به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۶۵۹۹

نگرانی از نقض حقوق بشر درعربستان

گروه بين​الملل: خبرگزاری فرانسه روز جمعه در آستانه سفر باراک اوباما به ریاض از ابراز نگرانی65نماینده کنگره آمریکا نسبت به وضعیت حقوق بشر درعربستان سعودی و درخواست از وی برای پیگیری این موضوع خبر داد.
نگرانی از نقض حقوق بشر درعربستان
براساس این گزارش، 65 تن از نمایندگان کنگره آمریکا روزگذشته (پنجشنبه) ازباراک اوباما خواستند در سفر امروز(جمعه) خود به عربستان سعودی، ریاض را به سبب نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر در آن کشور تحت فشار قرار دهد. این گزارش پیش بینی کرد که رییس جمهوری آمریکا در دومین سفر خود به ریاض، در باره موضوعاتی نظیر برنامه هسته ای ایران، مداخله عربستان در سوریه و برخی موضوعات منطقه ای با ملک عبدالله پادشاه این کشور گفت وگو کند.

این گزارش حاکی است که این گروه از نمایندگان کنگره از اوباما خواستند در این سفر موضوعات بسیار حساس حقوق بشری آن کشور به ویژه درمورد ممنوعیت حقوق زنان برای رانندگی در انظار عمومی را حل و فصل کند. در نامه ای که این دسته از قانونگذاران آمریکا خطاب به اوباما نوشتند، آمده است: رییس جمهوری آمریکا همچنین باید موضوعات مهم دیگری چون رعایت حق آزادی بیان و آزادی های دینی، تبعیض علیه اقلیت ها، حق برگزاری تجمع ها و تظاهرات، آمار بالای زندانیان وکیفیت بد دوران حبس محکومان و شکنجه در زندان ها، سرکوبی اندیشمندان و متفکران، توقف شکنجه و قوانین به اصطلاح ضد تروریست که به سرکوبی همه مخالفت های مسالمت آمیز در آن کشور منجر شده است، مورد بررسی قرار دهد.
مرجع : ايرنا