به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۳۶۷۷۵

افزایش ۶ درصدی سفرها در نوروز سال 93

گروه جامعه:​ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از افزایش ۶ درصدی سفرها خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس تا روز هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت.
افزایش ۶ درصدی سفرها در نوروز سال 93
سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز با حضور در استان قم از قرارگاه نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی این استان بازدید کرد. وی در این بازدید و در جمع فرماندهان و کارکنان پلیس راهور گفت: با تلاش همه سازمان‌ها، نهادها و عزیزانی که در سازمان‌های امدادی فعالیت می‌کنند، خوشبختانه سال 93 سال کم حادثه‌ای را شروع کرده‌ایم. وی گفت: کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای امری جمعی بوده که سازمان‌هایی نظیر راهداری، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در آن نقش داشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: ما در بین سال‌های 84 و 85 شاهد کشته شدن حدود 28 هزار نفر به صورت سالانه بر اثر حوادث رانندگی بودیم که این عدد امروز به زیر 18 هزار رسیده است. سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: امسال و با آغاز طرح نوروزی که از 25 اسفندماه شروع شده، نوروز کم حادثه‌ای را شروع کرده‌ایم که امیدواریم این روند در سال آینده هم ادامه پیدا کند.

وی به وقوع سه مقطع بارش‌ باران و برف اشاره کرد و گفت: مقطع آخر در روزهای پایانی این هفته خواهد بود و من همین جا از همه سازمان‌ها می‌خواهم تا آخرین روز تعطیلات و اجرای طرح همانند روزهای اول فعالیت کنند. وی گفت: معمولاً در دور دوم سفرهای نوروزی شاهد افزایش تعداد حوادث و تلفات جاده‌ای هستیم که این امر بخشی به دلیل خستگی رانندگان و بخشی هم به دلیل عجله و شتاب آنها برای بازگشت به خانه‌هایشان رخ می‌دهد.

سردار مؤمنی تصریح کرد: امسال 6 درصد میزان سفرها افزایش داشته در حالی خوشبختانه میزان تلفات و حوادث کاهش یافته است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: امروز هم استان قم به عنوان پرترددترین استان ارزیابی شده که این امر توجه بیشتر مسئولین را برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای می‌طلبد