به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۳۶۸۰۹
در نشست با مدیران عامل مناطق آزاد کشور در کیش

روحانی: مرحله دوم هدفمندی از اردیبهشت

گروه اقتصادي: رئیس‌جمهور، مناطق آزاد کشور را پایلوت توسعه ایران 1404 در توسعه کشور دانست و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم عنوان کرد.
روحانی: مرحله دوم هدفمندی از  اردیبهشت
به گزارش مهر، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، مناطق آزاد کشور را پایلوت توسعه ایران 1404 در توسعه کشور دانست و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم عنوان کرد. برقراری دیپلماسی سازنده و دوستانه با سایر نقاط دنیا یکی از وظایف اصلی مناطق آزاد کشور است.

دکتر روحانی در نشست با مدیران عامل مناطق آزاد کشور در کیش در خصوص توسعه فرهنگی در کشور گفت: توسعه فرهنگی یعنی ترویج وجدان کاری، مبارزه با فساد، برقراری امنیت روانی، اجتماعی و خانوادگی و تعالی معنوی و اخلاقی.

لایروبی اروند رود

رئیس جمهور به الحاق کامل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و آن را دستاورد بزرگی برای این منطقه عنوان کرد و افزود: لایروبی اروند یکی دیگر از برنامه های جدی دولت در این منطقه است که با رایزنی هایی که انجام شده تنها قدم یک کوچک و نهایی باید از سوی کشور عراق برداشته شود تا مشکلات این منطقه در این حوزه برطرف شود.

کیش مرکز گردشگری حلال در کشور

دکتر روحانی در این نشست در خصوص ظرفیت های گردشگری در کیش گفت: با وجود امکانات و استعدادهای خوبی که در این جزیره وجود دارد کیش می تواند به یک مرکز گردشگری عمومی و در عین حال تخصصی در منطقه تبدیل شود. رئیس جمهوری تاکید کرد: گردشگری دیگر یک امر تشریفاتی محسوب نمی شود بلکه توسعه و رونق کشور تا حد زیادی در گرو گردشگری است.

وی ادامه داد: وظیفه مناطق آزاد این است که گردشگری حلال را به عنوان یک برند اسلامی ـ ایرانی تقویت کنند چرا که صنعت گردشگری به تقویت روابط و مناسبات بین المللی و فرهنگی کشور هم کمک می کند به خصوص برای نسل های جوان تر، بچه هایی که باید ایران را ببینند و بشناسند.

رئیس جمهور هم چنین خواستار رواج بازار صنایع دستی هنری، بومی و ایرانی در مناطق آزاد به خصوص در چهار منطقه آزاد قشم، کیش، چابهار و اروند شد. دکتر روحانی ادامه داد: در سفر رییس جمهور ترکیه به ایران هم در مورد توسعه قلمروی توریستی دو کشور به خاک یکدیگر توافق شد به این معنی که ترکیه و ایران شرایط بازدید گردشگران هر دو کشور را برای یکدیگر فراهم کنند هم چنین ترکیه خواهد کوشید تا گردشگران اروپایی نیز برای مسافرت ایران را انتخاب کنند.

توسعه چابهار، مکران و جاسک در آینده نزدیک

دکتر روحانی در ادامه بر اهمیت منطقه آزاد چابهار به عنوان مهم ترین بندر تجاری ایران در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت: با تکمیل راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد توسعه چابهار سرعت بیشتری خواهد گرفت. وی افزود: در سفر بیشکک و کابل با روسای جمهور کشورهای همسایه در خصوص توسعه راه آهن چین ـ آسیای میانه ـ افغانستان ـ چابهار توافق شد.

رییس جمهور هم چنین از امضاء قرارداد جامع راهبردی، اقتصادی و امنیتی میان ایران و افغانستان خبر داد. توسعه مناسبات اقتصادی با پاکستان نیز در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد. منطقه جاسک و ساحل مکران نیز دو منطقه ای بودند که رییس جمهور به آنها اشاره کرد که در آینده نزدیک با انتقال خط لوله گاز به عمان که از جاسک می گذرد پیشرفت و توسعه در انتظار این مناطق خواهد بود.

دکتر روحانی در این خصوص گفت: ایجاد صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته نیز از دیگر اهداف دولت در منطقه جاسک است به طوری که به زودی جاسک در کنار جزیره خارک به یکی از مهم ترین پایانه های صادرات نفتی ایران تبدیل می شود. رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد فرودگاه و اسکله نیز از دیگر برنامه های دولت در جاسک خواهد بود.

توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه

رییس جمهور در ادامه نشست با مدیران ارشد مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد انزلی نقش و جایگاه مهمی در توسعه روابط ایران با کشورهای آسیای میانه و دریای خزر به ویژه کشور روسیه ایفا می کند. دکتر روحانی ادامه داد: روابط ایران و روسیه هیچ گاه به این اندازه نزدیک و دوستانه نبوده است.

راه آهن ایران ـ آذربایجان تا اروپا

رئیس جمهور در این نشست قول داد در سفر آتی رییس جمهور آذربایجان که چند روز آینده در تهران اتفاق خواهد افتاد بحث اتصال مجدد راه آهن جلفا به آذربایجان و از طریق آن به ارمنستان و اروپا در دستور کار قرار گیرد تا زمینه های تجاری و بازرگانی دو منطقه آزاد ارس و ماکو از این طریق فراهم شود.

آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها

رئیس جمهور هم چنین با اشاره به آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه ها که از اردیبهشت ماه 93 آغاز می شود گفت: در این مرحله، حوزه های سلامت و ایجاد امنیت غذایی برای اقشار تنگدست در اولویت قرار دارد. دکتر روحانی توجه ویژه به سه حوزه تولید، حمل و نقل و محیط زیست را نیز از دیگر مواردی عنوان کرد که در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در برنامه های دولت یازدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال 92 تورم نقطه ای پیش بینی شده از 45 درصد به 32 درصد رسید که بنا بر پیش بینی ها که قرار بود این درصد به عدد 35 برسد در سال گذشته به 32 درصد رسید که 3 درصد هم از برنامه پیش رفته ایم و امیدواریم در سال 93 نرخ تورم به زیر 25 درصد برسد.

در این نشست که در جزیره کیش برگزار شد مهندس ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور گزارشی از برنامه های مناطق آزاد کشور در سال گذشته و برنامه های این مناطق در سال جدید را به رییس جمهور ارائه داد.

هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۱۹
ولی شما که با گران کردن اب وبرق وگاز از اسفند اونو شروع کردید! (214766)
کاوه اهنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۱:۰۳
اقشار مرفه که از هدفمندی یارانه ها نه تنها اسیبی نمی بینند بلکه سرمایه هاشون چندین برابر هم میشه این وسط طبقه متوسط به پایین زیر فشارهای اقتصادی له تر میشن. خوداقایون و بچه هاشون هم که جز از ما بهترون تشریف دارند(رانت خوار و اختلاس گر و ... (214853)
رحمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۲:۵۱
من یکی زیرچکمه های بی رحم مرحله اول هدفمندی یارانه کاملانابودشدم .بانرخ مرحله اول هدفمندی هیچ وقت نتوانستم اب وبرق گازمصرف خانه ام که خیلی کم مصرف هستم تسویه بکنم هرماهه قسط بندی میکنم .خداعاقبت ماراباقیمت های جدیدختم بخیربکنه (214867)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۳۴
کاشکی یه سر هم به جزایر سه گانه میزدند. (214771)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۰:۵۶
سیاست دولت تنش زدایی است نه تنش زایی عزیزم (214851)
هوشنگ خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۲:۳۵
مگه غیر از نان و سوخت چیز دیگه هم مونده که هدفمند بشه؟! آب و برق و گاز که این چند روزه گرون شده، یارانه چهل تومنی هم که حذف میشه،تورم بالای سی درصد هم باعث افتخار مسوولان، ملت هم که.... (214772)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۴:۵۱
قیمت سوخت باید به تدریج قیمت فوب خلیج فارس شود، ناوگان عمومی تقویت و نظارت دولت به خدمات و قیمتها تشدید شود ، یارانه40 درصد بالای جامعه قطع شود و یارانه بقیه مردم افزوده شود نتیجه کاهش مصرف سوخت و بنزین و کاهش آلودگی شهرها و کاهش بیماریهای مردم و ترافیک خواهد بود و دولت هم باید از سود حاصله ایجاد اشتغال و ارزان کردن درمان مردم کند در این مورد فقط باید به نظر کارشناسان توجه کرد چون اگر به حرف عامه باشد اکثریت می گویند چون ایران نفت دارد باید بنزین رایگان باشد فقط مشکل سو استفاده اصولگرايان از این موضوع است که اگر طرح درست اجرا شود این تیر آنها هم به سنگ میخورد (214800)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۹:۳۳
شتر در خواب بيند پنبه دانه.....بابا از بس ما قيمت ها را به فوب خليج فارس حساب كرديم و درآمد را به ريال تهران ديگه نفسي نموند....حالا شما دعواي اصولگرا و اصلاحي و اعتدالي و ...بكنيد.... (214839)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۱:۳۷
در اقتصاد ازاد دستمزد هر فرد در هر منطقه همان مقداری است که حاضر است به خاطر آن کار کند چون اگر مزد بیشتری در جای دیگر به او می دادند حاضر به کار کردن نبود و این شامل کارمندان و همه مشاغل میشود این جواب
کسانی است که دایم میگویند مزد ها هم به دلار شود ! اگر دولت از اقتصاد دست بردارد در کوتاه مدت بسیاری حتی دستمزد های فعلی را نیز از دست خواهند داد البته در دراز مدت چون بخش خصوصی و اقتصاد و اشتغال تقویت خواهد شد در نهایت دستمزدها عادلانه و رقابتی خواهد شد




(214858)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۳:۰۱
کاشکی عکس استقبالهای مردمی رو هم میذاشتین تا همه بفهمن از اون 50.7درصد رای چقدر مونده. (214778)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۴:۵۵
اگه می خواستند مثل زمان احمدی نژاد با تعطیلی مدارس و ادارات و ... مردم رو برای استقبال ببرند 80 تا 100% مجبور بودند که بیایند که عینا تو اهواز دیدیم (214803)
سعید قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۳:۱۴
تجربه ثابت کرده همه گرونی ها از همین هدفمندی هاست مرحله اول اول که اینجوری کمر مردم روشکست خدا به مرحله دومش رحم کنه (214782)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۳:۳۶
بنظرم این مرحله دوم نیست شاید مرحله اول است چون مرحله ای اول را نمی توان هدفمندی نام برد بلکه بی هدف باید نام برد. (214786)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۴:۰۳
آقای روحانی ظاهرا وعده هایی را که در موقع انتخابات زدید و از آن رای اوردید دارید فراموش میکنید،کنترل تورم و گرانی از اولویت های شعار تبلیغاتی شما بود، پس کو؟؟؟؟ درست است که آدمی زود فراموش میکند!! (214793)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۵:۰۶
با سلام جناب آقای روحانی بعنوان یک ایرانی بی غرض و حامی دولت شما یک خواهش دارم و آن این است که برخی از همکاران شما در دولت وبسیار نزدیک به شما را مواظب باش این آقا همان کسی است که آقای هاشمی و شاید بهتر بگویم این ملت را با عملکرد خودش 8سال به خاک ذلت کشاند یعنی با دفاع بد خودش از اقای هاشمی و توهین به رقیب او میدان را به دولت نهم و بعد هم دهم داد واکنون نیز صدای نفاق را از صحبتها و عملکرد او در خصوص آقای طیب نیا میشنویم لطفا به رای ما احترام بگزارید (214805)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۵:۴۲
نمی شود که بیمار در حال خونریزی شدید را جراحی کرد. آقای روحانی کارهای شما عواقب اجتماعی دارد. بعدا آقای احمدی مقدم و دیگر برادران باید کلی تلاش کنند تا عواقب سیاست های شما را کنترل کنند. ضدیت با طبقات محروم جامعه اشتباه است. (214808)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۲:۰۰
کدوم در حال خونریزی ؟ این همه خودروی تک سرنشین در شهرها که بنزین ارزانتر از آبمعدنی
می سوزانند و خود و بقیه مردم را بیمار می کنند را نمی بینی ؟ این بنزین را 3000 تومان از ایران می خرند ( فوب خلیج فارس ) این دلاری را که اینگونه مردم می سوزانند و خود را بیمار می کنند باید صرف اشتغال و ساختن کشور کرد نه بیمار کردن مردم و ایجاد ترافیک ! اکثر خانواده های پولدار روزانه با 3 تا 4 خودرو جولان میدهند اینها باید پول واقعی بنزین را بدهند (214861)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۶:۵۷
سالی که نکوست از بهارش پیداست!
خیلی وقته از روحانی مچکریم خبری نیست
دولت که رفت دنبال پر کردن جیب خودش طبق روال هر سال
ملتم که نشستن پای تلویزیون چو چانگ میبینن و هدایت میشن به سمت انصراف
آخ آخ آخ آخ... (214819)
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۱۷:۳۱
ﺁﻗﺎﯼ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻋﺰﯾﺰ
ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﺩﺍﺋﻢ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻣﯽ ﮔﯿﺪ ﺍﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﻫﺎ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ
ﺑﺪﯾﻢ ...
ﺍﺻﻼ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺍﺟﺎﺭﻩ ﺧﻮﻧﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﻗﺒﺾ ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺧﺮﺝ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻣﯽ ﺩﻭﻧﯿﺪ ﺍﮔﻪ ﺧﺮﺝ ﺧﻮﻧﻪ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻣﺎﻩ ﻧﺮﺳﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﯽ؟
ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﭼﺮﺥ ﻣﻌﯿﺸﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭ ﺑﮕﺮﺩﻭﻧﯿﺪ، ﭘﺲ ﭼﯽ ﺷﺪ؟
ﮐﺠﺎﺳﺖ ﺍﻭﻥ ﮐﻠﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺍﺯﺵ ﺩﻡ ﻣﯿﺰﺩﯾﺪ؟
ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﮔﺮﻭﻧﯽ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﻪ ...ﮔﺮﺍﻧﯽ ﺁﺏ، ﮔﺎﺯ، ﺑﺮﻕ، ﺑﻨﺰﯾﻦ،
ﮔﺎﺯﻭﺋﯿﻞ . ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﺎﻟﯿﺎﺕ ﺭﻭ 8 ﺩﺭﺻﺪ ﮔﺮﺍﻥ ﮐﺮﺩﯾﺪ!
ﭼﺮﺍ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺳﮑﻮﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ؟ ﭼﺮﺍ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﮐﻪ
ﮔﻮﺟﻪ 100 ﺗﻮﻣﺎﻥ ﮔﺮﺍﻥ ﻣﯿﺸﺪ (214823)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ۲۱:۵۴
شما اگر نیازمند هستی هیچکس از شما نخواسته انصراف دهید پس جو سازی نکنید کسانی باید اخلاقا انصراف دهند که نیازی به ان ندارند و دولت باید قاطعانه افراد متمول و بی نیاز را در نهایت حذف کند ا (214859)