به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۸ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۳۶۰۸۸

«يخ​زده» گیشه‌های ژاپن را تسخیر کرد

گروه فرهنگ وهنر: فیلم انیمیشن «منجمد» در نخستین هفته‌ی اکران، گیشه‌ی سینماهای ژاپن را تسخیر کرد.
«يخ​زده» گیشه‌های ژاپن را تسخیر کرد
انیمیشن «منجمد» محصول کمپانی دیزنی با فروش 9 میلیون دلاری در آخر هفته‌ی پیش، در سینماهای ژاپن بر صدر گیشه سینماهای این کشور تکیه زد. به گزارش هالیوودریپورتر، «منجمد» که در حال حاضر با عبور از فروش یک میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین انیمیشن تک‌قسمتی تاریخ سینما نام گرفته و در ژاپن نیز در 598 سالن سینما در حال نمایش است، مدتی قبل نیز برنده‌ی دو جایزه‌ی بهترین انیمیشن و بهترین ترانه از جوایز اسکار 2014 شد و پس از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» در مکان دوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار گرفت.

انیمیشن «منجمد» هفتمین محصول کمپانی دیسنی پس از «انتقام‌جویان»،‌ «مرد آهنی 3»، قسمت دوم و چهارم «دزدان دریایی کارائیب»،‌ قسمت سوم «داستان اسباب‌بازی» و «آلیس در سرزمین عجایب» است که به فروشی حدود یک میلیارد دلار دست می‌یابد.

در «منجمد» که پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی است و براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده، بازیگران مطرحی از جمله «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپیشگی کرده‌اند.

این فیلم که در 40 روز اکرانش در چین و کره‌ جنوبی نیز 125 میلیون دلار فروخته، داستان یک شاهزاده‌خانم شجاع را به تصویر می‌کشد که به سفری سخت می‌رود. او همراه حیوان وفادار خود که یک گوزن است و همچنین یک آدم برفی، به نجات خواهرش که قدرت‌های یخی او را در سرزمین همیشه زمستان به دام انداخته‌اند، می‌رود.
مرجع : ايسنا