به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۶۵۹۶

تیموشنکو کاندیدای ریاست جمهوری شد

گروه بين​الملل: یولیا تیموشکنو، در اظهاراتی اعلام کرد که قصد دارد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ 25 مه، شود.
تیموشنکو کاندیدای ریاست جمهوری شد
به گزارش نشریه لوموند، یولیا تیموشکنو، نخست وزیر سابق اوکراین در نخستین کنفرانس خبری خود یک ماه پس از آزادی از زندان اظهار داشت: هیچ یک از دولتمردان اوکراینی که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند به دنبال هرج و مرج نیستند و قصد ندارند جلوی او را بگیرند. وی وعده داد که یک ارتش قدتمند در اوکراین خواهد ساخت و اظهار امیدواری کرد که بتواند منطقه کریمه را از روسیه باز پس بگیرد.

وی گفت: من قصد کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را دارم.هیچ یک از سیاستمداران کشور ما عمق بی قانونی را در کشور درک نکرده و به اندازه من خواهان پایان دادن به آن نیستند. وی در اظهارات خود با اشاره به نقل قول های وینستون چرچیل و مارگارت تاچر، گفت: یکی از اولویت‌های من تبدیل الیگارشی در اوکراین به تجارتی سالم خواهد بود و من کاندیدای ریاست جمهوری برای اتحاد اوکراین هستم. تیموشکنو خاطر نشان کرد که وی از نمایندگان حزب خود که قرار است کنگره‌ای را در 29 مارس برگزار کنند، خواهد خواست که به طور رسمی با کاندیداتوری وی موافقت کنند.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در ماه مه نمادین خواهد بود و در حالی برگزار می شود که تمامیت ارضی اوکراین پس از الحاق کریمه به روسیه در 21 مارس همچنان در خطر است. این انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چرا که حتی اگر پست ریاست جمهوری اوکراین همچون گذشته اعتبار خود را نداشته باشد، اما همانطور که آمریکا و اتحادیه اروپا به سیاستمداران جدید کی‌یف یادآور شده اند، راهی برای بازیابی مشروعیت عمومی خواهد بود. با اینکه معترضان میدان استقلال شهر کیِ‌یف و نمایندگان جنبش "رادا" عامل سرنگونی ویکتور یاناکوویچ، رییس جمهور مخلوع اوکراین بوده‌اند اما مردم شرق کشور این اتفاق را به نوعی کودتا شبیه می‌دانند.
مرجع : ايسنا