به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۳۶۶۹۱

شاه‌مغرب، یک‌سلفی را از زندان آزاد کرد و...

گروه بين‌الملل: محمد ششم، پادشاه کشور مراکش، نماز جمعه این هفته را به امامت یکی از تندروهای سابق جهادی خواند که در سال 2011 با استفاده از عفو پادشاهی آزاد شده بود.
شاه‌مغرب، یک‌سلفی را از زندان آزاد کرد و...
به گزارش العربیه، شیخ محمد الفیزازی در سال 2003 توسط دادگاهی در مراکش به اتهام تحریک و کمک به فعالیت‌هاي تروریستی به 30 سال زندان محکوم شده بود. وی پس از سپری کردن 9 سال در زندان، در سال 2011 با عفو محمد ششم پادشاه کنونی مراکش آزاد شد. رسانه‌هاي کشور مراکش، نماز خواندن محمد ششم، پشت سر یکی از سلفی‌ها را " آشتی جدید" دولت این کشور و با اسلامگرایان توصیف کردند.

شیخ الفیزازی پس از آزادی، صفحه جدیدی را در زندگی خود باز کرد و از یک اسلامگرای تندروی جهادی و متعصب به اسلامگرای معتدل که دگراندیشان را مي‌پذیرد، تبدیل شد. وی در خطبه‌هاي جدید خود خواهان جدایی دین از سیاست شده و در پاسخ به جهادی‌هاي تروریست مي‌گوید: ایمان بدون امنیت و امنیت بدون ایمان به دست نمي‌آید. یکی از کارشناسان متخصص در مسائل دینی مي‌گوید: مواضع جدید شیخ الفیزازی مي‌تواند به عنوان پلی اعتمادی میان دولت و اسلامگرایان تندرو باشد و آنها را برای روی آوردن به اسلام معتدل تشویق کند.