکردید الان هم دنبال منافع سیاسی خود هستید (213178)
یونس زارعی-قروه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۲:۳۳
من به عنوان یک دانش آموز از همه ی معلم هام تشکر می کنم چونکه معتقدم واقعا دل میسوزونن واسه دانش آموزا و واقعا پولی که در میارن و حقوقی که ماه به ماه میگیرن از شیر مادر واسشون حلال تره... (213185)
از معلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۱۶
کدام نماینده تازه به فکر وضعیت معلمان افتاده برو خودت را فریب بده تازه به فکر در خطر افتادن موقعیت خودت افتاده ای معلمان را بهانه نکن (213193)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۱۷
مهمتر از اینها خانواده دانش آموزان هستند که این آقایان نماینده را قبول ندارند. علت اینکه نماینده ها دست به استیضاح میزنند چون در هشت سال گذشته کلی فک و فامیل به آموزش نه آمرزش و پرورش تحمیل کردند و حالا میخواهند از خودشان دفاع کنند و نه قشر محروم معلم ,, مردم کاملا" هوشیارند و گول این شانتاژ ها را نمیخورند؟؟؟ (213194)
شاکری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۷
از سال 88 تاکنون معوقات فرهنگیان در استان کرمانشاه پرداخت نشده نمایندگان مجلس به خاطر استفاده ابزاری ظاهری ازحقوقفرهنگیان دفاع میکنند اما در عمل چرا برای پرداخت معوقات بوجه اختصاص نمیدهند (213199)
سید
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۰۱
بااین سن سال وزیر نمی شود (213208)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۴:۴۶
آموزش وپرورش ومعلمانش ودانش آموزانش ،در اولویت چندم مسائل مبتلا به کشور ومسئولین قرار دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (213220)
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۹:۵۶
بانظر شما موافقم بایددیدآموزش وپرورش الویت چندم است .بنده خدا وزیر هم بایک بودجه ی تصویب شده به وسیله ی مجلس روبروست .بیشتر مشکلات باپول حل میشه .که موجود نیست .(البته برای آموزش وپرورش ). (213287)
بی بی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۰۷
من یه فرزند معلم هستم الان یه هفته است با پدرم جنگ و دعوا داریم که کی مطالبات رو میریزن تا یه گوشی بخره واسم و تو این مدت هم خودم شرمنده شدم هم پدرم.اما باید گفت مملکتی که معلمش از دولت 5 میلیون طلب داشته باشه در حالیکه داره میلیونی به ادارات دیگه عیدی و حقوق میده با این وضع به جایی نمیرسه (213223)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۵
دلیل کار نمایندگان بی توجهی وزیر محترم به. مسایل معلم. هانیست ااین آقایان دغدغه معیشت مردم راداشتند. جلوی کارهای احمدی نژاد عزیزشان رامیگرفتن یا پول مردم رامیلیونی صرف دیدن شیر وببر وپلنگ در آفریقای جنوبی نمیکردن مشگل آقایان اینه که چن فاز از ملت عقبن اما بارانت. به صندلیهای مردم تکیه زده اند. من ازاین محترمان تقاضاع دارم آیینه رانشکنند چون خطاست (213225)
سفیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۱۹
فانی گزینه مناسبی برای آموزش وپرورش نبود من علی رغم اینکه طرفدار دولت روحانی هستم با ابقای فانی شدیدا مخالفم آنهایی که طرفدار این وزیر اند لطفابفرمایید بگید ایشان چه کار مثبتی در حق فرهنگیان کرده نه اضافه کاری میدن نه اوراق تصحیح شده خرداد رو میدن نه برای رفاه معلم کاری میکنه صد رحمت به حاج بابایی که حداقل در راستای رفاه معلم کارهایی کرد مثلا کارت طلایی تعطیلی پنجشنبه انشاءالله نمایندگان این وزیر رو بفرستن استراحت (213226)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۲۵
جناب سفیر تمام این چیزهایی که گفتی صرفآ بخاطر این است که آقای فانی تعطیلی پنج شنبه مدارس را از شما راحت طلبان گرفت، اما من و میلیونها معلم عاشق خدمت می گوییم که آقای فانی بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب بوده و طرح استیضاح آقای فانی الان به خاطر این است که شجاعانه و محکم در برابر نمایندگان زورگوی اصولگرا در سایر استانهای کشور ایستاد و ظاهر نشد تن به منافع شخصی آنها بدهد و گزینه های مطلوب آنها را مدیر کل کند و در عوض منافع کل فرهنگیان را در نظر گرفت و گزینه های مطلوب آنان را مدیر کل کرد (213270)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۲۷
نمایندگان مجلس مطمئن باشند که قاطبه فرهنگیان کشور به خاطر استیضاح سیاسی و جناحی وزیر محبوب و کار بلد آموزش و پرورش ساکت نخواهند نشست (213272)
حمید
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۰۶
حالاملت نمیدانندخیال می کنندمافرهنگیان مطالباتی داریم مافقط 12ماه حقوق میگیریم ویک عیدی مطالبات کجابود/ (213245)
دبیر فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۰۹
5 ماه است اضافه کار نداده اند نقطه سر خط.
من بعنوان معلم کارمند دولت هستم نقطه سرخط.
زمان هیچ دولتی به وضعیت معیشتی معلمان رسیدگی نشد و نمی شود نقطه سرخط.
ای کاش کارمند وزارت نیرو نفت مخابرات بودم تا جرات نکنند ........ نقطه سرخط.
حالم از هر چی سیاسی بازیه بهم میخوره. (213246)
جمال
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۰۵
واقعا همین طوره . بنده یک مهندس نرم افزار هستم که به عنوان معلم در آموزش و پروش مشغولم (البته تربیت معلمی بودم) . تو همه دولت ها ما معلم ها حق و حقوقمون نادیده گرفته شده . مثلا الان من حدود 900 تومن دریافتی دارم که 300 تومن اجاره خونه می دم و حدود 50 تومن هزینه قبوض . قسط های بانکی من هم حدود 300 تومن در ماهه . بالای 100 تومن هزینه رفت و آمدم به روستایی می شه که مدرسه ام اونجا واقع شده . همون اول ماه که حساب می کنم از حقوقم 150 میمونه که باید باهاش گوشت و مرغ و ... تهیه کنم . به نظر شما شدنییه؟ (213292)
جمال
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۰۷
می شه هزینه های درمان و پوشاک و تفریح رو تامین کرد ؟ کی به فکر منه معلمه . دلمون خوشه که شاغلیم . به خدا این روزا همه معلمای اطرافم دنبال شغل دوم هستند و اصلا کسی به فکر بهتر شدن کارش و معلمی اش نیست . هر وزیری هم که میاد مشتی طرح بدرد نخور می ده و میره . مملکت هم شده بازی سیاسی نماینده های به درد نخور و وزاری بد تر از نماینده ها . (213293)
مقداد
United States
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۶:۵۱
من دکترفانی راخوب می شناسم.وزیری دلسوز /کارآشناوازجنس معلمان .اگربگذارند کارکند بزودی شاهد تحول درامرتعلیم وتربیت ونیز معیشت ورفاه جامعه فرهنگیان کشور خواهیم بود. مشکلی که ما داریم آنست که برخی نمایندگان باشتابزدگی و اغراض سیاسی نمیخواهند شاهداقدامات ایشان باشند .هنوز 6ماه است که از عمروزارت فانی می گذرد .شاید توانسته باشدکه تازه بامیراث بجا مانده حاجی بابایی ووزرای پیش ازاو آشنا شده باشدودرصددرفع معضلات قبلی برآید.وامادوپیشنهاد:1-درایران اگروزیر آموزش وپرورش منصوب شد باید حداقل 10 سال ماندگار ... (213258)
زارع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۷:۵۴
در 20 روز گذشته اولین انتصاب در شهرستان فسا رئیس آموزش و پرورش بود که یک معلم برار شهید و بسیجی با گرایش اصلاح طلب رئیس اداره شد در جلسه معارفه مسئولین ارشد شهرستان شرکت نکردند و فرماندار که نماینده سیاسی دولت هم شرکت نکرد و از طرفی همه مدیران ادارات هم از حضور در جلسه منع کرد و نماینده هم تهدید کرده حالا که گزینه من انتخاب نشده دنبال استیضاح وزیر می روم دوستان چرا با گذشت 8 ماه فرماندار که هیچ هماهنگی با مجموعه دولت ندارد و با هماهنگی نماینده دنبال اسیضاح است باید همچنان فرماندار باشد و ... (213262)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۷:۵۹
بنظرم دکتر نجفی شایسته تر بود.ولی چه کنم (213264)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۲۱
آقای فانی بسیار شایسته تر است چون فقط در آموزش و پرورش خدمت کرده و در آموزش و پرورش رشد کرده و تخصصی غیر از آموزش و پرورش ندارد!!! اما آقای نجفی با وجود اینکه مدیری شایسته و توانمند هستند اما فقط در مقطعی کوتاه در آموزش و پرورش بوده اند و بیشتر خدمات ایشان در جاهایی غیر از آموزش و پرورش بوده(سازمان برنامه و بودجه،شورای شهر، میراث فرهنگی و...) (213288)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۰۴
شما اگر بفكر فرهنگيان بوديد، به دكتر نجفي نابغه رياضي و برنامه ريزي راي مي داديد. حالا هم چون دكتر فاني همفكر وي وفردي لايق وشايسته است. مخالفيد. مامعلمان راضي،شما باكي هستيد ؟ اصلا يك قانوني وضع كنيد،احمدي نژاد با كابينه تان برگردند. سر ماها به سنگ خورد. شماها حال كنيد. (213265)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۸:۴۲
با سلام خدمت تمام فرهنگیان عزیز
بنده خود یک فرهنگی هستم، اما نه این نمایندگان و نه وزیر، هیچ کدام دغدغه ی معلمان را ندارند، از درد سخن گفتن و از درد شنیدن، با مردم بی درد نمیدانی، چه دردی ایست!!!!!!!!
ای تمام مسئولین!!! معلمی شده، شغل دوم تمام معلمان، معلمان مشکل خوراک ندارن، معلما بعضی هاشون انرژی کافی برای سر کلاس رفتن رو ندارن، واقعا وای بر شما که چه بر سر این معلمان و نسلی که باید توسط این معلمان تربیت میشد، آوردید، .... (213276)
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۹:۲۴
همین مجلس ازجمله پایداری خودش سد ی است دربرابر رفاه فرهنگیان حالا برای استفاده ی ابزاری مدافع فرهنگیان شده است باز هم شکست می خورید (213281)
رضا معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۱۹:۴۸
هیچ کس دلش به حال نظام اموزشی و مجربان ان قشر معلم نسوخته ونخواهد سوخت 6 ماه بازنشسته شده ام دریغ از یک ریال پاداش ......قبلا بهتر بود (213286)
از دلفان لرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۰:۴۹
فرهنگیان در سالهای حکومت این آقایان بیشتر از هر زمانی ضربه خوردند این آقایان که مدعی دفاع از معلمان هستند نظر سنجی بکنند که در زمان اصلاحات معیشت فرهنگیان بهتر بود یا زمان اصولگرایان ؟ اگر این آقایان به فکر معلمان بودند پس چرا به آقای نجفی که تمام معلمان از ایشان رضایت داشتند رای ندادند ؟ چرا از فرهنگیان ابزار می سازید ؟ آقایان نماینده (213289)
عبد اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۰۲
لطفا اسم نمایندگان استیضاح کننده را مرتب منتشر کنید تا مردم این ها را بشناسند.این ها برای خدا کار نمی کنند. این ها با خرج های کلان به مجلس رفته اند حالا آون دوره رانت و رانت خواری انشا اله به سر آمده و خود می دانند آخر خط هستند.(یادتان نرود نماینده اول تهران در حقیقت نماینده 31 تهران است) (213291)
م-تربت حیدریه
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۱۰
جناب آقا رضا شما از لفظ درست استفاده نکردید
اولاً معلمین راحت طلب نیستند لطفاٌ به قشر زحمت کش وبی ادعا توهین نفرمایید
ثانیاً:تعطیلی پنجشببه کارشناس شده وبه خاطر دانش آموزان بوده نه بقول شما به خاطر استراحت طلبان (معلمین)
ثالثاً: در بیشتر کشورهای دنیا 2روز در هفته دانش آموزان اسراحت می کنند
واقعاً برای خودم که دبیر 29 سال خدمت وبرای شما عزیز وهمجنین مدیر مسئول بهار که اینگونه به قشر معلم توهین مکننند متاسف هستم (213295)
علی ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۱:۱۲
این مجلسی که هشت سال سکوت کرد و به گفته مرتضوی 150 نفر آنان کارت هدیه گرفتند هرگز قصد حمایت از منافع ملی را نداشته اند و ندارند.وزیر محترم را استیضاح میکنند تا بگویند مقصر این دولت و وزارت هست تا گذشته را مردم فراموش کنند که با سکوتشان کارد به استخوان مردم رسید. (213296)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۲:۱۱
هر چه بگندد نمكش مي زنند حالا كه نمك گنديده چرا آقايان نمايتده ها كه هرچه معلم و آموزش و پرورش گشيده فقط و فقط از دست شما و قبل از شماهست در اجراي مديريت خدمات كشوري ديواري كوتاهتر از ديوار معلم پيدا نكرند و نكرديد چون بعضي از شما ها ابونه مجلس شده ايد دريغ از يك كار مثبت .نظام آموزشي توصيفي لكه ننگي بر پيشاني آموزش و پرورش مي باشد .چرا هايي كه اگر جواب منطقي داشتند خوب مي شد .در مقايسه با ساير ادارات وضع معيشتي معلمان در زير زير خط فقر مي باشد چون تنها حقوق ماهيانه كفاف زندگي روزمره را ندارد ... (213312)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۲:۲۰
به فکر فرهنگیان هستید نمایندگان دلسوز ولی ۸ سال پیش کجا بودید۰ (213314)
معلم دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۲:۲۰
لااقل 70درصد فرهنگیان اصلاح طلب و تحول خواه هستند و آموزش و پرورش به نوعی آیینه تمام قد تغییر و تحول در هر جامعه است پس طبیعی است که اقتدارگرایان با تحت فشار قرار دادن وزیر آموزش وپرورش به دنبال دیکته کردن منویات خود و کنترل جامعه هستند. تا به همه بگویند که ما همچنان تعیین کننده هستیم و هیچ کس بدون همراهی ما راه به جایی نخواهد برد. (213315)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۲:۵۳
خوداین سازمان8سال گذشته راکجاتشریف داشتند؟
تازه ازخواب بیدارشدندمبارکه انشاالله...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 (213322)
جهانگیر سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۳:۰۰
جناحی که با حمایتهای خود از کاندیدای خاص نتوانست بیش 4میلون رای کسب کند به هر نحوی می خواهد به دولت تدبیر وامید ملت ایران ضربه بزند ومهمترین هدقش هم وزیر اموزش وپرورش است
درباره حقوق فرهنگیان هنهم فقط دولت اصلاحات حقوق معلمان را 10 برابر کرد
من یک معلم متوسطه هستم درسال 76 حقوقم 50 تومن بود سال 84 شد 550 تومن
در دولت نهم ودهم از 550 رسیده یک ملیون 250 تو من یعنی دونیم برابر
همکاران قضاوت با شماست (213323)
معلمی که دلش خون است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ۲۳:۵۹
از استان خراسان جنوبی بگویم می دانید چرا وزیر استیضاح می شود چون مدیران کل که او گذاشته 7سال جبهه دارند جانباز انقلابند و او به دلاوران جنگ 8ساله امید بسته انهایی که با دلاوری این امنیت را درست کردند ومن معلم که ان وقت 15 سال داشتم و حتی پوتین به پایم نبود ای خدا به که بگوییم که همه چیز عوض شده یاد جبهه ها بخیر که می دیدم چگونه این اقایان به اصطلاح حامی انقلاب که بر صندلی مجلس تکیه زدند توی خانه هفتم مخفی بودند وهمین سردارانی که اکنون سمت مدیر کلی را دارند در خون خود می غلتیدند (213337)