به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۶۸۰۸
ترافیک در محور هراز در پي برف ناگهاني،

برف و کولاک سفر 4ساعته را 12ساعته كرد

گروه حوادث: بارش برف و کولاک و تردد سنگین خودروها در محور هراز در روز گذشته باعث شد مسافران مسیر حداکثر چهار ساعته از آمل به تهران و بالعکس از رودهن به آمل را 12 ساعته طی کنند.
برف و کولاک سفر 4ساعته را 12ساعته كرد
به گزارش ایرنا، هر چند به طور معمول در تعطیلات نوروزی محور هراز در بیشتر ساعات شبانه روز با ازدحام خودرو مواجه است، اما بارش برف سنگین روز گذشته باعث شد تردد در این محور تا چند ساعت متوقف شود. شماری از مسافران که شب قبل را در سرمای محور کوهستانی هراز گذرانده اند از خدمات جمعیت هلال احمر تقدیرکردند.

محمد صالحی یکی از مسافران گفت ساعت 17عصر تهران را به مقصد آمل ترک کردم اما از ابتدای منطقه لاسم تا گزنگ به دلیل بارش شدید برف و ازدحام شدید خودروها جاده مسدود شد و تراکم ترافیکی چندین برابر شد. وی با بیان اینکه ساعت هفت صبح امروز به آمل رسیده ام، بیان داشت: نیروهای هلال احمر چندین مرحله به سراغ مسافران در راه مانده آمده بودند و وضعیت را مورد بررسی قرار می دادند.

در زمان حاضر پلیس راه با هدف خلوت کردن محور هراز ترد از تونل تکاور به سمت پایتخت را مسدود کرده است و از مسافران خواسته نسبت به ضوابط و مقررات تعیین شده احترام بگذارند. ترافیک در محور هراز همچنان وجود دارد و ازدحام خودرو باعث شده تردد متوقف و یا به کندی صورت بگیرد.

از آنجایی که هفته دوم تعطیلات نوروزی با سرما و بارندگی همراه شده بود در چند روز اخیر بار ترافیکی مبادی ورودی محور هراز نظیر تونل شماره یک، پارک جنگلی و منطقه نارنجستان به سمت تهران سنگین بود. همچنین در چند روز اخیر در مناطق پلور و پل لاسم به سمت آمل نیز تردد به کندی انجام می شود و ترافیک سنگین است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: شب گذشته این جمعیت به سه هزارو 200 نفر از مسافرین در راه ماده امداد رسانی کرده است. مهدی ولی پور بیان داشت: 20 نفر از مسافرین در راه مانده نیز به صورت اضطراری اسکان داده شده اند. محور هراز یکی از محورهای مواصلاتی مهم مازندران است که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از این محور و شهر آمل وارد استان می شوند.

آخرین وضعیت ترافیکی راه های مواصلاتی کشور اعلام شد

تهران - ایرنا - پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، آخرین وضعیت ترافیکی راه های مواصلاتی کشور در دوازدهم فروردین را اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، برابر آخرین اخبار دریافتی امروز (سه شنبه) در اکثر محور های استان خراسان شمالی بارش برف اعلام شده و ترافیک در محور هراز (محدوده تونل تکاور 2 و تونل وانا ) و در استان اصفهان (محورهای اصفهان- شیراز و کاشان -اصفهان ) نیمه سنگین اعلام شده است. طبق این گزارش، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.