به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۳۶۵۲۷

ردیابی جعبه‌سیاه‌هواپيما با تجهیزات‌آمریکایی

گروه فناوري: تجهیزات نوین آمریکا برای ردیابی جعبه سیاه هواپیمای ناپدیدشده مالزی با 239 سرنشین در آب های عمیق و خطرناک جنوب اقیانوس هند وارد شهر پرت در استرالیا شد.
ردیابی جعبه‌سیاه‌هواپيما با تجهیزات‌آمریکایی
به گزارش ایرنا، این شهر استرالیا نزدیک ترین نقطه به محل احتمالی سقوط هواپیمای مالزی و در دو هزار و 500 کیلومتری این منطقه است. محل احتمالی سقوط پرواز ام.اچ 370 بین جنوب آفریقا، قطب جنوب و استرالیا قرار گرفته است و از جستجو برای یافتن جعبه سیاه همانند گشتن به دنبال سوزن در یک کاهدان تعبیر شده است. تارنمای نیو استریت تایمز مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد تجهیزات نوین نیروی دریایی آمریکا از جمله موقعیت یاب پینگر 25 اکنون در پرث استقرار یافته است.

سیستم ردیاب بسیار قوی آمریکا که بر روی کشتی نصب می شود می تواند سیگنال های جعبه سیاه را از فاصله شش هزار متری عمق دریا تشخیص دهد. هم اکنون 19 روز از ناپدیدشدن بویینگ 777 مالزی می گذرد و سیستم های جعبه سیاه که بر خلاف اسمش نارنجی رنگ است 11 روز دیگر انرژی برای ارسال علایم رادیویی دارد و پس از آن خاموش می شود و برای یافتن آن باید زیردریایی ها اقدام کنند.

اطلاعات جعبه سیاه می تواند کارشناسان را راهنمایی کند که بامداد روز ناپدیدشدن هواپیما چه عاملی باعث شده هواپیما از مسیر خود منحرف شود. اطلاعات ثبت شده پرواز و صدای کابین خلبان نیز در جعبه سیاه ضبط شده است. شاید این اطلاعات بسیاری از معماهای این پرواز را روشن کند اما کارشناسان اعتقاد دارند دلیل تغییر مسیر هواپیما در جعبه سیاه وجود نخواهد داشت چون اطلاعات پرواز شامل مسیر، ارتفاع و دیگر داده های فنی پرواز است.