به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۳۶۲۶۴

کاهش 32 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز

گروه جامعه: رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس آمارها تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.
کاهش 32 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز
وحید قبادی دانا امروز با حضور در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو طرح نورزی با نام‌های امداد و نجات و ایمنی در جمعیت هلال احمر کشور تهیه و تدوین شده است که یکی از طرح‌ها توسط سازمان امداد و نجات کشور و طرح ایمنی نیز توسط سازمان جوانان هلال احمر اجرایی شده است و خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر یک هزار پایگاه سازمان جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور ایجاد شده است که 20 هزار جوان در آن فعالیت می‌کنند و سعی دارند تا با آگاهی بخشی و حفظ ایمنی سفری سالم را برای هم‌وطنان به ارمغان آورند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران اظهار کرد: سایت safarsalem.irتوسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران طراحی شده که در آن وضعیت راه‌ها، فاصله بین شهرها و تمهیدات لازم برای قبل، بعد و حین سفر در آن در نظر گرفته شده است. قبادی‌دانا تصریح کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت توضیحات لازم نسبت به انجام فعالیت‌های خودامدادی را فرا گیرند تا در صورت بروز حادثه پیش از زمان حضور نیروهای امدادی بتوانند کمکی هر چند کوچک به خود یا یکی از هم‌وطنان آسیب دیده انجام دهند.

وی به جشنواره فیلم و عکس بشر دوستی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در نوروز با موضوعات نیکوکاری، کرامت انسانی و فعالیت‌های امدادی برگزار می‌شود و 80 نفر در پایان تعطیلات نوروزی نیز با توجه به عکس و تصاویر جوایزی دریافت می‌کنند. رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران به طرح سحام نیز اشاره کرد و افزود: این طرح سامانه حرکت امدادی و بشر دوستانه با دوچرخه توسط جوانان می‌باشد که طی آن در مسیرهایی که حرکت خودروهای امدادی امکان پذیر نیست یا در شهرهای بزرگی که ترافیک سنگین ایجاد می‌شود نیروهای امدادی با دوچرخه به آسیب دیدگان کمک کنند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه در سال 93 همکاری سازمان جوانان با جمعیت هلال احمر 20 درصد افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.
مرجع : ايسنا