به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۶۸۷۱

رهبر کره شمالی: آمریکا را در هم می​شکنیم

گروه بين​الملل:​ کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی گفت که پیونگ یانگ سیاست های خصمانه آمریکا را در هم خواهد شکست.
رهبر کره شمالی: آمریکا را در هم می​شکنیم
رهبر کره شمالی گفت: اوضاع بسیار حساس است و پیونگ یانگ وظیفه سختی برای از بین بردن سیاست های خصمانه آمریکا دارد. خبرگزاری کره شمالی گزارش کرد که آمریکا همواره در پی دشمنی و حمله به کره شمالی بوده است. ظاهرا رهبر کره شمالی این سخنان را در جمع نظامیان این کشور در منطقه ˈپاکتوˈ بلندترین نقطه شبه جزیره کره عنوان کرده است. مقام های نظامی در جریان نشست با رهبر کره شمالی به وی گفته اند که از جان خود برای دفاع از این کشور و مقابله با سیاست های خصمانه آمریکا دریغ نخواهند کرد.

اظهارات رهبر کره شمالی را خبرگزاری این کشور در حالی برجسته می کند که بتازگی پیونگ یانگ از آمادگی برای انجام یک آزمایش اتمی از نوع جدید آن خبر داد. کره جنوبی هم می گوید تونل های افقی در شمال کره شمالی حفر شده است که ظاهرا برای این آزمایش است. کره شمالی به دلیل آزمایش های قبلی از سال 2006 تا 2013 میلادی ( سه آزمایش اتمی ) مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است. این کشور می گوید تا زمانی که سیاست های خصمانه آمریکا و رزمایش های این کشور در شبه جزیره کره پایان نیابد توانایی بازدارندگی تسلیحاتی هسته ای خود را افزایش خواهد داد.

کره شمالی هفته قبل دو موشک بالستیک میان برد مدل رودونگ با برد 650 کیلومتر آزمایش کرد و به دنبال آن روز دوشنبه این هفته 500 گلوله توپ به سمت آبهای منطقه و مرز با کره جنوبی پرتاب کرد که 100 گلوله آن به گفته مقامات سئول در آب های آن کشور فرود آمده و کره مجبور به شلیک متقابل شده است. روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره شمالی نیز روز گذشته با نام بردن از پارک گیون هیه رییس جمهوری کره، وی را ˈیک زن خدمتکار با لباس های نافرم و بدریختˈ توصیف کرد. وزارت وحدت کره جنوبی بلافاصله با انتشار بیانیه ای نام بردن از رییس جمهوری کره با این القاب را تقبیح و محکوم کرد.

روابط دو کره پس از ماه فوریه که آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترک آغاز خود را کرده اند، تیره شد. دانیل راسل دیپلمات ارشد آمریکا در واشنگتن نیز امروز از اینکه چین نتوانسته است تغییری در کره شمالی ایجاد کرده و باعث توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای آن کشور شود انتقاد کرد. وی در نشستی خاطر نشان کرد که چین برای این منظور تلاش زیادی نمی کند و ظاهرا تمایلی برای این کار هم ندارد. چین خواستار خویشتنداری دو کره شده و سیاست های آمریکا را باعث بروز بحران هسته ای شبه جزیره کره می داند.
مرجع : ايرنا