به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۳۶۷۲۷

اقتصاد و فرهنگ دو موضوع وابسته هستند

گروه سياسي: دبیر حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دو موضوع وابسته به یکدیگر هستند، اظهار کرد: امروز این نیاز به خوبی احساس می‌شود که جامعه به یک فرهنگ‌سازی مناسب برای عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد.
اقتصاد و فرهنگ دو موضوع وابسته هستند
حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری ، باتاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ دو موضوع وابسته به یکدیگر هستند اظهار کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب این عنوان برای سال جدید یکی از نیازهای اصلی جامعه که مدیریت جهادی و عزم ملی بود را برطرف کردند. وی افزود: جامعه به عزم ملی و مدیریت جهادی نیاز داشت تا همه بسیج شده و برای ایجاد و زمینه‌سازی اقتصادی نو با فرهنگ‌سازی جدید آماده شوند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در جامعه باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی نهادینه شود، خاطر نشان کرد: چنانچه امروز در جامعه اقتصاد رشد کند فرهنگ نیز در کنار آن رشد و تغییر پیدا کند چرا که رشد اقتصاد بدون ترقی در فرهنگ فاقد هرگونه فایده است. فومنی با اشاره به افزایش روز به روز آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین نیاز این افراد به اشتغال،‌مسکن و ازدواج گفت: امروز این نیاز به خوبی احساس می‌شود که جامعه به یک فرهنگ‌سازی مناسب برای عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی نیاز دارد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر آن طور که باید به بحث فرهنگ در جامعه توجه نشده است گفت: ما از لحاظ فرهنگی ملت فرهنگ‌داری هستیم اما متاسفانه در حوزه های فرهنگی به صورت ضعیف و سطحی عمل کرده‌ایم. مقام معظم رهبری امروز این نیاز را در جامعه احساس کردند که باید به فرهنگ نه به صورت سطحی بلکه به صورت عمقی توجه شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز مردم فرهنگ استفاده از ابزارهایشان را ندارند، گفت: امروز ما باید اولویت خود را بر این قرار دهیم که فرهنگ استفاده از ابزار مختلف در جامعه را نهادینه کنیم. وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ جهادی در کشور گفت: امروز فرهنگ جهادی در کشور ما از بین رفته است ما باید تلاش کنیم که در سال جدید با احیای مجدد این فرهنگ در جامعه شرایطی به وجود بیاوریم که هر یک از افراد در قبال کشور حکومت و مردم احساس مسوولیت داشته باشند. وی در پایان گفت: ما باید در سال جدید به گونه ای عمل کنیم که ضمن پویاسازی فرهنگ جامعه ذائقه جامعه را به سمت اولویت‌های مهم کشور تغییر دهیم.
مرجع : ايسنا