به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۴ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : ۳۶۳۳۹

فاطمه اموری نایب قهرمان جهان شد/عكس

گروه ورزشي: فاطمه اموری تکواندوکار وزن منهای 44 کیلوگرم کشورمان به مدال نقره دهمین دوره رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت و با این مدال تیم کشورمان سومین سهیمه را برای حضور در بازیهای المپیک نوجوانان 2014 نانجینگ چین کسب کرد.
فاطمه اموری نایب قهرمان جهان شد/عكس
به گزارش فدراسیون تکواندو، در دومین روز این رقابت‌ها، فاطمه اموری در وزن منهای 44 کیلوگرم در دیدار فینال مقابل حریفی از کره جنوبی در وقت قانونی به نتیجه 3 بر 3 رضایت داد تا مبارزه در راند طلایی پیگیری شود. پس از پایان راند طلایی و عدم کسب امتیاز توسط هر دو مبارز، این، رای داوران بود که ملی پوش شایسته کشورمان را در عین ناباوری بازنده اعلام کرده تا اموری در این وزن نایب قهرمان جهان شود.

فاطمه اموری تکواندوکار تیم نوجوانان دختران ایران در نخستین مسابقه خود نماینده روسیه را با نتیجه 12 بر 9 و در دومین دیدار نماینده ای از ویتنام را با نتیجه 12 بر 8 از پیش رو برداشت. اموری در مبارزه سوم خود در راند طلایی از سد حریف چینی خود گذشت و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

دهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان از سوم تا ششم فروردین ماه به میزبانی کشور چین تایپه و در سالن ˈآرناˈ شهر تایپه در حال پیگیری است. تیم ایران امروز سه نماینده دیگر در وزن های منهای 48 ، منهای 51 و منهای 73 کیلوگرم دارد. نفرات اول تا هشتم هر وزن سهمیه حضور در بازیهای المپیک نوجوانان 2014 نانجینگ چین را کسب خواهند کرد.

تیم کشورمان تاکنون توسط مهسا جدی، محمد اصلانی و فاطمه اموری سه سهمیه برای حضور در المپیک نوجوانان را کسب کرده است. مژگان زاد محمد، فاطمه اموری، ناهید کیانی، پریسا جوادی، مهسا نوروزی، مهسا جدی و کیمیا علیزاده و همچنین مهدی اسحاقی، نریمان مریدانی، هادی تیران، رضا جعفرپور، نیما معظمی، فرشاد منصفی، ابوالفضل احمدی، کامران امانلو و فرشاد قیاس ترکیب تیم های دختران و پسران ایران را در رقابت های قهرمانی تکواندو نوجوانان جهان تشکیل می دهند.