به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۳۶۴۹۵
نماینده قائمشهر در مجلس:

تنها پیام "پایتخت۳" تمسخر مازندرانی‌هاست

گروه فرهنگي: پخش سری سوم سریال "پایتخت" بار دیگر موجی از انتقاد علیه صدا و سیما ایجاد کرده تا در یک ماه، دو چالش مشابه پیش روی عزت الله ضرغامی، قرا گیرد.
تنها پیام "پایتخت۳" تمسخر مازندرانی‌هاست
به گزارش تدبير، پیش از این نیز اعتراض بختیاری‌ها به سریال "سرزمین کهن" حاشیه‌هاي فراوانی برای مجموعه صدا و سیما ایجاد کرده بود اما این بار انتقادها نه به شکل اعتراض‌هاي علنی بلکه بیشتر در شبکه‌هاي اجتماعی مطرح شده است اما این نخستین انتقاد از مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم نیست. دو سال پیش، ساخت و پخش سریال پایتخت1 با واکنش انتقادی زیادی در استان مازندران و همینطور نمایندگان این استان در مجلس مواجه شد..منتقدان این سریال را توهین به فرهنگ و لهجه مازندرانی مي‌دانستند.

حتی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز درباره این سریال گفته بود: «به سخره گرفتن قوم و فرهنگي كه با تمام سختي‌هاي زمان علوي بودن را پيشه كرده و در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشيدند، ناشايست است.» او همچنین خواست تا صدا و سیما از مردم مازندران عذرخواهی کند.

پیش از نیز موجی از انتقاد از سوی نمایندگان و مسولان استان‌هاي چهار و محال بختیاری، خوزستان، لرستان و ... نسبت به سریال "سرزمین کهن" ساخته کمال تبریزی به دلیل آنچه که آنان توهین به قوم بختیاری عنوان می‌کردند، به سوی عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما روانه شد. انتقادها تا جایی پیش رفت که ضرغامی دستور توقف پخش این سریال را صادر کرد و مجبور شد برای به دست آوردن دل بختیاری‌ها به مسجدسلیمان برود و با لباس بختیاری از مردم این شهر و سایر بختیاری‌ها عذرخواهی کند.

هادی حسینی، نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس نهم با انتقاد نسبت به تکرار توهین‌ سریال‌های صدا و سیما به قومیت‌ها و آداب و رسوم استان‌ها می‌گوید: «متاسفانه مشکل سال گذشته سریال پایتخت در سری جدید این سریال دوباره تکرار شد و باعث ناراحتی و خشم مردم استان مازندران شده است.» او با بیان اینکه طنز خوب است اما مسخره کردن کاری نکوهیده و ناپسند است، ادامه داد: «در این سریال حتی نوع غذا خوردن مردم مازندران به طنز و سخره گرفته شده است. از سوی دیگر نیز ادبیات و آداب و نوع مهمان‌نوازی آنان نیز به گونه‌ای لوده به تصویر کشیده شده است.»

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس «از سازمان صدا و سیما با آن مرکز پژوهش‌های قوی و بودجه‌های کلان در این زمینه انتظار نمی‌رفت که بدون اطلاع از زندگی و آداب استان مازندران سریال طنزی بسازند که نه تنها این آداب را به سخره گرفته است بلکه در این زمینه زیاده‌روی هم شده است.» حسینی می‌گوید: «متاسفانه تهیه کننده و نویسنده سریال پایتخت 3 به جای پرداختن به طنز، عدم آگاهی خودشان از سنت‌ها و آداب و رسوم و فرهنگ مازندران را به تصویر کشیده است و سازندگان این فیلم درگیر یک چالش اجتماعی شده‌اند.»

او تاکید دارد «مجموعه سریال‌های پایتخت هیچ گونه پیام اخلاقی و اجتماعی نداشته است و تنها با تمسخر لهجه و آداب و رسوم یک قوم می‌خواهد مردم را بخنداند.» نماینده قائمشهر در مجلس با یادآوری اینکه پیش از ساخت این سریال برخی از نمایندگان مازندران از پشت صحنه این سریال بازدید کردند، افزود: «در همان نشست ما مسائل خود را بیان کردیم و قرار شد اشکال‌های فیلم برطرف شود اما در کمال ناباوری دیدیم که نه تنها آن اشکال‌ها برطرف نشده بلکه در بیان برخی مسائل نیز غلو شده است. حتی ما در مجلس پس از پخش سریال پایتخت 2 به سازمان صدا و سیما تذکر دادیم اما گویا تذکرهای ما تاثیری در روند این سریال نداشته است.»

حسینی تاکید کرد که «هر استانی لهجه و گویش مخصوص به خود را دارد اگر قرار باشد از این گویش‌ها در راستای طنز و لودگی استفاده شود، دیگر نامش طنز نیست بلکه به سخره گرفتن مردم و سنت‌های آن استان است.» به گفته نماینده قائمشهر، «آقای ضرغامی باید در سیاست‌های سازمان متبوعش تجدید نظر کند و نظارت بیشتری بر محتوای سریال‌های تلویزیونی داشته باشد.»

مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۲۴
اين اظهارات نشان مي دهد اين نماينده نه تنها پیام اخلاقی و اجتماعی را نمي شناسد بلكه اصلاٌ شناختي هم از مردم حوزه انتخاباتي خود ندارد. كافي است يك نظر سنجي ساده از همين مردم شود تا بطلان نظر ايشان اثبات گردد. (213967)
Mohsen Khorasani
United States
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۴:۰۳
مردم مازندران از این سریال ناراحت هستند حتما اتفاقی افتاده که این عزیزان رنجیده خاطر شدند آن وقت عده ای می آیند و می گویند چرا ناراحت هستید اتفاقی نیفتاده بعضی ها خود را دانای کل می دانند و جای همه تصمیم گیری میکنند و حرف می زنند در همه جای دنیا طنز ساخته می شود آیا کشوری پیدا می شود که این چنین مردم خود را به سخره بگیرد (214058)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۲۵
تنها سریالی که ارزش دیدن داره همین پایتخت هست !
همه دارن از بدبختی و اجاره نشینی و قسط و مشکلات ازدواج و ... میگن
اسم سریالم گزاشتن طنز ! (213968)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۲۹
بنده از آقاي ضرغامي دفاع نميكنم ولي اينكه درايران هرقومي بخواهدبه هرسريالي اعتراض كند بايد سريال به زبان انگليسي يا فرانسوي بسازيم كه هيچ قوم ايراني ناراحت نشود. حيف آن سريال وزين سرزمين كهن كه بيخود وبيجهت مورد غضب قوم غيور بختياري قرارگرفت چون درآن فيلم ميخواستندبه قوم بختياري عزت وغيرت وانقلابي بودن را بدهندكه درخورشان هستند اما حيف كه دستاني نگذاشت واز يك طرف هم آقاي ضرغامي شتابزده لباس بختياري پوشيدند وازآنان معذرت خواهي كردندكه اين كارباعث شده امروز مازني هاي عزيز زبان گشايند و بخواهند كه ... (213970)
آرمان
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۳۱
چرا کسی که از همه عاقل تر هست و بیشتر میفهمه و مثلا خنگول نیست اصن لهجه نداره و فارسی صحبت می کنه؟!!!نه واقعا چرا؟!
الان اون خانم با کلاسِ(هما) که فارسی صحبت میکنه از همه بیشتر میفهمه و بقیه هم که روستایی و گاگول تشریف دارن؟این که کسایی که لهجه دارن رو لوده نشون داده هیچ تردیدی نیست.کسانی که میگن این فیلم مشکلی نداره و تمسخر و توهین نیست و ما بد بینیم و ایشان خوش بین و با کلاس هستند لطفا یک پاسخ قانع کننده بدهند! (213971)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۲:۳۳
اتفاقا بازیگرای این سریال اصلا خنگ نیستن!
نکته در اینه که آنچه این سریال رو کمدی و خنده دار کرده برجسته کردن یک سری عادتهای بده که خیلی از مردم ما اونها رو دارن و امیدوارم که این رو متوجه بشن!
این که ظاهر سازی خوب نیست!
این که دروغ مصلحتیش هم بده!
این که از پیشرفت و بالارفتن دوستان و فامیلمون ناراحت نشیم چون خودمون به اون اندازه تلاش نکردیم و بد اونها رو نخوایم! (214051)
على
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۳۵
ضرغامى اكَه حاليش بود كه اين وضع صدا وسيما نبود.بايد بركنارش كنن تا همه يه نفس راحتى بكشن (213973)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۳۸
متاسفم برای این تفکر. (213975)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۵۵
من تا بحال توهین و یا تمسخری نسبت به مازندرانی های عزیز در این سریال مشاهده نکرده ام بلکه این سریال توانسته در غالب طنز گوشه ای از صمیمیت و خونگرمی این خطه از ایران را به تصویر بکشد. مازندرانی های عزیز در دل همه ملت ایران جا دارند و اگر توهینی نسبت به ایشان مشاهده می کردیم ماهم اعتراض می کردیم (213978)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۱:۵۹
بهار جان چه تمسخری؟
از شما بعیده با این دید باز این مطالب رو منتشر کنی.
من مخالف رسانه میلی هستم ولی چرا هر جیزی که باعث خنده این ملت میشه شما اون رو تمسخر یکی دیگه می دونید؟
کسایی که به این سریال نگاه میکنن و میخندند به موضوع سریال و داستان های اون می خندن و نه به هیچ قومیت و لهجه ای.
ما همه ملت ایران یک ملتیم. (213979)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۱:۴۴
من يك گرگانى هستم و اصلاً اين لهجه مربوط به شهر ما هم هست ؛ خانواده من هم با همين لحجه حرف ميزنند و البته بسيار هم از اين سريال استقبال ميكنند ؛ ما هر شب با همين سريال خوش هستيم و تكرار اون رو هم ميبينيم ؛ مگه لهجه ما نقطه ضعف ماست ؟ اين گويش شيرين و خيلى هم خوش بيان هست و مردم اين خطه نه گاگول هستن نه لمپن ؛ ساده لوح و بى شيله و پيله هستيم و هيچگونه اعتراضى هم نداريم ؛ حقيقت همينه كه هست نه از اون فرار ميكنيم نه از اون خجالت ميكشيم ؛ اتفاقاً خيلى هم با جنبه هستيم
ما به گويش خود افتخار ميكنيم (214041)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۷:۳۵
برو بینیم بابااااا (214067)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۲:۱۶
این حرفا به نظر من نهایت کوته فکری آقایون رو میرسونه. واقعا من موندم اینا از کجای این سریال چنین برداشتی کردن. اتفاقا بر عکس اینا باید برن کلی هزینه کنن تا با ساخت چنین سریالهایی فرهنگشون و لهجه بسیار شیرینشون رو معرفی کنن.

اگه به این حرفا باشه که با این همه سریال و فیلمای سینمایی طنز که خدای لودگین با لهجه تهرانی درست میشه مردم تهران باید تا حالا صد بار شورش میکردن.

به خدا مظلوم تر از تهرانی ها ما هیچ قومی تو ایران نداریم تو بدترین شرایط دارن زندگی میکنن جیکشونم در نمیاد. والا (213982)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۲:۲۰
من خودم طرفدار اصلاح طلبان هستم ولی خدا ازت نگذره سایت بهار که به خاطر زمین زدن رقیب از چه روش هایی که استفاده نمی کنید و مدام راجع به این موضوع خبر و تحلیل می گذارید (213984)
حسین
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۲:۳۹
بابا ولمون کن دیگه، دو تا برنامه آدم وار تو این صدا و سیما ساخته باشن یکیش همینه (213989)
یاسر
United States
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۲:۴۷
برید بابا دنبال کارتون مردم از این فکرا نمیکنن شما به دنبال دعواهای سیاسی خودتون باشید و از مردم مایه نزارید یه بار گیرمیدید به ضرغامی یه بار به روحانی یه بار به وزیراش و یا ووو
مردم ایران هم شمالی ها رودوست دارن هم بختیاری ها رو (213992)
ع م
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۲:۵۱
اقا این که مسخره کردن نیست یکم استانه تحملمون را بالا ببریم و یکم هنر خندیدن به خود را یاد بگیریم (213993)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۱۰
خب پس دیگه طنز نسازیم دیگه!!!
والا فارسی که توهین به تهرانیاس باقیشم که توهین به اقوام!!!
یاد قاسم خانی افتادم! راست میگفت تهرانیا بی غیرتند!
اتفاقا این سریال بدون هیچ گونه توهینی داره کارشو پیش میبره! توهین تو سرزمین کهن بود نه این سریال (213997)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۱۲
فعلا بهار نیوز گیر داده به این پایتخت.
کلا گیر میده به یه چیز.
آقا جان جو سازی نکن
می خای مثل تابناک تحریک کنی؟؟؟
صدا و سیما هر چور کار میکنه بکنه شما آتیش بیار معرکه نشید.
شما بهتره به مسائل روز مهم مثل شهادت مرزبان ایرانی بپردازید.چرا نمی پردازید؟
چرا به اون جوون ناهی منکر نمی پردازید؟؟
چاپ که نمیکنید میدونم (213998)
علی ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۲۱
پیشنهاد می شود کلیه سریال ها با شخصیت هایی از کره ماه ساخته شوند تا دیگر به هم وطنی توهین نشود. خدا رو شکر کره ماه نماینده هم ندارد. (214000)
دانای کل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۳۵
از سایت بهار خواهشمندم تا متن ترجمه شده ی منشور کورش و البته توضیح متن را . در سایت بگذارد (214008)
به امید فردا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۳۶
ای بابا ضرغام تی ویه دیگه (214009)
حمیدرضا اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۴۴
متاسفانه ظاهرا هیچ گوش شنوائی وجود ندارد سیمای ضرغامی طبق میل خودش عمل می کند مسخره کردن زبان ولهجه استانی که همیشه ودر همه مراحل این کشور مخصوصا زمان جنگ نقش اساسی ایفا کردند امری عادی جلوه می کند پایتخت 1 تا الان فقط به سازندگان این سریال بی مزه جائزه دادند وکلا دورهمی از همدیگر تشکرکردند فقط می شه گفت تاسف وهزاران تاسف بحال اقای ضرغامی وسیاست گذاران این تشکیلات بزرگ صدا وسیما ......... (214012)
قلی
Netherlands
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۲:۰۷
بهار نیوز داره خشک و تر رو با هم می‌سوزونه و شما هم همینطور. (214045)
محمدعلی کیامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۴۶
واقعا نمیدونم چرا یک عده انقدر الکی حساسن .هرکس که این سریالو میبینه هیچ تمسخری احساس نمیکنه اتفاقا نظر مردم نسبت به مازندرانی های عزیز بهترم میشه چرا که دراین سریال خانواده ای رونشون میده که با ایمانن حلال وحروم سرشون میشه هوای هم دیگه رو دارن وواقعا فک میکنم این یکی از بهترین سریال هایی هست که مردم تا الان دیدن و خدا کنه که به زودی پایتخت 4 رو هم ببینیم (214013)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۴۷
به نظرم استفاده از ظرفیتهای زبانی و لحجه ای تمسخر نیست. از دیگر سریالهای نوروزی خذاب تر است (214014)
از آدمای شهر بــیزارم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۴۹
ای باباااا . چقدر بی جنبه شدیممم (214016)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۵۰
من فقط یه سوال دارم ... چطور صدا و سیما و کلا رسانه ها هم فرهنگ بومی قومیت ها رو به نمایش بکشن و هم از لهجه ها در اون اثر استفاده نکنن ... آخه این که نمیشه ... مثلا توهین این سریال به مردم شریف مازندارن چیه دقیقا؟ (214017)
مازنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۳:۵۴
بهار جان با کمال احترام اما واقعا چه توهینی؟! چرا بیخودی ایراد میگیری . این سریال فوق العاده عالی هست . البته بستگی داره تعریف شما از تمسخر چی باشه!! (214018)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۰۴
البته به نظر من که مازندرانی هستم این سریال عادتهای بد نه تنها مازندرانی ها بلکه بخش بزرگی از جامعه ایران را نشان می دهد.
اینکه ظاهرسازی چقدر برای ما مهم است.
دروغ مصلحتی را برای خوشحال کردن کسی که دوستش داریم مجاز می دانیم. (214020)
saeed
United States
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۰۴
دست ازسرسرگرمی وتفریح شادی مردم بردارید .سریال بسیارجالب طنزوزیبایی ساخته شده .با هیچ یک ازلهجه ها واقوام نمیشه شوخی کرد پش با چی شوخی کرد؟اگراین طور باشه من هم به عنوان یک مشهدی باید بگم این سریال به مردم مشهدهم توهین کرده چون داره مشهدی هارو درب وداغون نشون میده .بی خیال بشید توروخدابه همون مجلس شورابپردازید.من دراین سوی دنیا ودرآمریکا هرروز بعدازظهر خسته میام خونه به امیداینکه این سریال رو که بر روی یوتیوب ضبظ شده نگاه کنم وکمی بخندم وازاندوه غربت وتنهاییم کم بشه .شمامیگی توهین شده؟ (214021)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۱۴
جناب آقای حسینی، برادر، عزبز دل، آخه چه توهینی؟!!!
اگه قرار به توهین و تمسخر باشه انتخاب شما و امثال جنابعالی در این مجلس باعث توهین و تمسخر مردم شده. یعنی حوزه انتخابیه شما هیچ مشکلی نداره و فقط نشستید و هر شب این سریال رو تماشا میکنید که ببینید به لهجه مردم توهین شده یا نه.
درضمن اگه جنابعالی به سیاست های آقای ضرغامی اعتراض دارید و از ایشون میخواهید که در رویه خود تجدیدنظر کنن لطفا از ایشون بخواهید که در همه سیاست های خود از جمله تخریب دولت و اصلاح طلبان هم یه تجدیدنظری بکنن. (214022)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۱۶
شورشو در آوردین دیگه.دم از انتقاد پذیری میزنیم ذره ای انتقاد پذیر نیستیم.همه قوم ها خودشونو قوم الهی دارن.اگه میتونین بجای این اعتراضهای بازارگرم کن به برنامه های سیاسی صداوسیما نقد کنید که بادی به هر جهت. (214023)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۱۸
وقتی کار رو می سپارند به آدمای کار نابلد همین میشه دیگه (214024)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۲۳
به نظر من این سریالها میتونه باعث کم تر شدن تعصبات قومی بشه. (214026)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۲۶
اصلأ هم اينجور نيست،!!! بنظر من هر سال بايد يه همچين سريالي از يكي از اقوام ايراني بسازند تا به كسي بر نخوره ،!!! وقتي تو اين مملكت فرق طنز و مسخره كردن رو نميدونيد همينه ،!! چيه حالا چون مردم خوششان آمده شما ناراحتيد،!! تمام اقوام ما لهجه دارند با فرهنگهاي گوناگون و همينه كه شيرينه،!! يه سال تركها، يه سال لر ها ،! يه سال جنوبي ها ،!! اصفهانيها،! شيرازيها،! تهرونيا،!! مگه چيه،!!! اصلأ فكركن مسخره شون كنند ،! آخه هميشه بايد اخمهامون توهم باشه و گريه كنيم،!!!!! (214027)
سايه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۲۶
ما وقتي تمسخر و تحقير مي شيم كه سرباز وطنمون كشته ميشه و آب از اب تكان نمي خوره (214028)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۲:۲۲
احسنت! هزارآفرین! (214049)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۳۰
بابا اینا هم دیگه شورش رو در اوردن،هر لهجه ای بذارن از این به بعد میشه تمسخر،بابا کجاش جنبه تمسخر داره؟! می دونین ایرزاد چیه؟ ایراد تو خود صدا و سیماست که به لهجه های مختلف در گذشته بهایی نداده حالا هم که با سریال طنز به سراغ لهجه ها رفته یه عده فکر می کنن توهین بهشون شده! (214029)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۴۳
چه خوب بود هرشب فوتبال تکرارشم فردا ظهر قبلشم سریالهای 90شبی ی بدون سکانس قبرستان و بیمارستان. تلوزیون قبلا خوبتر بود الان پای طنازهای مهران مدیری و جواد رضویان و ... رو از تلوزیون قطع شد (214030)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۴۴
بابا...اگه اینجوریه که ما مشهدی ها باید چی بگیم؟؟؟ یه آدم که حتی توی گوشش مو داره . . . ولی فیلمه دیگه... ای بابا (214031)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۰:۴۶
اقا من فکر کنم چندتا سکانس قبرستان بیمارستان فلج شدن مردن تو قسنتهای بعدی سریالهای به اصطلاح طنز امسال کناز گذاشتند (214032)
ساميار
United States
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۱:۱۰
بابا ديگه شوخی با اقوام مختلف اشکالی نداره،اگه قرار هرروز يه قوم اعتراض کنن که نميشه.ای بابا جنبه داشته باشيم (214038)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۱:۱۱
پایتخت سریال زیبایی است و به نظر من که یک شیرازی هستم نه تنها به مازندرانی ها توهینی نمی کند بلکه آن ها را مردمی مهمان نواز،مهربان، ورزشدوست و پهلوان پرور نشان می دهد. مثلا در قسمتی، رییس هیات کشتی مازندران می گوید در مازندران همه ی مردان بالای چهل سال پیشکسوت کشتی هستند.خیلیها مدال کشوری و جهانی و المپیک دارن...
این دوستان بهتره عینک بدبینی را کنار بگذارند و این قدر به همه چی گیر ندن. اگر لهجه های زیبای محلی و استانی را هم از سریال و فیلم های تلویزیونی بگیریم مانند غذای بی نمک دیگر لطفی ندارد. (214039)
آبادانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۱:۳۵
من آبادانیم ولی مازندران درس میخونم وکاملا بالهجه وگویش مازنی آشناهستم ومطمینم دارن توهین میکنن چرا صدا وسیما از اون قوم پرجمعیت که اسمشونمیارم یبارفیلم نمیسازه؟همش گیردادن به اقوام ساکت ومظلوم (214040)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۲:۲۳
این سریال نقطه ضعفش لهجه اش نیست، محتواشه.
نقی شده یه شخصیت نفهم و بیشعور که اصلا الگوی رفتاری درستی برای خانواده های ایرانی نیست و زنش داره همه بار زندگیشو بدوش میکشه. خودش مثلا نمی تونه توی آشپزخونه زنش کار کنه؟ حالم از مردای اینطوری بهم می خوره. (214050)
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۲:۴۱
من به عنوان یک مازندرانی انتظارم اینست که یک مقدار به فرهنگ و اداب مازندران بپردازد نه به سخره گرفتن ... (214052)
دانشمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۳:۰۸
همین جا از زرقام تی وی خواهش می کنم چند ثانیه قبل از نشان دادن سکانس های قبرستان یک آدمک گرافیکی شبیه روحی چیزی گوشه تلوزیون نشون بدن تا مردمی که نمیخوان افسرده بشن برای چتد دقیقه بزنن یک کانال دیگه . آخه میدونید که افسردگی از فلج مغزی هم فلج کننده تره (214054)
asra .m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۳:۱۴
سلام من فکر میکنم که این سریال خوبی است نسبت به قسمت یک و دو.البته بهتر بودبازیگرها کمتر جرو بحث کنند که بد آموزی نداشته باشد. (214057)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۴:۲۴
به نظر من سریال پایتخت سه سریال بسیار زیبایی است و نسبت به سریال های دیگر شبکه قابل تحسین است. (214059)
اصلاح طلب کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۷:۳۵
با سلام
نظر به مثل {مشت نمونه ی خروار است } ، می توان دریافت که باز هم نمایندگان نظری برخلاف اکثریت مردم دارند. من سری 3 پایتخت رو تماشا نکردم اما با رجوع به حافظه ام در سریالهای پایتخت 1 و 2 توهین خاصی به مردم مارندران حس نکردم !!!! (214066)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ۰۷:۵۶
سلام واقعا" بی مزه شد .آمل ریکا (214069)