به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۱ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۳۶۷۸۸
آیت الله جوادی آملی:

مردم اگر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را می‌دیدند از اسلام خروج می‌کردند

گروه جامعه: يكي از مراجع تقلید قم گفته اگر مردم ایران زمان انقلاب اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را می‌دیدند «خروج» کرده و به «اسلام» روی نمی‌آورند و تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.
مردم اگر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را می‌دیدند از اسلام خروج می‌کردند
به گزارش تسنیم، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: از ذات اقدس اله در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسئلت می‌کنیم که این نظام را در سایه صدیقه کبری (س) حفظ کند. مرجع تقلید شیعیان افزود: امسال، سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است و عامل اجرایی این امر، عزم ملی و جهادی است. ملت بزرگوار ما می‌داند که ما همیشه در حال جهادیم و بحث اقتصاد مقاومتی، عزم ملی و فرهنگ، همه به جهاد بر می‌گردد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنی غدار داریم که در داخل ما لانه کرده است و همیشه آماده حمله کردن است و مثل مار سمی یا عقرب نیست که با انسان کنار بیاید بلکه با دشمنی روبرو هستیم که هرگز با ما کنار نمی‌آید و از ما شرف و شرع می‌خواهد. شیطان از ما شرف و شرع می‌خواهد و تا زمانی که ندانیم با چه دشمنی روبرو هستیم، علمی صحبت نمی‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و منظور از جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. ذات اقدس اله می‌فرماید که مال است که شما را سر پا نگه می‌دارد و این مال را نباید به دست سفهاء داد که نمی‌توانند آن‌ها را اداره کنند. استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل دوم این است فقیر کسی است که ستون فقرات آن شکسته است و ملتی که فقیر است و ستون فقرات آن شکسته است، چطور می‌تواند مقاومت کند و در برابر تحریم تسلیم می‌شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: این‌ها که تحریم می‌کنند، فکر می‌کنند ملت ایران تسلیم می‌شود اما اشتباه می‌کنند. ملتی که دستش خالی است، گرفتار تسلیم و چاپلوسی می‌شود و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دشمن را بشناسیم. استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسراف نکنیم، 3000 میلیارد اختلاس نکنیم و با بانک‌ها رابطه غیر مشروع نداشته باشیم. این که می‌بینید عده‌ای علنا خلاف شرع می‌کنند، برای این است که عمل صالح ندیدند و امام راحل را فقط دیدند و سیل وار چون عمل دیدند، به اسلام آمدند و اگر 3000 میلیارد را می‌دیدند، خروج می‌کردند و این‌ها عمل صالح دیدند که آمدند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اطاعت از مسئولان نظام اسلامی واجب است و کسی که پشت فرمان می‌نشیند و از عمد خطا می‌کند، عقل ندارد. فردی که تصمیم می‌گیرد تند برود، شخصا تصمیم نگرفته است بلکه غضب و شهوت اوست که تصمیم گرفته است. اقتصاد به جهاد بر می‌گردد و فرهنگ هم به جهاد بر می‌گردد و عزم ملی نیز به جهاد بر می‌گردد. باید قلمرو دشمنمان را بشناسیم و بدانیم که اصلا با ما کنار نمی‌آید و چنین ملتی، نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصرار قرآن کریم این است که هر کاری شما می‌کنید، بسم الله بگویید و این کار را حفظ می‌کند و تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.