به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۱
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب : ۳۶۹۳۴
دریافت یارانه نقدی منوط به ثبت نام است

توضیح سازمان‌ هدفمندی‌ درباره ثبت‌نام یارانه

گروه اقتصادي: مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها با اعلام اینکه ثبت نام دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین آغاز می شود؛ تاکید کرد: دریافت یارانه نقدی در دوره جدید منوط به ثبت نام است.
توضیح سازمان‌ هدفمندی‌ درباره ثبت‌نام یارانه
اکبر ایزدی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، گفت: بر اساس قانون، پرداخت یارانه نقدی در دوره جدید منوط به ثبت نام است و اگر هموطن عزیزی به یارانه احساس نیاز نمی کند و متقاضی نمی شود، بداند که ثبت نام نکردن به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی محسوب می شود.

وی گفت: در مدت 10 روز سرپرستان خانوارهای متقاضی باید بر اساس اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.  ایزدی افزود: هموطنان متقاضی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها صفر است ، روز بیستم باید مراجعه کنند و کسانی که اولین رقم سمت راست شماره کارت ملی آنها 1است روز بیست و یکم ثبت نام می کنند و تا روز بیست و نهم با رقم 9 ثبت نام کامل می شود. وی اضافه کرد: هموطنانی که به هر دلیل در موعد مقرر نتوانند ثبت نام کنند می توانند روز های سی ام و سی و یکم ماه جاری ثبت نام را کامل کنند.

ایزدی گفت: درگاه ثبت نام همان سامانه www.refahi.ir و روش ثبت نام نیز صرفاً اینترنتی است و مراجعه حضوری نیز ویژه هموطنانی است که به شبکه اینترنتی دسترسی ندارند و می توانند با در دست داشتن شماره ملی و کدپستی به مراکز و دفاتر کمیته امداد ، سازمان بهزیستی، دفاتر پیشخوان دولت پلیس +10 و دفاتر فناوری اطلاعات (آی سی تی) روستایی مراجعه و در آنجا به صورت اینترنتی ثبت نام کنند که هماهنگی شده است و در کمترین زمان ثبت نام می شود.

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره ثبت نام نیروهای مسلح نیز گفت: نیروهای مسلح به دو گروه تقسیم می شوند که یک گروه با افراد معمولی در دوره اول ثبت نام کردند همچنان مانند مورد اول به سامانه مراجعه و ثبت نام می کنند اما گروه دوم که به لحاظ شغلی در وضع خاصی قرار دارند به یگان ها و محل کار خود مراجعه و ثبت نام می کنند.

ایزدی با اشاره به اینکه دولت برای ارتقای نظام سلامت، گسترش بیمه های اجتماعی و بهبود فضای محیط زیست کلانشهرها تلاش می کند، از مردم خواست با انصراف از دریافت یارانه، امکانی را فراهم کنند که این یارانه در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد. وی ادامه داد: اطلاعات کاملی را در سازمان هدفمند سازی یارانه ها جمع آوری و به روز کرده ایم و البته دولت بنایی بر حذف افراد در مرحله اول ندارد اما امیدواریم هموطنان در ثبت نام دریافت یارانه شرکت نکنند.

ایزدی گفت: با سامانه سازمان هدفمند سازی یارانه ها که 43 بانک اطلاعاتی اکنون به صورت کامل در ان وجود دارد، می توانیم تصمیم گیری کنیم اما در فرمی که برای این مرحله طراحی شده است 5 سقف درآمدی را مشخص کردیم که شامل سقف درآمدی ماهانه کمتر 600 هزار تومان، 600 هزار تا یک میلیون تومان، یک میلیون تا 2 میلیون تومان، 2 میلیون تا دو و نیم میلیون تومان و بالاتر از دو و نیم میلیون تومان که همه اینها مشخص است و لحاظ می شود.

وی افزود: البته سطح درآمدی یکی از مولفه هایی است که می تواند در بانک اطلاعاتی ما اثرگذار باشد و مجموع کل درآمدها شامل شغل اول، شغل دوم، اجاره بها و سود سهام قبل از پرداخت اقساط بانک است و همه دارایی ها را حساب کردیم. ایزدی درباره میزان تغییر قیمت کالاها و خدمات در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: دولت تصمیم ندارد با شیب تندی قیمت ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه منابع حاصل از انصراف از دریافت یارانه نقدی به سمت و سویی می رود که در زندگی مردم اثرگذار است، افزود: در پایان سال گذشته هزار و 800 میلیارد تومان به وزارت بهداشت دادیم تا صرف ارتقای نظام بهداشت شود و امسال هم 750 میلیارد تومان به سازمان سلامت ایران دادیم تا افرادی که پوشش بیمه ای ندارند، زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

ایزدی اضافه کرد: به مردم اطمینان داریم و حتماً اطلاعات درست را درج می کنند اما بانک های اطلاعاتی ما کامل است و اگر نیاز باشد می توانیم راستی آزمایی کنیم ، زیرا قانون به ما اجازه داده است و برای کسانی که اطلاعات نادرست بدهند تا 3 برابر یارانه دریافتی ؛ جریمه پیش بینی کرده است.

انتخاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۳:۴۲
من از دوستان بسيجي خواهش مي كنم از دريافت يارانه انصراف بدهند شما كه اصلا به ماديات اهميت نمي دهيد پس لطفا انصراف بدهيد (215093)
باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۶:۱۸
جدای از شوخی از کسانی که دستشون به دهنشون میرسه تقاضای انصراف دارم (215123)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۲:۲۸
تو اقتصاد به افزایش 2 درصدی میگفتن شیب ملایم . اما دستتون درد نکنه شما ثابت کردید شیب ملایم میشه افزایش 20درصدی اب و برق و گاز و بنزین همزمان !!!! و ثابت کردید 2+2 الزاما 4نمیشه و میتونه 7 یا 8 یا شایدم 15746 باشد اصلا بفرمایید 75میلیون نفر توی 10روز با( اینترنت پر صورعط ) که قولشو قبل انتخابات داده بودین چجوری ثبت نام کنن ؟!!!!!؟ (215160)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۷:۲۶
بنده هم از 18 میلیونی که به تدبیر وامید رای دادند خواهش می کنم انصراف دهند شما که می گفتید یارانه گداپروری است حالا چرا بال بال می زنید در این هشت ماه تدبیرتان را دیدیم امیدمان را بریدیم (215124)
اننخاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۱۰
آخه ما نتونستيم با رانت كار پيدا كنيم
آخه ما يك روز از سربازيمون هم كم نشد
آخه ما ادعاي تارك دنيا بودن رو نداريم
آخه ما شعار آرمان رو فداي نون نمي كنيم نداديم
آخه ما با شعار هاي ايده آلي به مردم هزينه تحميل نكرديم (215141)
روح اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۸
اقا سامان فکر می کنید 8 سال خرابی را با 6 ماه میشه حل کرد در ضمن هدفمندی تکلیف مجلس است که دولت مکلف به انجام است (215148)
على از قم
United States
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۴:۰۳
دولت قبل سنگ بنا را كج نهاد ،ارزش پول ملى راازبين برد، (215173)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۷:۰۳
کسانی که حامی احمدی نژاد هستند و به او رای دادند تا با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها آنهم به سبک مزخرف کشور رو به اینجا برسونه باید انصراف بدهند (215216)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۲:۰۷
هموطن عزیز! الان شما قدم به قدم توی خیابون یه کافی نت می بینی که میتونی بهش مراجعه کنی واسه ثبت نام. اکثر افراد هم الان اینترنت پرسرعت دارن و اصلا کسی دیگه از دایل آپ استفاده نمی کنه. مگر به صورت بسیار محدود که این افراد هم می تونن به کافی نت و دفاتر خدمات پستی مراجعه کنند. در ضمن مطمئن باش این مساله اونقدر برای مردم ما اهمیت داره که هرطوری شده ثبت نام کنند. پس خواهشا الکی جو نده (215156)
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۲
خداوندا مردم ایران را یاری کن تا بتوانند در روز ثبت نام با موفقیت وبدون مشکل ثبت نام کنند. چون دولت پر تدبیر در طی 2 ماه گذشته 2برابر پول یارانه را روی قیمت اب و برق وگاز افزوده وآنهارا گران کرده است وبه زودی بنزین را هم گران می کند وقیمت مایحتاج مردم بی نوا افزایش می یابد!
پس خودت خدایا به داد مردم ایران برس! آمین (215131)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۰:۰۴
اونهائی که عاشق روحانی هستند و بهش رای دادند برای اعلام وفاداری ثبت نام نکنند. (215133)
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۶
كسي عاشق روحاني نيست ولي اگر سيد عزيز ما ، آقاي خاتمي بگن من به شخصه انصراف مي دم (215147)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۷
اونایی که برای تحریم شدن توسط کاغذ پاره ها بال بال می زدند لطفا از یارانه انصراف داده اشکنه با پیاز میل بفرمایند. حتی در منابع جدید امده که روزه بگیرند و روزی فقط یک وعده غذا بخورند. (215177)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۰:۰۷
میگم ها چرا به جای این همه اتلاف انرژی دولت از مردم نخواست که هر کس نیاز نداره انصراف بده؟بعد هم با همون مکانیزمی که میخواد درستی اطلاعاتی که الان ثبت میشه رو بررسی کنه با همون مکانیزم افراد فعلی رو بررسی کنه.فکر زحمت افتادن این همه مردم نیست؟ (215135)
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۷
این باید به کسایی گفت که این ملت دوشیدن بعد میرن پشت بسیجی جماعت تا کارهاشون به چشم نیاد و اگرهم کسی متوجه شد بسیجی زیرسوال بره. (215165)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۰۸
مسئولین دولت تدبیر و امید چرا با ادبیات تحقیرآمیز با مردم صبحت می کنید؟؟؟
نمی تونید بگید «واجدین شرایط»؟؟ حتما باید قید «نیازمند و متقاضی» رو به کار ببرید؟؟
آقای شریعتمداری از مسئولان دولت در یک مصاحبه ی دو ، سه دقیقه ای 2 بار گفت فقط به کسانی یارانه پرداخت می شود که نیازمند و متقاضی باشند...
یعنی استفاده از این کلمات اتفاقیه ؟؟؟
نمی تونند بگن واجدین شرایط... یا مشمولین دریافت یارانه؟؟؟
چرا خودتون رو بالا و مردم رو پایین و زیر دست می دونید؟؟؟
أین تذهبون؟ (215166)
المیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۴
خداوندا به ما قدرت تحمل همدیگه رو بده
فقط به فکر سوتی گرفتن و ایراد گرفتن از همیم
تا زمانی که خودمون درست نشیم مملکتمون درست نمیشه
هشت سال ویرانی که اتفاق افتاد خیلی زمان میبره درست بشه و مهمترین علت طولانی شدنشم خود ما مردمیم. (215181)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۴ ۲۳:۴۶
وقت برای ثبت نام بااین وضعیت خراب اینترنت کمه (215095)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۳:۱۹
روز اول سایت. رو دی داینکنن خودش همینطوری میاد پایین (215118)
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۰:۴۰
این همه هزینه شد اون سال اطالاعات خانوار را جمع کردند.
چرا هرکس بخواهد انصراف بده توی سایت نره؟؟؟؟

از سرنو باید ثبت نام کرد؟؟؟
که اگه کسی یادش رفت؟؟ یارانش بپره؟ (215102)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۳:۱۳
دقیقا ثبت نام دوباره به این دلیله که میخوان خیلی ها این وسط حذف بشن (215116)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۰:۴۶
باسلام خدمت شما مسئولین عزیز درسته شرایت سخته ولی خواهشن طوری برنامه ریزی بکنین که فشار زندگی به قشر ضعیف جامعه نیاد همین نان خالی هم که دارن را از دست ندن تا بیان بفهمن باید ثبت نام کنن مهلت تمام شده لطفا برای افراد روستا نشین مهلت بیشتری بگذارید با تشکر (215104)
اصغر
Netherlands
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۲:۰۴
علیکه سلام ,چشم , تا حالا مگه غیره این بوده , کسی اگه فشار یا سختی تحمل کرده یه گزینه هست تو سایت رفاهی تیک بزنه در کمتر از یک روز رسیدگی میشود !!!!!. (215109)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۲:۳۸
تو گفتی و مسئولین هم گفتند باشه (215112)
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۱:۱۱
ما يارانه ميخايم. سازمان فقير فقرا
اب برق كاز برديد بالا يارانه نرفت بالا (215105)
یه هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۲:۲۶
والا من با 33 سال سن و داداش 30 ساله ام هیچکدوم کار نداریم و ازدواج هم نکردیم اما پدرمون که سرپرست خانوار حساب میشه درامدش از 2 میلیون بیشتره اما ما دیگه رومون نمیشه پول توجیبی بگیریم!!!!!چیکار باید بکنیم؟!؟ (215111)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۲:۱۹
عزیزم شما اگه خودت بخوای هم پدرت نمیتونه سرپرست خانوار باشه برات وقتی 33 سالته (215158)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۲:۵۱
لابد تواین مدت هم کلا شبکه اینترنت قطع میشه تا خیلیا با طیب خاطر انصراف بدن !! (215113)
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۳:۱۰
ریاست محترم جمهوری عزیز
چرا راه اشتباه رفته را دارید می رید والله کسی انصراف نمیده خیلی ها پول خود را سکه یا دلار کردن و مشخص نیست چه کسانی دارن یا ندارن والله من می ترسم محبوبیت شما تضعیف بشه (215114)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۳:۱۲
بنزین قراره از این ماه لیتری جداقل 1000 تومان بشه و این به خودی خود باعث ایجاد تورمه . با این وضع چگونه میشه انصراف داد ؟؟؟ (215115)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۳:۱۷
پول این چند قطره نفت رو به ما ندید به چی دلمون خوش باشه? به تورم و گرونیها? سبد کالا اونهای که باید می گرفتن شاملشون نشدو بی نیزا همه شاملوش شد کدوم سند به کی اعتماد کنیم مردم بی اعتما شدن .بیادراحت بگید این کشور برشکسته شده سنگین ترنیست? (215117)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۵:۴۷
بی برنامه بودن دولت به من ثابت شده
مادرم در عین حالی که در نهایت فقر به سر می برد چون تحت پوشش هیچ ارگانی نبود سبد کالا بهش تعلق نگرفت ولی کسانی را می شناسم که با پول خرد ته جیبشون می تونند ماکسیما بخرند به اونا تعلق گرفت !! به این میگن عدالت؟؟
یارانه هم همینطوریه؟ (215122)
حم کدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۴
آنهایی که باغ های فدک را یک لقمه چپ کرده و هنوز یک قورت و نیمشان باقی است ملّت را همچنان در صف تکدّی می گذارند. (215126)
غ ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۸
زمان ثبت نام را برای هر شماره دو روز میکردین بهتر بود . (215127)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۹:۳۷
لطفابه شرايط خانوارها از نظر جميعتي وداشتن بيماري خاص و صعب العلاج ودانشجوي دانشگاه ازاد توجه ومد نظر قرارداده شوند (215130)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۶
اینجوری میخان یه عده رو به بهانه ثبت نام نشدن حذف کنند تو عرض ده روز حداقل 10ملیون سرپرست با این اینترنت ماشاالله پرسرعت چطوری ثبت نام بکنند (215132)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۰:۰۷
سلام يعني شما واقعا نميدونيد چه كسي سرمايه داره و چه كسي نيازمنده؟ جاي تعجب داره يا داريد مردم رو به طريغي مشغول ميكنيد؟ (215134)
شهرام
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۰:۲۰
اونایی که نیازمندترین به یقین بی سواد تراند و اصلا نمیدونند که انترنت چیه به نظر بنده این نحوه ثبت نام اشکال داره هم از لحاظ زمانی و هم طریقی که باید ثبت نام بشه بهتره یه چند تا راه دیگه برای ثبت نام یارانه ها اضافه بشه شکر خدا با این کار دولت باز کافینتچی های سود جو پول خوبی به جیب خواهند زدن (215136)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۲
مرگ بر گرانی و مرگ بر گرانفروشی و مرگ بر گرانفروش (215143)
آنتی رانت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۴:۵۱
آفرین در ادامه

مرگ بر رانت و رانتخور ورانت ده (215179)
گرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۲۶
اگه کسی واقعا نیاز نداره داوطلبانه انصراف بده (215146)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۱:۵۲
به نظر من باید به همه داده بشه..
اینطوری یه تعداد محدودی بی ثمر حذف می شن..
شارلاتان ها هم که تحت هر شرایطی می گیرن ..
کمک خااصی نمی شه جز بدنامی برای دولت (215152)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۲:۰۱
آقای روحانی !! ظاهرا کلیدهایی را که در صحنه انتخابات به مردم ارائه میکردی گم شده ویا آنها را داری اشتباهی استفاده میکنی!! این از نتایج سحر است باش تا صبح دولتت بدمد!! (215155)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۵:۵۱
اداره كشور ما بعد از دولت فخيمه 8ساله و مورد تاييد عقلاء قوم، همان مسئله وضرب المثل چاه و ديوانه است. با اين نظر شما گويا دانايي از كشور رخت بربسته است......!!!!!!!!؟ (215191)
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۱۶
سلام
تا زمانی که خیلی از مدیر های دولتی ما پاداش عیدی بیست میلیونی می گیرند انصراف از یارانه معنی ندارد (215167)
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۲۱
ما تو استان بوشهر هستیم گاز دنیا از استان ما می رود و ما سیلندر گاز با هزار زحمت به قسمت 4700 توامن و با گاز کم می خریم . 98 درصد نفت ایران از جزیره خارگ صادر می شود و ما نفت را کوپنی و لیتری 100 تومان می خریم. عدالت یعنی چه؟ (215168)
siavash
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۳:۳۵
خداوندا مردم ایران را یاری کن تا بتوانند در روز ثبت نام با موفقیت وبدون مشکل ثبت نام کنند. چون دولت پر تدبیر در طی 2 ماه گذشته 2برابر پول یارانه را روی قیمت اب و برق وگاز افزوده وآنهارا گران کرده است وبه زودی بنزین را هم گران می کند وقیمت مایحتاج مردم بی نوا افزایش می یابد!
پس خودت خدایا به داد مردم ایران برس! آمین (215171)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۵ ۱۵:۴۴
يك دفعه يارانه رو قطع كنيد.كشور ما مناطق محروم زياد دارد كه هنوز عجيب است در كشوري با اينهمه مسئول مدعي وضعيت اسفناكي دارند يارانه را به بخش كشاورزي وصنعت اين مناطق ترزيق كنيد به شهروندان شهر هاي بزرگ يارانه پزداخت نكنيد تا به اين طريق مهاجرت ها كنترل شوند. (215189)