به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۶۶۰۳

درخواست همسر شاه عربستان از اوباما

گروه بين​الملل: یکی ازهمسران پیشین عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه سعودی ازˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا خواست برای نجات چهار فرزند دخترش که در حبس و حصر هستند، کمک کند.
درخواست همسر شاه عربستان از اوباما
درخواست علانود الفایض 57 ساله شهروند اردن که از هنگام جدا شدن از خاندان سعودی در سال 2003 در انگلیس زندگی می کند، برای نجات فرزندانش، در آستانه سفر اوباما به عربستان عنوان شد. نمایندگان کنگره آمریکا نیز از اوباما خواستار توجه به موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی در طول دیدار خود از این کشور شده اند که از ده ها سال پیش همپیمان نزدیک واشنگتن است.

الفایض به فرانس پرس گفت: دخترانش به نام سحر،مهلا،هلا و جواهر از 13 سال پیش در حبس به سر می برند. وی از اوباما خواستار استفاده از این فرصت برای توجه به نقض شدید حقوق دخترانش شد. سحر 42 ساله بزرگترین دختر وی نیز در پیامی، خاندان سلطنتی و اعضای خانواده آن را به بازداشت غیرقانونی آنها و بدرفتاری جسمانی و روانی با آنان به مدت چند سال متهم کرد.

ˈرولان دوما وکیل علانود الفایض که قبلا وزیر امور خارجه فرانسه بوده، در این باره گفت: در ماه اکتبر درخواستی به کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو برای رسیدگی به این پرونده فرستاده، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. اوباما قرار است در دومین دیدار از ریاض از هنگام آغاز دوره ریاست جمهوری خود در سال 2009 امروز (جمعه) با پادشاه سعودی ملاقات کند.
مرجع : ايرنا