به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۲۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۶۸۵۱

خلفان: قطر جز جدايي‌ناپذير امارات است!

گروه بين‌الملل: یکی از مسئولان اصلی دستگاه‌ امنیت و اطلاعات امارات متحد عرب ادعا کرد که قطر باید یکی از امیرنشین‌های امارات متحد باشد!
خلفان: قطر جز جدايي‌ناپذير امارات است!
رابطۀ امارات متحد و قطر به ویژه بر سر تحولات سیاسی مصر به تیرگی گرایید. در حالی که قطر به شدت از اخوان‌المسلمین حمایت می‌کند، امارات متحد، به پیروی از عربستان سعودی موضعی مخالف اتخاذ کرده است. به گزارش رادیو فرانسه، ژنرال ضاحی خلفان، رئیس پیشین پلیس دوبی که در حال حاضر معاونت سازمان امنیت امارات متحد عرب را به عهده دارد، در صفحۀ توئیتر خود نوشت که قطر بخشی از امارات است. خلفان نوشت: "ما باید قطر را ملحق کنیم و در مرز آن تابلویی نصب کنیم و بنویسیم: هشتمین امیرنشین امارات متحد عرب"...

ژنرال خلفان که به صراحت بیان شهرت دارد، قبلاً نیز به تندی به اخوان‌المسلمین حمله کرده است.
وی در پیام‌های اخیر توئیتری خود شخصیت‌هایی چون یوسف قرضاوی، فعال و واعظ تندرو وابسته به اخوان‌المسلمین را هدف قرار داده و می‌گوید "نباید اجازه دهیم چنین افرادی در منطقۀ ما مستقر شوند و ریشه بدوانند".

پیام‌های خلفان که روی توئیتر حدود ششصدهزار خواننده داشته، واکنش‌های مخالف و موافق زیادی را برانگیخته است. به ویژه پاسخ‌های تندی که ظاهراً توسط اسلام‌گرایان نوشته شده، بسیار زیاد است. به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه، یک شهروند کویتی، ژنرال خلفان و موضع‌گیری وی در قبال قطر را با صدام حسین مقایسه کرده که برای اشغال کویت خیز برداشت و آن را "نوزدهمین" ایالت عراق نامید.

این تنش تازه در روابط امارات و قطر حدود چهار هفته بعد از آن رخ می‌دهد که امارات متحد و عربستان و بحرین، سفیران خود را از قطر فرا خواندند. این کشورها ادعا کردند که دولت قطر، پشتیبان اسلام‌گرایان تندرو در جهان عرب است و قصد دارد کشورهای همسایه را بی‌ثبات کند.