به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۵۹۳۲
روسیه یک حکومت دزد سالار و فاسد است

سناتوركین: بايد با پوتین مثل خودش رفتار کرد

گروه بين‌الملل: سناتور جان مک‌کین که اخیرا از سفر به اوکراین بازگشته در مصاحبه‌ای خواهان ارزیابی اساسی روابط آمریکا با ولادیمیر پوتین شد.
سناتوركین: بايد با پوتین مثل خودش رفتار کرد
جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در گفت‌وگویی با این شبکه سي ان ان گفت: دیگر برای روسیه دکمه "شروع مجدد" (Reset) وجود ندارد و دیگر کسی نباید به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بگوید: "من در دور بعد ریاست جمهوری آمریکا منعطف‌تر خواهم بود." مک کین افزود: با پوتین مثل خودش رفتار کنید. این به معنی بالا گرفتن مجدد جنگ سرد نیست، بلکه به این معنی است که ما با او به مثابه درکی که از یک فرد معتقد به بازیابی امپراطوری قدیم روسیه داریم، رفتار کنیم.

مک کین که منتقد نحوه پاسخگویی دولت اوباما به بحران شبه جزیره کریمه بوده، گفت کاخ سفید باید صادرات نفت روسیه را هدف بگیرد. وی تصریح کرد: روسیه یک پمپ بنزین است که ماسک یک کشور را به صورتش زده است! روسیه یک حکومت دزد سالار و فاسد است، کشوری است که حقیقتا اقتصادش تنها متکی به نفت و گاز است. بنابراین تحریم‌های اقتصادی مهم است.

وی افزود: به اوکراین کمی کمک نظامی کنید تا دست کم آن‌ها بتوانند از خود دفاع کنند. طرح سپر دفاع موشکی را در لهستان و جمهوری چک از سر بگیرید. برای مولداوی و گرجستان که همین الان که ما صحبت می‌کنیم در اشغال سربازان روسی هستند راهی برای عضویت در ناتو ایجاد کنید. جان مک کین در سخنرانی در کی‌یف در روز شنبه از آمریکا خواست تا حمایت نظامی بلند مدت از اوکراین هم با تجهیزات کشنده و هم تجهیزات غیرکشنده به عمل آورد. این کاری درست و شرافتمندانه است.

مک کین همچنین در سر مقاله‌ای که روز دوشنبه در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید، انتقادات خود علیه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را تشدید کرد. وی در این مقاله نوشت: بحران کریمه فقدان آزار دهنده واقع گرایی را به عنوان مشخصه سیاست خارجه ما در دوران ریاست جمهوری اوباما عیان کرد. این جهان بینی و فقدان، باید اصلاح شود. مک کین افزود: کریمه باید نقطه‌ای باشد که اوباما در آن واقعیت را دریافته و شروع به بازیابی اعتبار آمریکا به عنوان رهبری برای جهان کند.