به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۳۶۶۲۶

105 فرصت شغلی براي هر 100 نفر در ژاپن

گروه بين​الملل: در ژاپن به ازای هر یکصد نفر ، یکصد و پنج فرصت شغلی وجود دارد.
105 فرصت شغلی براي هر 100 نفر در ژاپن
به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، اقتصاد ژاپن در سال های اخیر دچار تورم شده است. مقامات دولت جدید ژاپن ، خروج اقتصاد این کشور را از تورم در اولویت برنامه های اقتصادی خود قرار داده اند. برای همین منظور دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به اجرای سیاستهایی در این زمینه مبادرت کرده است تا پویایی اقتصادی کشور را به همراه بیاورد. آمار جدیدی که منتشر شده است نشان می دهد دولت ژاپن در مسیر دستیابی به این هدف حرکت می کند. آمار جدید دولت ژاپن نشان می دهد در ماه فوریه ، قیمتها در این کشور برای نهمین ماه متوالی افزایش یافت. مقامات وزارت کشور ژاپن اعلام کردند شاخص قیمت کالاهای مصرفی در این کشور در ماه فوریه در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته، یک ممیز سه دهم درصد افزایش یافت.

قیمت پرنوسان اقلام غذایی مصرفی برای محاسبه این شاخص درنظر گرفته نشده است. قیمت وسایل برقی ازقبیل تلویزیون در ژاپن حدود پنج ممیز هشت دهم درصد افزایش یافته است. مردم ژاپن می خواهند پیش از اجرای طرح افزایش مالیاتها ، خریدهای موردنیاز خودشان را انجام بدهند و همین مسئله سبب شده است خریدها افزایش یابد. هزینه برق مصرفی خانوارهای ژاپنی نیز نه ممیز سه دهم درصد درمقایسه با سال گذشته افزایش یافته است. پویاتر شدن اقتصاد ژاپن سبب کاهش میزان بیکاری در این کشور شده است. میزان بیکاری در ماه فوریه در ژاپن، از سه ممیز هفت دهم درصد به سه ممیز شش دهم درصد کاهش یافت. درحال حاضر شصت و دو میلیون و هشتصد وسی هزار نفر در ژاپن شاغل هستند. در ماه فوریه چهارصد و ده هزار نفر جدید وارد بازار کار ژاپن شدند.

مقامات وزارت کشور ژاپن می گویند درحال حاضر نسبت تقاضای کار با تعداد متقاضیان کار ، حدود یک به یک است. به عبارت دقیق تر برای هر یکصد فرد جویای کار، یکصد و فرصت شغلی وجود دارد. مقامات ژاپن می گویند هجوم مردم برای خرید کالاها پیش از اجرای برنامه افزایش مالیاتها ، سبب ایجاد فرصتهای شغلی در بخشهایی ازقبیل خودروسازی و دیگر بخشهای تولیدی شده است.
مرجع : واحد مرکزی‌ خبر